;
coinex

مدیرعامل و رئیس جدید هیئت مدیره علی بابا معرفی شدند

مدیرعامل و رئیس جدید هیئت مدیره علی بابا معرفی شدند. ظاهرا قرار است این شرکت بزرگ به چند کسب و کار کوچک تجزیه شود که دولت چین در این مهم نیز نقش دارد.

مدیرعامل و رئیس جدید هیئت مدیره علی بابا منصوب شدند. علی بابا که یک مجموعه تجارت الکترونیک جهانی است پس‌از اینکه با نظر دولت و مشاورین خود تصمیم گرفت که کسب‌وکار خود را به دسته‌های کوچکتر تقسیم کند، در اولین اقدام “جوزف سای” را به‌عنوان رئیس هیئت مدیره و “ادی وو” را به‌عنوان مدیرعامل جدید خود انتخاب کرد. حال باید دید که علی بابا زین‌پس چه تغییراتی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: جک ما، بنیانگذار علی بابا استاد دانشگاه توکیو شد!

مدیرعامل و رئیس جدید هیئت مدیره علی بابا انتخاب شدند

به نقل از CNN، «جوزف سای» (یا با تلفظ دقیق‌تر، جوزف تْسای)، معاون سابق رئیس هیئت‌مدیره و هم‌بنیان‌گذار گروه علی‌بابا، به‌عنوان جانشین «دنیل ژنگ» رئیس هئیت‌مدیره خواهد شد. از سوی دیگر، «ادی وو»، رئیس هیئت‌مدیره پلتفرم تجارت الکترونیکی Taobao و گروه Tmall نیز به‌جای ژنگ، مدیرعاملی علی‌بابا را بر عهده می‌گیرد. او همچنین کرسی ژنگ را در هیئت‌مدیره دریافت خواهد کرد.

این دو نفر قرار است از تاریخ 10 سپتامبر 2023 (19 شهریورماه 1402) کار خود را در جایگاه‌های شغلی جدیدشان آغاز کنند.

مدیرعامل و رئیس جدید هیئت مدیره علی بابا انتخاب شدند

به‌دنبال این اتفاق، دنیل ژنگ همچنان به فعالیت به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل واحد ابری علی‌بابا ادامه خواهد داد. ژنگ در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت: «با توجه به اهمیت گروه Alibaba Cloud Intelligence در مسیر جداشدن از شرکت مادر، زمان مناسبی برای من است تا این گذار را انجام دهم.» او تأکید کرد که ظهور هوش مصنوعی مولد فرصت‌های هیجان‌انگیز جدیدی را برای کسب‌وکار ابری این شرکت به‌وجود آورده است.

ادی وو نیز درباره این تغییرات گفت:

قدردان اعتمادی هستم که هیئت‌مدیره گروه علی‌بابا به من دارند و مفتخرم که به‌جای دنیل مدیرعامل علی‌بابا می‌شوم. اگرچه تحولات جاری ساختارهای سازمانی و اداری جدید را ایجاد می‌کنند، اما مأموریت علی‌بابا بدون تغییر باقی می‌ماند.

این تغییرات درحالی رقم می‌خورد که علی‌بابا و مدیرعامل سابقش، «جک ما»، چند سالی با رگولاتورهای چینی درگیر بودند. اما درنهایت در فروردین‌ماه اعلام شد که این شرکت بزرگ چینی به شش کسب‌وکار کوچک‌تر تجزیه می‌شود. جک ما نیز حالا ظاهراً زندگی آرام‌تری را انتخاب کرده است و در دانشگاه توکیو تدریس می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ معرفی مدیرعامل و رئیس جدید هیئت مدیره علی بابا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر