;
coinex

بلومبرگ از محدود کردن صادرات فلزات اساسی تولید چیپ توسط چین خبر می‌دهد

محدود کردن صادرات فلزات اساسی تولید چیپ توسط چین انجام خواهد شد. این عمل احتمالاً منجر به افزایش هزینه اطلاعات و دوری از تکنولوژی‌های پیشرفته خواهد شد.

نشریه مشهور بلومبرگ خبر از محدود کردن صادرات فلزات اساسی تولید چیپ توسط چین داد. بر این اساس، چین تولید دو فلز گران‌بها نیمه‌رسانا را به طرز چشمگیری محدود خواهد کرد که طبق گفته کارشناسان این کار احتمالاً منجر به افزایش هزینه اطلاعات و تنش‌های جدی برای توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته روز خواهد شد. اما ظاهراً آمریکا نیز در این عمل دست داشته است.

بیشتر بخوانید: ورود اینتل به بازار پردازنده‌های کوانتومی با چیپ جدید Tunnel Falls

محدود کردن صادرات فلزات اساسی تولید چیپ توسط چین

براساس بیانیه وزارت بازرگانی چین، پکن از ابتدای آگوست صادرات دو فلز گالیوم، ژرمانیوم و اجزای شیمیایی آنها را محدود می‌کند. براساس این بیانیه محدودیت‌های مذکور در جهت حفظ امنیت و منافع ملی چین هستند.

براساس این خبر که توسط بلومبرگ منتشر شده است از ابتدای آگوست صادرکنندگان این دو فلز باید برای شروع یا ادامه صادرات خود از وزارت بازرگانی چین مجوز بگیرند. شرکت‌ها باید گزارش دقیقی از خریداران خارجی و استفاده‌های آنها ارائه کنند و در صورت نیاز، بررسی درخواست‌ها به شورای دولتی واگذار می‌شود.

محدود کردن صادرات فلزات اساسی تولید چیپ توسط چین

چین بزرگترین تولید کننده ۲۰ مواد خام ضروری از جمله گالیوم و ژرمانیوم در جهان است. این کشور همچنین در حوزه پردازش و پالایش مواد نیز جایگاه مهمی در جهان دارد. هردو فلزی که در بیانیه وزارت بازرگانی چین محدود شده‌اند در محصولات بسیاری از جمله پنل‌های خورشیدی، لیزر، عینک‌های دید در شب و چیپ‌های کامپیوتری کاربرد دارند.

به نظر می‌رسد که اقدام پکن در واکنش به محدودیت‌هایی باشد که آمریکا و متحدانش برای صادرات چیپ‌ و تجهیزات تولید چیپ به این کشور در نظر گرفته‌اند. محدودیت‌های جدید ژاپن و آمریکا برای صادرات چیپ‌های پیشرفته دسترسی شرکت‌های تکنولوژی چین به تکنولوژی روز دنیا را محدود کرده است و کشور هلند، که شرکت ASML یکی از مهمترین سازندگان تجهیزات تولید چیپ پیشرفته، را میزبانی می‌کند نیز محدودیت‌های صادراتی مشابه آمریکا را به اجرا گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ محدود کردن صادرات فلزات اساسی تولید چیپ توسط چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر