;
coinex

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی ؛ آموزش تصویری بازگشت به تنظیمات کارخانه

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی روش‌های مختلفی دارد که ما در این مقاله به برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آیا تابه‌حال برای شما هم پیش آمده که رمز گوشی خود را فراموش کرده باشید؟ آیا گوشی شما چندین بار در طول روز هنگ می‌کند و سرعت خیلی کمی دارد؟ یا می‌خواهید گوشی خود را بفروشید و قبل از فروش، اطلاعات آن را پاک کنید؟ دلایل مختلفی برای فکتوری ریست در گوشی های شیائومی وجود دارد و خوشبختانه می‌توانید از چند روش برای این کار استفاده کنید.

تقریباً همه کاربران گوشی‌های هوشمند از الگوهای‌های مختلفی برای قفل کردن گوشی خود استفاده می‌کنند. برخی مواقع، آن‌ها پسورد گوشی خود را فراموش می‌کنند. همچنین خیلی مواقع پیش می‌آید که بعد از این‌که دوره طولانی مدتی از گوشی خود استفاده کردید، بیش از اندازه هنگ می‌کند و برخی از برنامه‌ها را نمی‌تواند به‌صورت کارآمد اجرا کند. تمام این دلایل باعث می‌شوند که شما به آموزش ریست فکتوری در گوشی های شیائومی نیاز داشته باشید. اما چگونه؟ در این مقاله از تکراتو به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

به نظر شما چگونه می‌توانیم گوشی شیائومی را ریست فکتوری کنیم ؟ ریست فکتوری یکی از بهترین روش‌ها برای حذف کردن تمام اطلاعات و فایل‌های داخل گوشی است. اما به یاد داشته باشید که قبل از اعمال ریست فکتوری، باید از تمام اطلاعات خود بکاپ گرفته باشید.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

ازاین‌رو، اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، بکاپ‌گیری از اطلاعات گوشی شیائومی است. خیلی مهم است که شما از عکس‌ها، مخاطبان، ویدیوها، فایل‌ها و اسناد و سایر موارد این‌چنینی بکاپ گرفته باشید تا بعداً بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. درغیراین‌صورت، درصورت حذف شدن، هرگز نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ما در این مقاله تمام روش های ریست فکتوری در گوشی شیائومی را قدم به قدم برای شما توضیح می‌دهیم تا بدانید که این کار در هر مدل از گوشی شیائومی، چگونه انجام می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که تمام این مراحل را با دقت روی گوشی خود اعمال کنید.

قبل از ریست فکتوری باید چه کاری انجام داد؟

قبل از ریست فکتوری باید چند کار را انجام دهید. همان‌طورکه گفتیم، اولین و مهم‌ترین کاری که قبل از فکتوری ریست در گوشی های شیائومی باید انجام دهید، این است که از اطلاعات لازم خود بکاپ بگیرید.

زیرا بعد از ریست فکتوری در گوشی های شیائومی یا هر گوشی دیگری، تمام اطلاعات شما حذف خواهند شد. در نتیجه، بهتر است همه اطلاعات لازمی که بعداً به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید را در یک فضای ذخیره‌سازی نگه دارید.

علاوه‌براین، مخاطبان و شماره‌های آن‌ها در گوشی‌های ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ازاین‌رو، مطمئن شوید که نام و شماره تمام مخاطبان از گوشی به داخل سیم‌کارت منتقل شده‌اند. همچنین شما باید جیمیل و رمز آن را که در گوشی شیائومی خود ذخیره دارید، به یاد داشته باشید. همچنین می‌توانید اکانت گوگل خود را از گوشی شیائومی حذف کنید. برای بکاپ‌گیری از اطلاعات گوشی شیائومی، باید کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. گزینه تنظیمات بیشتر (additional setting) را انتخاب کنید.
  3. حالا از بخش منو، روی بکاپ و ریست (Backup & reset) ضربه بزنید.
  4. گزینه Local backup را پیدا کنید.
  5. بعد از انتخاب این گزینه، فایل‌هایی را که می‌خواهید از آن‌ها بکاپ بگیرید، انتخاب نمایید.
  6. بعد از انتخاب فایل‌ها برای بکاپ‌گیری، روی دکمه OK و backup ضربه بزنید تا فرایند بکاپ‌گیری آغاز شود.
  7. بعد از چند ثانیه، فرایند بکاپ‌گیری شروع می‌شود و تمام فایل‌هایی که انتخاب کرده‌اید، در پوشه MIUI ذخیره خواهند شد. برای نگهداری از آن‌ها، می‌توانید این پوشه را وارد یک دستگاه دیگر کنید.

سافت ریست (soft reset) گوشی شیائومی

سافت ریست با ریست فکتوری در گوشی های شیائومی تفاوت دارد. این قابلیت، فرایندی است که به شما اجازه می‌دهد تمام پردازش‌های گوشی خود را مجدداً ری‌استارت کنید. اگر گوشی شیائومی شما خیلی کند کار می‌کند و یا در یک اپلیکیشن خاص هنگ می‌کند، مشکل آن با سافت ریست به‌راحتی حل می‌شود. به همین دلیل هم بهتر است قبل از این‌که ریست فکتوری را اعمال کنید، این مراحل را انجام دهید تا ببینید که آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

علاوه‌براین، مشکلات رایجی مانند کاهش سرعت اتصال، کاهش عملکرد سنسور گوشی و سایر مشکلات این‌چنینی با استفاده از سافت ریست حل می‌شوند. برای سافت ریست گوشی شیائومی خود، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور تا زمانی که گزینه منو روی صفحه نمایش داده شود.
  2. انتخاب گزینه ری‌استارت (Restart)
  3. منتظر ماندن تا زمانی که فرایند ریستارت گوشی به پایان برسد.

همان‌طورکه مشخص است، فرایند سافت ریست گوشی شیائومی از ریست فکتوری آن بسیار آسان‌تر است. به همین دلیل هم سعی کنید برای برطرف شدن مشکلات گوشی خود، اول از این روش استفاده کنید و درصورتی‌که موفقیت‌آمیز نبود، می‌توانید از ریست فکتوری استفاده نمایید.

چطور گوشی شیائومی را ریست فکتوری کنیم ؟

اگرچه گوشی‌های شیائومی قابلیت‌های خیلی زیادی دارند و اغلب کاربران از آن‌ها راضی هستند، اما کاربران گاهی‌اوقات با مشکلاتی مثل کندی و هنگ‌ کردن روبرو می‌شوند. این امکان وجود دارد که وقتی در صفحه‌ای هستید، صفحه خودبه‌خود هنگ کند و یا با ارور‌هایی مواجه شوید.

البته این موضوع بیشتر برای زمانی است که دارید از یک برنامه سنگین یا بازی پیچیده استفاده می‌کنید. در این شرایط، احتمالاً شما ترجیح می‌دهید تمام اطلاعات گوشی خود را حذف کنید تا سرعت آن افزایش پیدا کند. برای ریست فکتوری در گوشی های شیائومی در همه مدل‌ها، چندین روش وجود دارد که در اینجا این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

بیشتر بخوانید:

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی

حل مشکل باتری پوکو X3 پرو

ریست فکتوری گوشی شیائومی با استفاده از تنظیمات

آموزش ریست فکتوری در گوشی های شیائومی با استفاده از تنظیمات، فرایند بسیار ساده‌ای دارد و تقریباً هر کسی می‌تواند به‌راحتی آن را انجام دهد. برای انجام این کار، فقط کافی است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. به بخش تنظیمات گوشی بروید.ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
  2. روی گزینه تنظیمات بیشتر (Additional Settings) کلیک کنید.

    ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
    ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
  3. گزینه بکاپ‌گیری و ریست (Backup & reset) از بخش تنظیمات بیشتر را انتخاب کنید.ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
  4. همچنین می‌توانید مستقیم به بخش ریست فکتوری (Reset Data Factory) بروید.
  5. کمی بعد با گزینه‌ای مواجه می‌شوید که نشان می‌دهد تمام اطلاعات شما حذف شدند.
  6. فکر خوبی است که گزینه Erase All Data را هم فعال کنید که گوشی شما کاملاً ریست شود؛ درصورتی‌که این گزینه برای شما فعال باشد، تمام موزیک‌ها، تصاویر، ویدیوها و سایر فایل‌های مهم حذف خواهند شد.ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
  7. باید به‌محض انتخاب همه این گزینه‌ها، دکمه ری‌استارت گوشی را فوراً فشار دهید.
  8. بعد از این‌که گزینه هشداری برای شما نمایش داده شد، روی گزینه Yes ضربه بزنید تا فرایند ریست فکتوری شروع شود.
  9. کمی بعد، فرایند ریست فکتوری برای شما به‌صورت خودکار آغاز می‌شود. اگر در گوشی به‌صورت خودکار وارد منوی تنظیمات شدید، یعنی ریست فکتوری به اتمام رسیده است. سپس می‌توانید مثل قبل از گوشی شیائومی خود استفاده کنید.

ریست فکتوری گوشی شیائومی با کدهای مخفی

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن فرایند ریست فکتوری در گوشی های شیائومی را اعمال کنید، کدهای مخفی است. برای استفاده از این کدها برای ریست فکتوری گوشی خود، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید.

  1. برای شروع، وارد برنامه تلفن در گوشی شیائومی شوید.
  2. سپس کد مخفی *#*#7780#*#* را وارد کنید و روی دکمه تماس ضربه بزنید.
  3. گوشی شیائومی شما به‌راحتی ری‌استارت می‌شود و این فرایند آغاز خواهد شد.
  4. هنگامی‌که فرایند ریست فکتوری کامل شد، نمایشگر به‌صورت خودکار وارد بخش تنظمیات شده و گوشی مثل وقتی می‌شود که شما آن را خریده بودید.

همان‌طورکه دیدید، استفاده از این کد مخفی برای ریست فکتوری گوشی شیائومی خیلی راحت بود. البته توجه داشته باشید که این کد هم مانند روش قبل، باعث می‌شود که تمام اطلاعات و داده‌های گوشی شما حذف شود.

ریست فکتوری گوشی شیائومی بدون پسورد

روش دیگری هم برای آموزش ریست فکتوری در گوشی های شیائومی وجود دارد که به آسانی روش‌های قبلی است. این روش برای مواقعی مناسب است که شما پسورد گوشی خود را فراموش کرده‌اید و نمی‌توانید به تنظمیات یا تماس‌ها بروید. پس بدون باز کردن صفحه گوشی هم می‌توانید به‌راحتی فرایند ریست فکتوری را آغاز کنید.

  1. گوشی شیائومی خود را خاموش کنید.
  2. به‌طور همزمان، دکمه‌های پاور و زیاد کردن صدا را فشار دهید تا لوگوی شیائومی را مشاهده کنید.ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
  3. دکمه زیاد کردن صدا را فشار دهید تا در منو، به قسمت English برسید و برای انتخاب این گزینه، دکمه پاور را فشار دهید.
  4. با استفاده از دکمه‌های زیاد کردن صدا و پاور، گزینه Wipe & Reset را انتخاب کنید.
  5. گزینه Wipe all data را انتخاب نمایید.ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
  6. با انتخاب گزینه Yes با دکمه پاور، این فرایند را تأیید کنید.
  7. بعد از انجام این کار، گزینه Back to Reboot را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی [آموزش تصویری]

ریست فکتوری گوشی شیائومی با ابزار ADB

این روش هم مانند حالت ریکاوری، برای مواقعی کاربرد دارد که شما رمز گوشی خود را به یاد نمی‌آورید و نمی‌توانید به بخش‌های دیگر گوشی دسترسی داشته باشید. بااین‌حال، برخلاف روش‌های دیگر، در این روش باید حتما از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ به همراه گوشی شیائومی خود استفاده کنید. برای استفاده از ابزار ADB برای ریست فکتوری در گوشی های شیائومی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
ریست فکتوری در گوشی های شیائومی
  1. گوشی شیائومی خود را خاموش کنید.
  2. دکمه‌های پاور و کم کردن صدا را به‌صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا زمانی که گزینه Fastboot را مشاهده کنید.
  3. با استفاده از کابل USB، گوشی شیائومی خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید.
  4. در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود، ابزار ADB را دانلود کنید.
  5. این ابزار را باز کنید.
  6. سپس کلیک راست کرده و روی گزینه Command Window Here ضربه بزنید.
  7. بعد عبارت Fastboot_W را در این بخش تایپ کرده و دکمه اینتر را فشار دهید.
  8. سپس مجددا عبارت Fastboot Reboot را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

بعد از انجام همه مراحل بالا، گوشی شیائومی شما باموفقیت ری‌استارت خواهد شد. سپس شما می‌توانید مانند روز اول از آن استفاده کنید و دیگر اصلاً هنگ نمی‌کند.

آیا با ریست فکتوری گوشی شیائومی همه اطلاعات حذف می‌شوند؟

بعد از این‌که شما هر یک از روش های ریست فکتوری در گوشی شیائومی خود را پایان رساندید، باید انتظار داشته باشید که تمامی اطلاعات شما حذف شوند. زیرا مهم‌ترین هدف هارد ریست در گوشی شیائومی، این است که نرم‌افزار و رابط کاربری گوشی شما را مانند روز اول و به‌صورت پیش‌فرض در بیاورد.

در نتیجه، هر زمان که ریست فکتوری در گوشی های شیائومی یا هر گوشی دیگری با استفاده از هر یک این روش‌ها اعمال کنید، تمام اطلاعات شما از بین خواهند رفت. البته اگر قبل از اعمال این فرایند از داده‌های خود بکاپ گرفته باشید، می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

چه زمانی باید گوشی را ریست فکتوری کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارند که شاید شما مجبور شوید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. البته این بدان معنی نیست که مثلاً هر هفته یک‌بار این کارها را برای گوشی خود انجام دهید. زیرا با استفاده مداوم از ریست فکتوری می‌تواند باعث آسیب به دستگاه شود. بنابراین، چه زمانی به ریست فکتوری نیاز داریم؟ در اینجا برخی از مهم‌ترین دلایلی را که شاید مجبور شوید از ریست فکتوری استفاده کنید، نام می‌بریم.

  • وقتی گوشی سرعت کمی دارد

اگر بعد از استفاده طولانی از گوشی خود مشاهده کردید که عملکرد کندی برای باز کردن برخی از برنامه‌ها دارد، می‌توانید از ریست فکتوری استفاده کنید. احتمال دارد که بعد از اعمال این کار، سرعت گوشی شما افزایش پیدا کند. زیرا تمام داده‌های شما در رم حذف خواهند شد و گوشی دقیقاً مانند روزی می‌شود که آن را خریداری کرده‌اید.

  • وقتی می‌خواهید تمام برنامه‌های گوشی را حذف کنید

اگر گوشی شما با برنامه‌های بسیار زیادی پر شده است و دیگر به این اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث نیازی ندارید، می‌توانید به‌راحتی ریست فکتوری در گوشی های شیائومی را اعمال کنید. حذف کردن تمام برنامه‌ها و فایل‌های گوشی به‌صورت تکی وقت زیادی از شما می‌گیرد و با انجام این کار، می‌توانید تمام اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها را به‌صورت همزمان و در سریع‌ترین زمان ممکن، حذف کنید. البته نمی‌توان از این نکته چشم‌پوشی کرد که برنامه‌های زیاد در گوشی باعث کند شدن سرعت آن می‌شود.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

  • اگر می‌خواهید داده‌های گوشی را حذف کنید

با اعمال هر یک از روش های ریست فکتوری در گوشی شیائومی و هر گوشی دیگری، شما می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن تمام اطلاعات خود را حذف کنید. داده‌های اضافی در گوشی حجم زیادی را اشغال می‌کنند و شاید دیگر نتوانید اطلاعات و فایل‌های مورد نیاز خود را در گوشی ذخیره کنید؛ بنابراین، به‌جای رفتن به بخش مدیریت فایل‌ها و حذف داده‌ها به‌صورت دستی، می‌توانید از ریست فکتوری استفاده کنید.

  • اگر رمز گوشی خود را فراموش کرده باشید

برخی مواقع این احتمال وجود دارد که شما رمز گوشی خود را فراموش کرده باشید و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید وارد گوشی شوید. در این شرایط می‌توانید از ریست فکتوری استفاده کنید که رمز گوشی از بین برود. البته باید گفت که با انجام این کار، تمام داده‌های شما نیز حذف خواهند شد.

  • اگر گوشی شما درگیر یک بدافزار شده است

اگر گوشی شما به یک بدافزار آلوده شده باشد، می‌توانید با ریست فکتوری در گوشی های شیائومی این مشکل را برطرف کنید. با اعمال این کار، تمام بدافزارهای موجود در گوشی از بین می‌روند. وجود یک بدافزار می‌تواند تأثیر مخربی بر عملکرد گوشی و حتی گزینه‌های امنیتی آن بگذارد. ازاین‌رو، باید تا حد امکان از نصب بدافزار روی گوشی خود پیشگیری کنید. برای حل این مشکل هم ریست فکتوری به کمک شما می‌آید.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

  • اگر می‌خواهید گوشی خود را به شخص دیگری بفروشید

در دنیای امروز، ما اطلاعات و داده‌های مهمی در گوشی خود داریم؛ از اطلاعات شخصی گرفته تا داده‌های مهم مربوط به کسب‌وکارمان. به همین دلیل هم اگر بخواهید گوشی خود را بفروشید، باید حتماً این اطلاعات را به‌طورکامل حذف کنید تا شخص دیگری نتواند از آن‌ها سوءاستفاده کند. برای حذف تمام اطلاعات به‌صورت خودکار، ریست فکتوری می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

تمام شرایطی که در بالا توضیح دادیم، برای مواقعی بود که شما مجبور هستید از گزینه ریست فکتوری برای حذف اطلاعات گوشی خود استفاده کنید. اگر هیچ‌یک از این شرایط را ندارید، هرگز نباید این گزینه را برای گوشی خود اعمال کنید. البته درصورتی‌که در شرایط اضطراری قرار گرفتید، می‌توانید از این روش برای برطرف کردن مشکلات خود استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

حل مشکل ورود به پابجی نیو استیت (PUBG New State)

مزایای ریست فکتوری گوشی شیائومی

گوشی‌های هوشمند شیائومی قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که همه آن‌ها برای راحتی کاربران در نظر گرفته شده‌اند. بااین‌حال، برخی مواقع مشکلاتی برای گوشی به وجود می‌آید که شاید فقط تنها راه‌حل آن، ریست فکتوری باشد.

علاوه‌براین، ریست فکتوری در گوشی های شیائومی برای مواقعی که می‌خواهید گوشی خود را بفروشید، اهمیت بسیار زیادی دارد. به طورکلی، مهم‌ترین مزیت ریست فکتوری بعد از افزایش عملکرد و سرعت گوشی، این است که از اطلاعات کاربران در مقابل افراد سودجو محافظت می‌کند.

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

آیا با ریست فکتوری اطلاعات موجود در مموری و سیم‌کارت هم حذف می‌شوند؟

درصورتی‌که با اعمال ریست فکتوری نگران اطلاعات موجود در مموری یا سیم‌کارت خود هستید، باید به شما بگوییم که هیچ‌یک از اطلاعات شما در این کارت‌ها حذف نخواهند شد. با اعمال ریست فکتوری، اطلاعات شما فقط در خود گوشی از بین خواهد رفت و این هیچ ارتباطی با کارت حافظه و یا سیم‌کارت ندارد. به همین دلیل هم اگر بخواهید گوشی خود را بفروشید، حتما کارت حافظه را خارج کنید.

امیدوارم اطلاعات کاملی درباره ریست فکتوری در گوشی های شیائومی در اختیار شما قرار داده باشیم تا بتوانید با انجام چند کار ساده، این فرایند را انجام دهید. باز هم تأکید می‌کنیم که درصورت عدم نیاز، به‌هیچ‌عنوان گوشی خود را ریست فکتوری نکنید. علاوه‌براین، قبل از اعمال این فرایند، حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

سوالات متداول

آیا بعد از ریست فکتوری می‌توان اطلاعات را بازیابی کرد؟

خیر، بعد از ریست فکتوری گوشی شیائومی، شما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید. زیرا با ریست فکتوری، تمام اطلاعات شما حذف خواهند شد. اگر به اطلاعات خود بعد از ریست فکتوری نیاز داشته باشید، قبل از انجام این کار باید از آن‌ها بکاپ بگیرید. در صورت بکاپ‌گیری می‌توانید اطلاعات خود را برگردانید.

آیا ریست فکتوری فایل بکاپ را هم حذف می‌کند؟

بله، ریست فکتوری هر چیزی که در گوشی شما وجود دارد را حذف می‌کند. به همین دلیل هم باید فایل بکاپ را در گوشی یا کامپیوتر دیگری ذخیره کنید و بعد از ریست فکتوری، آن را مجددا وارد گوشی خود نمایید.

بیشتر بخوانید:

منبع: bestxiaomiproducts

نظر شما درباره روش های ریست فکتوری در گوشی شیائومی چیست؟ آیا روشی را می‌شناسید که به آن اشاره نکرده باشیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    فراموش کردن جیمل و چگونگی باز کردن گوش بدون جیمل

    پاسخ

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت
    به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .

    پاسخ