;
coinex

حل مشکل گوشی شیائومی ؛ رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی و راه‌حل‌ آنها

اگر از کاربران گوشی‌های شیائومی باشید احتمالا با ارورها و باگ‌های بسیاری مواجه شده‌اید. این مطلب به حل مشکل گوشی شیائومی در بخش‌های مختلف می‌پردازد.

با وجود تمام جذابیت‌هایی که گوشی‌های شیائومی از نظر ظاهری و سخت‌افزاری دارند و با وجود رده قیمتی مناسب محصولات این شرکت، باگ‌های نرم افزاری متعددی معمولا گریبانگیر محصولات شیائومی می‌شود. باگ‌هایی که بعضا با اختلالاتی جدی در عملکرد باتری، دوربین، میکروفون و دیگر بخش‌های مهم گوشی همراه است.

از آنجایی که معمولا این باگ‌ها به مشکلات مهمی و دردسرسازی منجر می‌شود، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی به روش‌های رفع مشکلات گوشی شیائومی بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


حل مشکل گوشی شیائومی

اگر در استفاده از گوشی‌های شیائومی با باگ‌ها و مشکلات متعددی مواجه می‌شوید که به مهمترین عملکردهای گوشی مربوط هستند، ممکن است با روش‌هایی که در ادامه این مقاله برای رفع مشکلات گوشی شیائومی معرفی می‌کنیم، بتوانید برخی مشکلات را برطرف کنید.

البته دقت داشته باشید که این راهکارها صددرصدی نیست و در صورتی که با یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی مواجه هستید که با روش‌های این مطلب رفع نشد، حتما گوشی خود را به تعمیرکار معتبر بسپارید.

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی
حل مشکل گوشی شیائومی

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی که بسیاری از کاربران گوشی‌های شیائومی با آن مواجه می‌شوند، مسئله داغ شدن بیش از حل پنل جلویی و پشتی گوشی است که می‌تواند بسیار مشکل‌آفرین باشد. برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی ابتدا توجه داشته باشید که این مشکل معمولا ناشی از کار کردن طولانی مدت یا بازی کردن با گوشی در زمانی است که به شارژر وصل است. دیگر روش‌های حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی عبارتند از:

  • گوشی را برای طولانی مدت به برق وصل نکنید و بلافاصله بعد از رسیدن عدد شارژ باتری به میزان مدنظر، از پریز جدا کنید. به هیچ وجه گوشی را بعد از پر شدن کامل باتری به برق متصل نگذارید و حتما آن را جدا کنید.
  • در زمان شارژ کردن گوشی به هیچ وجه از گوشی استفاده نکنید و حتما موارد پرمصرفی مانند وای‌فای، هاتسپات یا برنامه‌های فعال در پس‌زمینه را خاموش کرده و ببندید.
  • والپیپرهای متحرک شیائومی با وجود تمام جذابیت‌هایی که دارند، فشار زیادی بر باتری و پردازنده گوشی اعمال می‌کنند و این مسئله می‌تواند به داغ شدن گوشی منجر شود. برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی کافی‌است والپیپر متحرک را با یک تصویر زمینه یا تم ساده تعویض کنید.
  • در صورتی که گوشی شیائومی شما از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار نیست، برای حل مشکل گوشی شیائومی در بحث داغ شدن سعی کنید از اجرای بازی‌های سنگین و پرجزئیات با رزولوشن بالا روی آن پرهیز کنید.
  • با رفتن به مسیر settings> Advanced Options> Battery> Battery Mode و انتخاب گزینه Turn on battery saver mode هم می‌توانید دمای گوشی را پایین نگه دارید.
  • قاب یا کاور گوشی را بردارید چون این قاب‌ها می‌توانند مانع از خروج هوای گرم شوند. اگر برچسب یا اسکینی پشت گوشی قرار دادید، برچسب‌ها را هم حذف کنید.
  • همه اپلیکیشن‌هایی را که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کنید، ببندید.
  • با آپدیت گوشی های شیائومی از طریق رفتن به مسیر Settings> About phone> System Update می‌توانید از بروز این مشکل و سایر مشکلات گوشی شیائومی جلوگیری کنید.
رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی
مشکلات گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

ترفند های شیائومی ؛ آموزش تصویری قابلیت ها و کدهای مخفی MIUI 14

حل مشکل باتری گوشی‌ شیائومی

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند مشکلات مربوط به باتری است. با وجود سخت‌افزار قدرتمند و باتری‌های بزرگ و باکیفیتی که این شرکت در گوشی‌های خود استفاده می‌کند، معمولا گوشی‌های شیائومی با مشکل زود خالی شدن باتری مواجه می‌شوند. برای حل مشکل باتری گوشی شیائومی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • همیشه نرم‌افزار گوشی خودتان را به روز نگه دارید. برای بررسی جدید بودن نرم‌افزار گوشی، وارد مسیر Settings> About phone> System update شوید. با نصب آپدیت گوشی های شیائومی ، می‌توانید از بسیاری از مشکلات، از جمله مشکل خاموش شدن گوشی های شیائومی جلوگیری کنید.
  • از ابزارهایی مانند جی‌پی‌اس، وای‌فای، بلوتوث، گوگل مپ و موارد دیگر بیشتر در زمانی استفاده کنید که نیاز است و بلافاصله بعد از پایان کار آن‌ها را خاموش کنید.
  • باتری‌های لیتیوم یونی معمولا به دما حساس هستند و در شرایطی که هوای محیط گرم باشد یا تحت تاثیر فعالیت شدید گوشی داغ شود، باتری سریع‌تر خالی می‌شود. پس با اطلاع از نوع باتری گوشی خود همیشه مراقب دمای گوشی باشید.
  • برای حل مشکل گوشی شیائومی در بخش باتری، حالت لرزش، روشنایی خودکار نمایشگر و روشن شدن صفحه با دریافت نوتیف را غیرفعال کنید.
  • برای حل مشکل باتری گوشی شیائومی در شرایطی که شارژ گوشی کمتر از 30 درصد است، حالت صرفه‌جویی در باتری را فعال کنید.
  • با رفتن به مسیر Settings> Storage> Cached data کش گوشی را پاک کنید. وجود فایل‌های غیرضروری می‌تواند باعث کند شدن سرعت گوشی و مصرف شدید شارژ باتری شود.
  • ممکن است نصب یک اپلیکیشن جدید باعث ایجاد مشکل تخلیه شارژ باتری شده باشد. می‌توانید با رفتن به مسیر Settings> Battery> Power> Battery use بررسی کنید که کدام اپلیکیشن‌ها، شارژ زیادی مصرف می‌کنند. پس از مشخص شدن اپلیکیشن مقصر، آن را حذف کرده و یا کش آن اپلیکیشن را پاک کنید.
  • اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را حذف کنید.
  • با رفتن به مسیر Settings> Display> Brightness level و غیرفعال کردن گزینه مربوط به تنظیم خودکار سطح روشنایی، این قابلیت را غیرفعال کنید.
  • با کاهش زمان به خواب رفتن نمایشگر در مسیر Settings> Lock screen & Password> Sleep طول عمر باتری را افزایش دهید.
  • با رفتن به مسیر Settings> Lock screen & Password گزینه Wake lock screen for notifications را غیرفعال کنید.
  • بلوتوث و همچنین گزینه به اشتراک گذاری موقعیت مکانی را با رفتن به مسیر Settings> About phone> More> Location> Access to my location غیرفعال کنید.

حل مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی

کد عیب یابی گوشی شیائومی

بسیاری از گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده شیائومی با مشکل هنگ کردن یا کاهش سرعت عملکرد مواجه می‌شوند. برای حل مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی می‌توانید موارد زیر را آزمایش کنید:

  • برای حل مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی می‌توانید اطلاعات و برنامه‌های غیرضروری یا بلااستفاده را از گوشی پاک کنید. همچنین اگر گوشی شما از جایگاه کارت حافظه برخوردار است، بهتر است اطلاعات و داده‌های بزرگ را روی کارت حافظه ذخیره کنید.
  • برای حل مشکل گوشی شیائومی حافظه کش گوشی را چند وقت یکبار پاک کنید تا ضمن آزاد کردن فضای حافظه، سرعت عملکرد حافظه را افزایش دهید.
  • در صورتی که احساس می‌کنید عملکرد گوشی بسیار ضعیف شده است، برای حل مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی می‌توانید گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. البته پیش از انجام اینکار از همه اطلاعات مهم خود شامل تصاویر و ویدیوهای گالری، رمزهای عبور مهم برنامه‌ها و موارد مشابه، فایل پشتیبان تهیه کنید.
  • کاهش سرعت انیمیشن گوشی شیائومی نیز می‌تواند به حل مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی منجر شود. برای اینکار باید با فعال کردن تنظیمات توسعه‌دهنده در تنظیمات گوشی، سه گزینه Window Animation Scale، Transition Animation Scale  و Animator Duration Scale را در کمترین حالت ممکن قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

حل مشکل وای فای گوشی شیائومی

رفع مشکلات گوشی شیائومی

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی‌های شیائومی مربوط به مشکل وای‌فای است که بسیاری از کاربران از عدم اتصال گوشی شیائومی به وای‌فای می‌گویند. برای حل مشکل وای فای گوشی شیائومی موارد زیر را امتحان کنید:

  • برای حل مشکل وای فای گوشی شیائومی ابتدا گوشی را یکبار ریستارت کنید. همچنین بهتر است همزمان با اینکار مودم را هم یکبار خاموش و روشن کنید.
  • یکی از مواردی که ممکن است در دریافت سیگنال وای‌فای برای گوشی مشکل ایجاد کند، استفاده از قاب‌ها و گاردهایی با متریال و کیفیت نامناسب است. پس برای حل مشکل وای فای گوشی شیائومی می‌توانید وضعیت گوشی را بدون قاب هم امتحان کنید.
  • آخرین روش برای حل مشکل گوشی شیائومی در بحث وای‌فای، بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. البته پیش از اقدام به حل مشکل وای فای گوشی شیائومی با بازگشت به تنظیمات کارخانه حتما از اطلاعات حساس خود پشتیبان تهیه کنید.

حل مشکل جی‌پی‌اس گوشی شیائومی

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی مسئله عدم دریافت اطلاعات دقیق موقعیت مکانی توسط GPS دستگاه است. برای رفع مشکلات گوشی شیائومی در بحث جی پی اس، موارد زیر امتحان کنید:

  • یکی از مهمترین راهکارها در رفع مشکلات گوشی شیائومی به‌روز نگهداشتن گوشی، سیستم‌عامل، نرم‌افزار، رابط کاربری و برنامه‌های گوشی است که همگی به طور یکپارچه در عملکرد جی‌پی‌اس موثرند.
  • برای حل مشکل جی‌پی‌اس گوشی شیائومی می‌توانید برای چند ثانیه گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید و سپس آن را خاموش کنید. این مسئله منجر به ریستارت شدن داده‌های مکانی گوشی می‌شود و می‌تواند عملکرد جی‌پی‌اس را بهبود بخشد.
  • در صورت استفاده از کاورهایی با متریال خاص و نامناسب، ممکن است گوشی در دریافت سیگنال جی‌پی‌اس به مشکل بخورد. پس برای حل مشکل گوشی شیائومی در این مورد، بهتر است شرایط را بدون قاب هم آزمایش کنید.
  • یکی از آخرین روش‌ها برای رفع مشکلات گوشی شیائومی بازگشت به تنظیمات کارخانه است. اما توصیه می‌کنیم این مورد همیشه آخرین مرحله باشد و پیش از انجام آن هم از همه اطلاعات شخصی و حساس خود بکاپ تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

افزایش سرعت گوشی شیائومی

حل مشکل نصب نشدن برنامه گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

مشکل نصب نشدن برنامه روی گوشی شیائومی نیز از موارد رایج در گوشی‌های این شرکت است. برای حل مشکل نصب نشدن برنامه گوشی شیائومی موارد زیر را امتحان کنید:

  • برای حل مشکل نصب نشدن برنامه وضعیت حافظه دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که حافظه دستگاه پر نشده باشد. اگر از کارت حافظه جانبی برای نصب برنامه‌ها روی گوشی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کارت حافظه به درستی عمل می‌کند.
  • در بسیاری از موارد برای حل مشکل نصب نشدن برنامه گوشی شیائومی می‌توانید اقدام به پاک کردن حافظه کش گوشی کنید. فایل‌های کش در مواقعی که زیاد می‌شوند می‌توانند به بروز ارورهای نرم‌افزاری این‌چنینی منجر شوند.
  • در صورتی که نسخه سیستم عامل گوشی شما به روز نیست و آپدیت جدیدی برای گوشی‌تان منتشر شده، حتما با رفتن به تنظیمات گوشی، آخرین نسخه نرم‌افزار موجود را دانلود و نصب کنید.
  • مورد دیگری که می‌تواند در حل مشکل نصب نشدن برنامه گوشی شیائومی موثر باشد، به روز بودن برنامه مدنظر است. در صورتی که خارج از فروشگاه گوگل پلی یک برنامه را دانلود کرده و قصد نصب آن را دارید، مطمئن شوید که آخرین نسخه را دانلود کرده‌اید.

حل مشکل بلوتوث گوشی شیائومی

حل مشکل دیتا گوشی شیائومی

یکی دیگر از مواردی که بعضی کاربران شیائومی با آن مواجه می‌شوند، مشکلات مربوط به بلوتوث است. برای حل مشکل گوشی شیائومی در بخش بلوتوث، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • برای حل مشکل بلوتوث گوشی شیائومی یکی از ساده‌ترین روش‌ها، خاموش روشن کردن هر دو گجتی است که قصد اتصال آن‌ها با هم را دارید. این مسئله هر نوع دیتای اضافه‌ای را حذف می‌کند و از نوع فرایند اتصال دو دستگاه را پیش می‌برد.
  • روشن کردن حالت هواپیما برای چند ثانیه نیز می‌تواند در حل مشکل بلوتوث گوشی شیائومی موثر باشد. این کار همه اطلاعات بلوتوث را بازنشانی می‌کند.
  • در صورتی که گوشی به گجتی که پیش از این آن را Pair کرده‌اید متصل نمی‌شود، آن را انتخاب کرده و Unpair کنید و مجددا فرایند پیر کردن گجت را انجام دهید.
  • در برخی موارد بروز باگ‌های سیستمی در بخش‌های جز بلوتوث منجر به مشکل در اتصال شود. در چنین شرایطی برای حل مشکل بلوتوث گوشی شیائومی می‌توانید گوشی را یکبار ریستارت کنید.
  • اگر نسخه نرم‌افزار یا سیستم‌عامل گوشی شما به روز نیست، با بروزرسانی آن به آخرین نسخه ممکن است مشکل اتصال بلوتوث رفع شود.
  • اگر هیچ یک از راهکارهای قبلی در حل مشکل بلوتوث گوشی شیائومی به شما کمک نکرد، آخرین روش ممکن برای شما، بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری است. برای اینکار البته حتما پیش از آغاز فرایند ریست فکتوری، از اطلاعات حساس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

آموزش ساخت زیرنویس فارسی فیلم

حل مشکل تاچ گوشی شیائومی

حل مشکل وای فای گوشی شیائومی

یکی از رایجترین مشکلات گوشی شیائومی، مشکل تاچ گوشی است. دلیل بروز مشکل تاچ در عمده مواقع مشکل سخت‌افزاری است و با روش‌های نرم‌افزاری امکان حل مشکل گوشی شیائومی وجود ندارد. برای حل مشکل تاچ گوشی شیائومی در این شرایط موارد زیر را امتحان کنید:

  • برای حل مشکل تاچ گوشی شیائومی ابتدا گوشی خود را ریستارت کنید. این مسئله شاید بتواند به حل مشکل کمک کند.
  • در صورتی که با ریستارت قادر به حل مشکل تاچ گوشی شیائومی نشدید، بروز بودن نسخه سیستم عامل و رابط کاربری و دیگر برنامه‌ها را امتحان کنید.
  • روش دیگر برای حل مشکل تاچ گوشی شیائومی بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری است. اما برای ریست فکتوری حتما از اطلاعات مهم و حساس خود فایل پشتیبان تهیه کنید.
  • اگر هیچ یک از این روش‌ها در حل مشکل تاچ گوشی شیائومی به شما کمک نکرد، احتمالا مشکل تاچ گوشی شما سخت‌افزاری است. این مسئله می‌تواند مستقیما به تاچ و ال‌سی‌دی مرتبط باشد یا بعضا از برخی قطعات یا سوکت‌های متصل به نمایشگر ناشی شود.

حل مشکل دوربین گوشی شیائومی

حل مشکل تاچ گوشی شیائومی

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های شیائومی مشکل دوربین است. در حالی که دوربین‌های باکیفیت و چندگانه از مشخصات مهم گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود و در فروش بیشتر آن‌ها موثر است، برخی کاربران از بروز ارور و مشکلات نرم‌افزاری در دوربین گوشی شکایت می‌کنند. برای حل مشکل گوشی شیائومی در این مورد مواردی که در ادامه می‌گوییم را آزمایش کنید.

  • برای حل مشکل دوربین گوشی شیائومی در چنین شرایطی، ابتدا از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی دوربین گوشی استفاده کنید.
  • اگر با نرم‌افزارهای بهینه‌سازی دوربین قادر به حل مشکل دوربین گوشی شیائومی نشدید، گوشی را یکبار ریستارت کنید.
  • یک روش دیگر برای حل مشکل دوربین گوشی شیائومی حذف کش پنهان برنامه‌ها خصوصا برنامه‌های دوربین و گالری است. برای اینکار وارد تنظیمات و سپس Storage شده و بعد دو گزینه Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید.
  • اگر این روش‌ها پاسخگو نبود، برای حل مشکل دوربین گوشی شیائومی می‌توانید گزینه ریست فکتوری را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ؟

چگونه بفهمیم گوشی هک شده ؟

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

یکی از مشکلات رایج گوشی‌های شیائومی، مشکل اینترنت است. از آنجایی که کاربران ممکن است با این مشکل مواجه شوند، برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی در چنین شرایطی موارد زیر را امتحان کنید:

  • برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی ابتدا یکبار اینترنت را یکبار خاموش و روشن کنید.
  • در صورتی که این مشکل همچنان پابرجا بود، روش دیگر برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی ریستارت کردن گوشی است.
  • یک روش دیگر برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی روشن کردن حالت پرواز گوشی برای چند ثانیه است. این مسئله همه سوابق و تاریخچه اتصالات اینترنت گوشی را ریستارت می‌کند.
  • اگر با مورد قبلی قادر به حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی نشدید، روش دیگری که می‌تواند کارآمد باشد، بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

حل مشکل دیتا گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

یکی دیگر از مشکلات رایج در گوشی‌های شیائومی، مشکلات دیتا و شبکه است. در برخی موارد کاربران گوشی‌های شیائومی با مشکلاتی مانند شبکه موجود نیست، سیمکارت ثبت نشده و غیره مواجه می‌شوند. در این شرایط برای حل مشکل دیتا گوشی شیائومی موارد زیر را امتحان کنید:

  • روشن و خاموش کردن اینترنت گوشی می‌تواند در حل مشکل دیتا گوشی شیائومی به شما کمک کند.
  • اگر با روش قبلی قادر به حل مشکل دیتا گوشی شیائومی نشدید، برای چند ثانیه حالت پرواز گوشی را روشن و سپس خاموش کنید.
  • اگر مشکل با روش قبلی حل نشد، بررسی کنید که حالت رومینگ روشن نباشد. اگر روشن بود آن را خاموش کنید.
  • روش دیگر برای حل مشکل گوشی شیائومی در بخش دیتا، بازنشانی تنظیمات اتصال شبکه است. برای اینکار وارد تنظیمات شده و سپس در بخش شبکه و اینترنت، به طور دسته به دنبال شبکه بگردید و یک شبکه مناسب را انتخاب کنید.
  • یک روش دیگر برای حل مشکل دیتا گوشی شیائومی حذف و تنظیم مجدد نقاط دستیابی است. برای اینکار به تناسب اپراتور خود، نحوه تنظیم نقطه دستیابی اینترنت را جستجو کنید و مراحل را گام به گام پیش بروید.

بیشتر بخوانید:

انتقال پیام ها از اندروید به آیفون در واتساپ

نحوه ایجاد تماس گروهی در واتساپ

حل مشکل لگ رابط کاربری شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

اگر گوشی‌های ارزانقیمت یا میانرده شیائومی را داشته باشید ممکن است بعضا با مشکل لگ رابط کاربری مواجه شده باشید. برای حل این مشکل لگ رابط کاربری شیائومی روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • ابتدا و برای حل مشکل لگ رابط کاربری گوشی شیائومی برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا شده است را ببندید. اینکار تاثیر زیادی در افزایش سرعت عملکرد گوشی دارد و حتی اگر برنامه‌های باز پس‌زمینه در حال استفاده نباشند هم بخشی از منابع گوشی و سخت‌افزار را به خود اختصاص می‌دهند و باعث بروز مشکل کندی عملکرد می‌شود.
  • برای حل شکل لگ رابط کاربری گوشی شیائومی سعی‌کنید داده‌ها، فایل‌های رسانه‌ای غیرضروری و برنامه‌های بلااستفاده را از گوشی پاک کنید. برای نگهداری اطلاعات حساس در حجم زیاد، بهتر است از کارت حافظه جانبی یا هارد اکسترنال استفاده کنید.
  • حذف حافظه کش گوشی هم می‌تواند در حل مشکل گوشی شیائومی در بخش لگ رابط کاربری موثر باشد. در زمانی که فایل‌های کش زیاد می‌شوند، حافظه و عملکرد گوشی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند و ممکن است سرعت عملکرد گوشی کاهش یابد.
  • آخرین روش برای حل مشکل لگ رابط کاربری گوشی شیائومی بازگشت به تنظیمات کارخانه است. البته پیش از انجام این کار، کلیه اطلاعات حساس خود را در جای مطمئنی ذخیره کنید.

حل مشکل تبلیغات گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

یکی از مشکلات رایج در گوشی های شیائومی که بسیاری از کاربران از آن گله دارند، مشکل تبلیغات بیش از حدی است که شیائومی در بخش‌های مختلف گوشی نمایش می‌دهد. معمولا این تبلیغات در برنامه‌های کاربردی که به طور پیشفرض روی گوشی نصب شده نمایش داده می‌شود. البته این مشکل امروز در گوشی‌های جدید شیائومی رفع شده است، ولی اگر با این مورد مواجه هستید، برای حل مشکل تبلیغات گوشی شیائومی در این شرایط موارد زیر را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که گوشی شما حداقل از رابط کاربری MIUI 12 برخوردار است و به اتصال پایدار اینترنت متصل است.
  • در مرحله بعدی برای حل مشکل گوشی شیائومی در بخش تبلیغات وارد تنظیمات شده و از بخش تنظیمات اضافی یا Additional Settings، گزینه Authorization & Revocation را انتخاب کنید.
  • در ادامه و برای حل مشکل تبلیغات گوشی شیائومی گزینه MSA را در حالت غیرفعال قرار دهید.
  • در اینجا باید چند ثانیه صبر کنید و بعد از فعال شدن گزینه Revoke آن را انتخاب کنید.
  • بعد از اینکه اینکار را انجام دهید احتمالا گزینه‌ای مبنی بر عدم اجرای این فرایند خواهید دید. در اینجا تنها کاری که باید کرد، ادامه دادن فرایند تا زمان اجرای دستور مدنظر شماست.
  • در ادامه برای حل مشکل تبلیغات گوشی شیائومی به بخش Additional Settings رفته، گزینه حریم خصوصی یا Privacy را انتخاب کرده و سپس از بخش Ad Services Personalized ad Recommendation این گزینه را غیرفعال کنید.
  • بیشتر بخوانید:

    آموزش ساخت نظرسنجی در تلگرام

    آموزش تبدیل ویدیو به گیف

حل مشکل دانلود نکردن برنامه گوشی شیائومی

حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های شیائومی که کاربران از آن شکایت می‌کنند، عدم دانلود برنامه در گوگل پلی است. با اینکه مشکل دانلود نشدن برنامه از گوگل پلی می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد، می‌توانید برای حل مشکل دانلود نکردن برنامه گوشی شیائومی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • ابتدا وضعیت اینترنت گوشی را بررسی کرده و از اتصال پایدار و سالم اینترنت چه در شبکه دیتا و چه در شبکه وای‌فای اطمینان حاصل کنید. سپس مجددا فرایند دانلود از گوگل پلی را آزمایش کنید.
  • اگر با روش قبلی قادر به حل مشکل دانلود نکردن برنامه گوشی شیائومی نشدید، می‌توانید نسبت به تنظیم مجدد نقاط دستیابی اینترنت اپراتور خود اقدام کنید. اطلاعات این موضوع و روش انجام آن را می‌توانید در سایت اپراتورها پیدا کنید.
  • اگر با تنظیم نقاط دستیابی مشکل برطرف نشد، برای حل مشکل دانلود نکردن برنامه گوشی شیائومی یکبار گوشی را ریستارت کنید.
  • برای حل مشکل گوشی شیائومی در بحث دانلود نکردن برنامه‌ها، وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش برنامه‌ها یا Apps بروید. سپس در اینجا گوگل پلی را پیدا کرده و وارد بخش حافظه یا Storage آن شوید. حالا گزینه پاک سازی دیتا و کش یا Clear Data و Clear Cache را انتخاب کنید. بعد از اینکار وارد برنامه گوگل پلی شوید و ببینید که آیا مشکل برطرف شده یا خیر.
  • اگر همچنان قادر به حل مشکل دانلود نکردن برنامه گوشی شیائومی نشده‌اید، وضعیت ساعت و تاریخ گوشی خود را بررسی کنید. برای اینکار وارد تنظیمات شده و در ادامه از بخش مدیریت عمومی یا General Management گزینه زمان و تاریخ یا Date and Time را انتخاب کرده و قابلیت شناسایی خودکار زمان و تاریخ را فعال کنید. با این کار ممکن است مشکل دانلود نکردن برنامه‌ها رفع شود.
  • در مورد بعدی، وضعیت حافظه گوشی را بررسی کنید. پر بودن حافظه دستگاه نیز می‌تواند مانع از دانلود برنامه‌های جدید شود.
  • در یک روش دیگر برای حل مشکل دانلود نکردن برنامه گوشی شیائومی باید از حساب گوگل خود لاگ‌اوت کرده و مجددا با یک اکانت جدید وارد شوید. این امکان وجود دارد که حساب قبلی با برنامه مدنظر یا گوگل پلی ناسازگاری پیدا کرده باشد. در چنین شرایطی ورود با یک اکانت جدید شاید بتواند مشکل را برطرف کند.

حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

یکی دیگر از مشکلات رایج در گوشی شیائومی مشکل میکروفون است که در تماس‌های صوتی و تصویری یا ضبط ویس در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • ابتدا و برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی گوشی را یک بار ریستارت کنید. این مورد گرچه ساده به نظر می‌رسد، در عموم مواقع می‌تواند ارورها و مشکلات را رفع کند.
  • در ادامه و برای حل مشکل گوشی شیائومی در بخش میکروفون بررسی کنید که گوشی در حالت بی‌صدا یا سایلنت نباشد و سپس گوشی را در بالاترین حالت صدای آن قرار دهید.
  • در ادامه برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی مطمئن شوید که حالت هواپیما خاموش است. این مورد می‌تواند بعضا در عملکرد میکروفون اختلال ایجاد کند.
  • در مرحله بعد برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی از خاموش بودن بلوتوث گوشی اطمینان حاصل کنید. ممکن است وصل شدن بلوتوث به اسپیکر یا هندزفری بلوتوثی، منجر به بروز مشکل در میکروفون دستگاه شود. در چنین شرایطی تمیز کردن خروجی میکروفون با مسواک به آرامی شاید بتواند کمک کند.

اگر همچنان قادر به حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی نشده‌اید، باید به طور تخصصی‌تر به ریشه‌یابی مشکل میکروفون بپردازید.

برای اینکار و حل مشکل گوشی شیائومی در بخش میکروفون، باید میکروفون را در حالات مختلف تست کنید. مثلا در برنامه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی صدا ضبط کنید، با دیگران تماس بگیرید یا از یک برنامه تماس دیگر استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که مشکل میکروفون گوشی شیائومی مربوط به یک یا تنها دو برنامه است، می‌توانید از طریق تنظیمات و جزئیات اطلاعات برنامه‌هایی که مشکل میکروفون در آن‌ها وجود دارد، به حل مشکل بپردازید. مثلا اگر در تلگرام مشکل میکروفون دارید، وارد تنظیمات برنامه شده و دسترسی میکروفون را در صورت غیرفعال بودن فعال کنید. این مورد در مورد همه شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مشابه به همین روش صدق می‌کند.

برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی اگر مشکل در تماس‌ها وجود داشت، شاید مسئله به آنتن‌دهی و شبکه گوشی مربوط باشد. در این شرایط بد نیست گوشی را یکبار خاموش کرده، سیمکارت را خارج کرده و دوباره وارد کرده و روشن کنید. حتی می‌توانید از یک سیمکارت دیگر هم استفاده کنید و وضعیت میکروفون را بررسی کنید.

برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی می‌توانید از منوی پنهان CIT نیز کمک بگیرید. برای این کار وارد تنظیمات گوشی شده و روی گزینه درباره گوشی یا About phone تپ کنید. در این صفحه گزینه All specs را انتخاب کرده و 5 بار پشت سرهم روی گزینه Kernel version بزنید تا منوی CIT باز شود. در نهایت برای اینکه عملکرد میکروفون گوشی را بررسی کنید، گزینه Speaker را انتخاب کنید و دیگر مراحل را طی کنید.

بیشتر بخوانید:

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

مشکلات مربوط به سرعت رابط کاربری

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در miui 14 و سایر نسخه‌های این رابط کاربری، مشکل افت سرعت و تأخیر در اجرای اپلیکیشن‌ها است است؛ به ویژه، این مشکل در مدل‌های ارزن قیمت‌تر گوشی‌های شیائومی بیشتر مشاهده می‌شود. اما حل این مشکل هم بسیار راحت است و با طی کردن مراحل زیر، می‌توانید این مشکل را حل کنید:

  1. دستگاه را ریست کارخانه کنید؛ اما قبل از انجام این کار، از اطلاعات مهم خودتان پشتیبان گیری کنید. راهکار شماره دومی را که برای حل مشکل داغ شدن گوشی توضیح دادیم، امتحان کنید.
  2. داده‌ها و فایل‌های بی‌استفاده را از روی گوشی حذف کنید. به جای استفاده از حافظه داخلی گوشی برای ذخیره اطلاعات، از یک کارت SD استفاده کنید.
  3. کش را از اپلیکیشن‌های ناخواسته پاک کنید یا از اپلیکیشن‌هایی مثل CCleaner برای حذف همه فایل‌های ناخواسته استفاده کنید.
  4. سرعت انیمیشن‌ها را کاهش دهید تا مشکل تأخیر رابط کاربری حل شود. برای انجام این کار:
  • Settings را باز کنید.
  • Build Number را جستجو کنید.
  • روی اولین نتیجه کلیک کنید.
  • صفحه را اسکرول کنید تا وقتی که شماره ساخت گوشی خودتان را ببینید.
  • 7 بار پشت سر هم روی این شماره ضربه بزنید تا Developer options گوشی باز شود.
  • حالا در Developer option قسمت Drawing را پیدا کنید.
  • حالا سه سطح مختلف برای سرعت انیمیشن‌ها مشاهده می‌کنید که شامل Window، Transition و Animator هستند.
  • مقدار پیش‌فرض این گزینه‌ها 1x است.
  • می‌توانید برای افزایش سرعت رابط کاربری، این عدد را به .5x یا 0.25x تغییر دهید.

حذف تبلیغات از گوشی‌های شیائومی

پیام‌های تبلیغاتی، پاپ-آپ‌ها و سایر انواع تبلیغات، می‌توانند باعث افت کیفیت تجربیات کاربری شوند؛ در نتیجه جزء مشکلات گوشی شیائومی محسوب می‌شوند. این تبلیغات، در اصل در اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده مثل مرورگر می، می موزیک، می لانچر و می ویدیو وجود دارند. چنین تبلیغاتی بسیار مزاحم هستند و برای حذف آنها می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی
حل مشکل گوشی شیائومی
  1. مطمئن شوید که دستگاه به اینترنت وصل شده و MIUI به روزرسانی شده باشد.
  2. وارد مسیر Settings> Additional Settings> Authorization & revocation> شده و حالت msa را غیرفعال کنید.
  3. چند ثانیه (حدود 30 ثانیه) صبر کرده و بعد، روی Revoke ضربه بزنید.
  4. هر زمان که قصد Revoke کردن را داشته باشید، پیام Couldn’t revoke authorization نمایش داده می‌شود. این پیام را نادیده بگیرید و همین کار را انجام دهید تا وقتی که دسترسی‌ها لغو شوند.
  5. حالا به مسیر Settings> Additional Settings> Privacy> Ad services Personalized ad recommendations رفته و این گزینه را غیرفعال کنید.

بعد از انجام این کار، دیگر تبلیغی نمایش داده نمی‌شود و می‌توانید با لذت بیشتری از گوشی خودتان استفاده کنید.

ظاهراً بیشتر مشکلات گوشی‌های شیائومی، نرم‌افزاری هستند و در نسخه‌های جدیدتر مشاهده نمی‌شوند. در مجموع، هر زمان این شرکت مشکلی را شناسایی کند از جمله رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در اندروید 13 یا رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی در miui 14 و غیره، با انتشار یک آپدیت، این مشکلات را رفع می‌کند. بنابراین، بسیاری از مشکلات اشاره شده در این مطلب، با آپدیت گوشی های شیائومی رفع می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

قابلیت های مخفی در گوشی های اندرویدی

اتصال کیبورد یو اس بی به گوشی اندروید

کد عیب یابی گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

یکی از مهمترین روش‌های اطلاع از ریشه مشکل در گوشی‌های شیائومی یا حتی بعضا رفع مشکل، استفاده از کد عیب یابی گوشی شیائومی است. به همین جهت و در این بخش از مقاله آموزش حل مشکل گوشی شیائومی قصد داریم برخی از مهمترین و کاربردی‌ترین کد عیب یابی گوشی شیائومی که برای تست سخت‌افزار، نرم‌افزار و اطلاعات کلیدی کاربرد دارند را معرفی کنیم.

با استفاده از کد عیب یابی گوشی شیائومی می‌توانید به راحتی از وضعیت سلامت سخت‌افزارهای کلیدی گوشی مطلع شوید و در صورت ضرورت، تغییراتی در تنظیمات کلیدی گوشی اعمال کنید، گوشی را به تنظیمات کارخانه ببرید، از داده‌های حافظه بکاپ بگیرید و در کل هر عملیاتی را ممکن کنید. برخی از مهمترین کد عیب یابی گوشی شیائومی عبارتند از موارد زیر:

نمایش شماره IMEI گوشی *#۰۶#
تست تاچ اسکرین اندروید در گوشی شیائومی *#*#۲۶۶۴#*#*
بررسی اطلاعات تقویم گوشی *#*#۲۲۵#*#*
بررسی وضعیت باتری گوشی موبایل *#۰۲۲۸#
بررسی وضعیت صفحه تاچ شیائومی *#*#۲۶۶۴#*#*
نمایش کدهای بررسی نمایشگر *#*#۲۶۶۴#*#*
یا بررسی نرخ جذب گوشی SAR (*) *#۰۷#
بررسی عملکرد صدای گوشی *#*#۲۸۹#*#*
بررسی عملکرد قطعات سخت افزاری #*۰#*
نمایش مک آدرس شبکه بی‌سیم* *#*#۲۳۲۳۳۸#*#*
تهیه نسخه پشتیبان سریع از فایل‌های چند رسانه‌ای *#*#۲۷۳۲۸۳*۲۵۵*۶۶۳۲۸۲*#*#*
اجرای تست‌های QC *#*#۶۴۶۶۳#*#*
ریست گوشی‌های شیائومی ###۳۳۷*۰۷#

سوالات متداول

برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی چه باید کرد؟

ابتدا اینترنت را خاموش و روشن کنید، اگر این روش جواب نداد ریستارت گوشی را امتحان کنید. در روش بعدی می‌توانید تنظیم مجدد نقاط دستیابی، انتخاب دستی شبکه و دریافت مجدد پیکربندی اینترنت را امتحان کنید. در آخرین روش، بازگشت به تنظیمات کارخانه توصیه می‌شود.

کد عیب یابی گوشی شیائومی چیست و چه کاربردی دارد؟

کدهای مخفی گوشی شیائومی یا کد تست شیائومی، یک سری کدهای دستوری هستند که با وارد کردن آن‌ها در برنامه تماس و انتخاب دکمه تماس، می‌توانید اطلاعاتی کلیدی از وضعیت سلامت سخت‌افزار گوشی و یا ریشه باگ‌ها و مشکلات دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حل مشکل گوشی شیائومی با روش‌های مذکور چیست؟ شما با چه مشکل دیگری مواجه شده‌اید که در این فهرست به آن اشاره نشده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    بنده 5 ساله شیائومی لایت 11 دارم، فقط میتونم بگم عالیه.. بدون حتی یک مشکل.
    ایطوری که شما مشکلات رو لیست کردید هر کی بخونه میبینه کلا شیائومی …
    این مطلب هم خوبه جهت راه کار مشکلات ولی اولین چیزی که ذهن مخاطب رو درگیر میکنه تخریب هست.
    هر کی یه برداشتی داره.
    شما با 15تومن میری سامسونگ میخری، در صورتیکه با 8 تومن میشه راحت همون مشخصات سخت افزاری رو بدید یک شیائومی بخرید. حتی بالاترش. یکی پول برندشو میگیره یکی پول قطعات.

    پاسخ

    چرا حرف مفت میزنید من تا حالا ۴تا گوشی شیائومی داشتم هیچ این چیزای که گفتی نداشته پول گرفتی تخریب کنی کار خوبی نیست

    پاسخ

    اینا مشکلات دامدونگه که یه ضد شیا اومده فاز زده

    پاسخ

    اینا چیه نوشتید من خودم شیائومی دارم اصلا این مشکل هارو تا حالا نداشته خیلی گوشی خوبیه

    پاسخ

    گوشی شیایومی بنده تنها یک مشکل دارد، اینکه هر آیکنی را بیش از یکی داره. مثلا دو تا گالری، دو تا پیام، دو تا دوربین،… تنظیم خاصی هم نکردم ک اینطور باشه

    پاسخ