;
coinex

نخستین سیستم عامل کامپیوتری منبع باز چینی با نام اوپن کایلن (OpenKylin) منتشر شد

از نخستین سیستم عامل کامپیوتری منبع باز چینی تحت عنوان اوپن کایلن (OpenKylin) رونمایی شده که براساس لینوکس و توسط 4000 توسعه‌دهنده ساخته شده است.

به‌تازگی رسانه‌های دولتی چین خبر از انتشار نخستین سیستم عامل کامپیوتری منبع باز چینی تحت عنوان اوپن کایلن (OpenKylin) داده‌اند. این کشور شدیدا در پی کاهش وابستگی به فناوری ایالات‌متحده است.

این منابع با استناد به یک گزارش اطلاع داده‌اند که بازار عظیم سیستم‌عامل‌های چین در سال پیش 15.5 میلیارد یوان (2.1 میلیارد دلار) ارزش داشته است. بنابراین توسعه یک سیستم‌عامل مستقل از فناوری ایالات‌متحده همواره یکی از اهداف مهم صنعت فناوری چین در سال‌های گذشته محسوب می‌شده است. در همین راستا شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری در توسعه سیستم‌عامل اوپن کایلن همکاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل VisionOS ویژه هدست ویژن پرو اپل معرفی شد

انتشار نخستین سیستم عامل کامپیوتری منبع باز چینی

به گزارش رویترز، رسانه‌های دولتی چین در روز چهارشنبه خبر دادند که نخستین سیستم عامل کامیپوتری منبع باز چینی مبتنی ‌بر سیستم‌عامل لینوکس، از سوی جامعه‌ای شامل 4000 توسعه‌دهنده راه‌اندازی شده و قرار است در برنامه فضایی و صنایعی همچون مالی و انرژی مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

نخستین سیستم عامل کامیپوتری منبع باز چینی

در این زمینه بیش از ده‌ها شرکت چینی به‌دنبال توسعه سیستم‌عامل‌هایی هستند که توانایی جایگزینی سیستم‌عامل‌های ویندوز مایکروسافت و مک اپل را داشته باشند. مهم‌ترین حامی این تیم، تیم واکنش اضطراری سایبری سیستم‌های کنترل صنعتی چین بوده که تحت نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات فعالیت دارد.

یکی از این شرکت‌ها، فناوری نرم‌افزاری یونیون‌تک (UnionTech) است که مشغول توسعه سیستم‌عامل متحد یا یونیتی (Unity) است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی نخستین سیستم عامل کامپیوتری منبع باز چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر