coinex
راهنمای خرید تکراتو

راهنمای جامع خرید اکسس پوینت یوبیکیوتی

اگر در کسب‌وکار خود نیاز دارید که اتصال به شبکه را گسترش دهید، باید به تعداد دستگاه‌های متصل و مساحت تحت پوشش توجه کنید. شما می‌توانید برای منازل و کسب‌وکارهای کوچک از روتر بهره ببرید؛ اما در سازمان‌ها یا دفاتر تجاری متوسط تا بزرگ وجود یک تا چند اکسس پوینت ضروری است. شما با اکسس پوینت بی‌سیم می‌توانید دستگاه‌ها را به LAN متصل کنید، وایرلس را گسترش دهید و تعداد کاربران متصل بیشتری را پشتیبانی کنید. البته برای تهیه اکسس پوینت مناسب باید دقت لازم را داشته باشید و به تولیدکنندگان مطرح و مطمئن مراجعه کنید. یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید اکسس پوینت، برند یوبیکیوتی (UBNT) است. اکسس پوینت‌ یوبیکیوتی کیفیت بالایی داشته و از پرفروش‌ترین محصولات در سراسر جهان به شمار می‌روند؛ بنابراین با مقاله راهنمای جامع خرید اکسس پوینت یوبیکیوتی با ما همراه باشید تا نکات مهم برای تهیه این دستگاه‌ها را به شما معرفی کنیم.

اکسس پوینت یوبیکیوتی

شرکت Ubiquiti بهترین اکسس پوینت‌ها را تولید می‌کند و طیف گسترده‌ای از این دستگاه‌ها را در خط تولید UniFi خود ارائه می‌دهد که نسبت به قیمت خود کارایی بالایی دارند. البته، بسته به نیاز شما اکسس پوینت‌های متنوعی  از این برند وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، دستگاه‌هایی مانند UniFi NanoHD، Lite، Long Range، Flex HD و حتی Wifi 6، ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فرد خود را دارند و با کیفیت بالا، آنتن‌دهی قدرتمند و سرعت وایرلس فوق‌العاده در تمامی محیط‌ها از منازل و دفاتر کوچک تا سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ کاربردی هستند.

اکسس پوینت UniFi

به‌طورکلی اکسس پوینت‌های یوبیکیوتی در دو نوع داخلی (indoor) و خارجی (outdoor) طراحی‌شده‌اند و معمولاً قابلیت نصب بر روی دیوار یا سقف با نصب و پیکربندی را دارند. اکسس پوینت‌های بیرونی با پوشش ضد آب در برابر هر نوع آب و هوایی مقاوم هستند و در محیط‌های بیرونی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. اکسس پوینت‌های داخلی معمولاً برای ایجاد شبکه‌های بی‌سیم درون ساختمانی با تعداد محدودی از دستگاه‌های درون شبکه کاربرد دارند و ارزان‌تر هستند.

اکسس پوینت‌های UniFi از نرم‌افزار UniFi Controller برای نصب، پیکربندی و مدیریت سریع شبکه وای‌فای پشتیبانی می‌کنند. با این نرم‌افزار امکان مدیریت چندین دستگاه UniFi و در نتیجه گزارش و پیکربندی و تجزیه‌وتحلیل برای عیب‌یابی سریع و مدیریت کاربران فراهم می‌شود. با استفاده از نرم‌افزار UniFi Controller در NOC یا در Cloud، مدیران می‌توانند مناطق وسیعی از پوشش داخلی و بیرونی را با استفاده از هر ترکیبی از UniFi APها مدیریت کنند و گسترش دهند.

انواع و کاربرد اکسس پوینت یوبیکیوتی

اکسس‌پوینت‌های UniFi در انواع و کاربردهای گوناگونی ساخته‌شده‌اند. اصلی‌ترین مزیت استفاده از اکسس پوینت کاهش هزینه‌های کابل‌کشی و تجهیزات مربوط به راه‌اندازی شبکه است. با اکسس پوینت می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، یک شبکه خانگی و سازمانی را راه‌اندازی نمایید. به‌طورکلی با استفاده از اکسس پوینت‌ها می‌توان دسترسی کاربران به شبکه را مدیریت نمود. همچنین در سازمان‌های بزرگ با استفاده از چند اکسس پوینت سازگار می‌توان تمامی کارمندان را به‌صورت بی‌سیم به شبکه مرکزی متصل کرد. در شبکه‌های خانگی و اداری نیز وجود یک یا چند اکسس پوینت پوشش وای‌فای را در سراسر محیط و حتی نقاط کور امکان‌پذیر می‌کند.

UniFi UAP-AC

راهنمای جامع خرید اکسس پوینت یوبیکیوتی

اکسس پوینت یوبیکیوتی UniFi UAP-AC از اکسس پوینت‌های دوبانده، سقفی و ضد آب یونیفای است که از تکنولوژی سه جریانی MIMO در هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده از دو باند به‌صورت هم‌زمان وجود دارد و در باند 2.4 حداکثر سرعت 450 و در باند 5 حداکثر سرعت 1300 مگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود. این رادیو وایرلس با دو پورت اترنت گیگ و قابلیت PoE و برد 122 متری گزینه مناسبی برای منازل و شرکت‌های کوچک محسوب می‌شود.

UniFi UAP-AC-Mesh

اگر به پوشش دهی بیشتری نیاز دارید اکسس پوینت یونیفای UniFi UAP-AC-Mesh با پوشش دهی مساحت 200 مترمربع پیشنهاد ما به شماست. این دستگاه دوبانده با دو آنتن خارجی و قابلیت نصب بر روی دیوار و عملکرد هم‌زمان دوباند سرعت انتقال حداکثری 1.2 گیگابایت بر ثانیه را در اختیار شما قرار خواهد داد. با استفاده از قابلیت مش و هم‌پوشانی در این دستگاه می‌توان به اینترنت مرکزی در سراسر نقاط پوشش دهی دسترسی داشت و هیچ نقطه کوری به‌جا نخواهد ماند.

UniFi AP-AC-LR

می‌توان گفت که اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل UniFi AP-AC-LR مشابه مدل UAP-AC-Mesh یا به‌عبارت‌دیگر مدل سقفی آن است. از این رو، علاوه بر پشتیبانی از یک پورت گیگابیتی اترنت، به کارت وایرلس داخلی نیز مجهز شده است و با توجه به پشتیبانی از PoE و قابلیت مش و زاویه تابش 360 درجه آنتن‌ها و پوشش دهی گسترده، از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز برخوردار است.

UniFi 6 Lite AP

راهنمای جامع خرید اکسس پوینت یوبیکیوتی

اگر به دنبال اکسس پوینت مقرون‌به‌صرفه و مجهز به آخرین تکنولوژی‌ها هستید، اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل UniFi 6 Lite AP کاملاً مناسب شما خواهد بود. این اکسس پوینت دوبانده (2.4 و 5 گیگاهرتز) با قابلیت اتصال هم‌زمان در باند 5 گیگاهرتزی به وای‌فای نسل 6 با استاندارد Wave2 مجهز است که سرعت‌بالا و پایداری اتصال بی‌سیم شما را تضمین می‌کند. علاوه بر این وجود تکنولوژی‌های MU-MIMO و OFDMA و پشتیبانی از فناوری mesh (هم‌پوشانی) این دستگاه را متمایز کرده است.

UniFi 6 LR AP

اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل UniFi 6 LR AP با پشتیبانی تا 300 کاربر به‌طور هم‌زمان، مساحت پوشش دهی 300 مترمربع، قابلیت هم‌پوشانی مش، پروتکل امنیتی WPA3 و سرعت انتقال داده تا 3 گیگ در دو باند به‌طور هم‌زمان از قدرتمند‌های این لیست است.

قیمت اکسس پوینت یوبیکیوتی

با راهنمای جامع خرید اکسس پوینت یوبیکیوتی دریافتیم که اکسس پوینت‌های برند Ubiquiti ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند و در انواع مختلفی یافت می‌شوند. بنابراین با توجه به ویژگی‌های اساسی و تکنولوژی‌های به‌کار رفته و نسل تولیدی قیمت متفاوتی نیز دارند. در نتیجه، برای اطلاع از قیمت اکسس پوینت یوبیکیوتی و خرید آن باید به معیارهایی که برای شبکه خود دارید، توجه کنید.

نکات مهم خرید اکسس پوینت یوبیکیوتی

برای خرید اکسس پوینت یوبیکیوتی باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید. اولین نکته قابلیت‌ها و ویژگی‌های اساسی اکسس پوینت هاست که آن‌ها را از هم متمایز می‌سازد. دومین نکته عملکرد و نحوه استفاده و نگهداری اکسس پوینت‌ها است. در ادامه به ویژگی‌های اساسی اکسس پوینت‌ها که باید به آن‌ها دقت کافی داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

دوبانده بودن

اکسس پوینت هایی که دوباند فرکانسی 2.5 و 5 گیگاهرتز را به‌طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند، سرعت بالاتر و اختلال کمتری را ارائه می‌دهند.

قدرت آنتن دهی

بسیاری از افراد قدرت آنتن دهی را تنها به توان آن نسبت می‌دهند و ادعا می‌کنند که آنتنی با توان dBi بیشتر، قدرت انتقال سیگنال بیشتری دارد. بااین‌حال قدرت آنتن دهی به این امر محدود نمی‌شود، آنتن‌هایی که زاویه تابش 360 درجه‌ دارند، محدوده و شعاع بیشتری را پوشش می‌دهند.

سرعت وایرلس

سرعت وایرلس در انتقال اطلاعات نقش به سزایی دارد، بنابراین هر چقدر مقدار آن بالاتر باشد، اکسس پوینت قدرتمندتری خواهید داشت.

پورت گیگ و پورت PoE

وجود پورت گیگ امکان اتصال به شبکه مرکزی از طریق کابل اترنت و سرعت پایدار و بدون قطعی را تضمین می‌کند. قابلیت PoE نیز در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و نیاز به آداپتور مجزا را برطرف می‌کند.

اکسس پوینت یوبیکیوتی انتخاب مناسب برای محل کار شما

انواع اکسس پوینت یوبیکیوتی با طراحی جمع و جور، قدرت پوشش دهی بالا، تنوع و قیمت مناسبی که دارند، گزینه مناسبی برای خرید هستند. شما با اکسس پوینت‌های سقفی یوبیکیوتی می‌توانید، بدون نیاز به کابل‌کشی پوشش دهی 360 درجه را در سراسر محیط به ارمغان بیاورید. سری وای‌فای 6 و سری دوبانده این اکسس پوینت‌ها با کیفیت بالا، آنتن‌دهی قدرتمند و سرعت وایرلس فوق‌العاده در تمامی محیط‌ها کاربردی هستند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر