;
coinex

جدایی علی فرهادی مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل از این شرکت؛ مقصد بعدی کارآفرین ایرانی کجاست؟

علی فرهادی مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل از این شرکت جدا شد. فرهادی یک کارآفرین زبده و حالا مدیرعامل یک شرکت فعال در هوش مصنوعی است.

علی فرهادی به‌عنوان مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل پس از 3 سال از بزرگترین شرکت فناوری جهان جدا شد. او که قبلاً استارتاپی به‌نام Xnor.ai را رهبری می‌کرد، با فروش این استارتاپ به اهالی کوپرتینو رسماً به این شرکت پیوست و حالا پس‌از 3 سال به‌عنوان مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت منصوب شده است.

بیشتر بخوانید: نخستین مجری هوش مصنوعی تلویزیون ایران معرفی شد [+فیلم]

علی فرهادی مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل از این شرکت جدا شد

خبر جدایی این کارآفرین ایرانی از اپل در بیانیه‌ای از سوی مؤسسه هوش مصنوعی الن اعلام شده است که با نام AI2 نیز شناخته می‌شود. این سازمان در سال 2014 توسط «پل الن»، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، تأسیس شد و روی ابزارهای هوش مصنوعی اثرگذار و مهندسی در خدمت جامعه فعالیت دارد.

علی فرهادی در نقش مدیرعامل AI2 ظاهر خواهد شد تا دوباره فعالیتی مانند گذشته داشته باشد. گفتنی است که استارتاپ Xnor.ai نیز در انکوباتور استارتاپ‌های AI2 آغاز به کار کرده بود، اما درنهایت از آنجا بیرون آمد و در معامله‌ای به ارزش تقریباً 200 میلیون دلار توسط اپل تصاحب شد.

علی فرهادی مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل از این شرکت جدا شد

این نخبه و کارآفرین ایرانی در بیانیه‌ای درباره تصمیم جدید خود گفت:

«در شرایطی که با تغییرات بزرگی درزمینه توسعه و استفاده از هوش مصنوعی روبه‌رو هستیم، نمی‌توانستم زمان بهتری را برای بازگشت به AI2 به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کنم. جهان ما امروز بیش‌از هر زمان دیگری به شکلی از تحقیقات درزمینه هوش مصنوعی نیاز دارد که واقعاً باز و شفاف بوده و ریشه در علم داشته باشد و از داده‌ها، الگوریتم‌ها و مدل‌های باز و در دسترس نشأت بگیرد. معتقدم این رویکرد رادیکال برای بازبودن به‌منظور ساخت نسل بعدی هوش مصنوعی ضروری است. محققان و مهندسان کلاس جهانی در AI2 به‌شکلی منحصربه‌فرد آماده‌اند تا این رویکرد تازه و قابل اطمینان در توسعه هوش مصنوعی را رهبری کنند.»

با توجه به اینکه معمولاً جزئیاتی درباره خرید استارتاپ‌ها توسط اپل منتشر نمی‌شود، نمی‌دانیم که فرایند انتقال چگونه صورت گرفته است. اما گزارش‌ها می‌گویند علی فرهادی رهبری «تلاش‌ها درزمینه نسل بعدی یادگیری ماشینی» را در اپل بر عهده داشت.

یادگیری ماشینی نقش مهمی را در محصولات مختلف اپل، از قابلیت‌های سلامتی اپل واچ گرفته تا ویژگی‌های هوشمندانه در دیگر دستگاه‌ها، ایفا می‌کند. رهبر تیم یادگیری ماشینی و استراتژی هوش مصنوعی اپل «جان جیانندرا» است که در سال 2018 به این شرکت پیوست. او قبلاً در گوگل کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ جدایی علی فرهادی از اپل و آغاز فعالیت گسترده او در زمینه هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر