;
coinex

جریمه 82 هزار دلاری یک کشاورز کانادایی به دلیل استفاده از یک ایموجی!

استفاده از یک ایموجی برای یک کشاورز کانادایی، جریمه 82 هزار دلاری به دنبال داشت. حکم عجیب دادگاه برای این کشاورز خبرساز شد.

قاضی یک دادگاه در کانادا برای یک کشاورز اهل این کشور، جریمه 82 هزار دلاری درنظر گرفت. آنطور که مشخص است، کشاورز نگون‌بخت بدلیل استفاده از ایموجی انگشت شست که به معنی پذیرش یک توافق است از طرف این قاضی محکوم و مجبور به پرداخت این جریمه سنگین شده است. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی به علت سرعت غیرمجاز!

ایموجی انگشت شست جریمه 82 هزار دلاری به همراه داشت

به گزارش خبرگزاری The Globe and Mail، قاضی دادگاه «کینگز بنچ» در حکمی نتیجه‌گیری کرده است که استفاده از ایموجی انگشت شست رو به بالا (👍) کافیست تا شما را به لحاظ حقوقی وارد یک قرارداد تجاری کند. نکته جالب‌توجه اینجاست که این قاضی برای تعیین معنای این ایموجی از معنای ارائه‌شده برای آن در وب‌سایت Dictionary.com استفاده کرده که می‌گوید این علامت به‌معنای تأیید است.

پرونده‌ای که به این حکم منجر شده، مربوط به شکایت یک خریدار غلات به نام «کنت میکل‌بورو» بوده است. او در ماه مارس سال 2021 پیامکی به چند کشاورز ارسال می‌کند و اعلام می‌دارد که خواهان خرید 86 تن کتان به قیمت 17 دلار برای هر پیمانه است. کشاورزی به نام «کریس اچتر» به پیامک میکل‌بورو پاسخ می‌دهد و طرفین در یک تماس تلفنی درباره شرایط همکاری خود باهم حرف می‌زنند. سپس میکل‌بورو تصویری از قرارداد را برای اچتر می‌فرستد و می‌گوید: «لطفاً قرارداد کتان‌ها را تأیید کنید.»

ایموجی انگشت شست جریمه 82 هزار دلاری به همراه داشت

در اینجا اوضاع کمی پیچیده می‌شود. اچتر با یک ایموجی انگشت شست رو به بالا به این پیام پاسخ می‌دهد. اما مفاد قرارداد اجرا نمی‌شود و کتان‌ها هرگز به دست میکل‌بورو نمی‌رسد. به همین خاطر، او از اچتر شکایت می‌کند و مدعی می‌شود که این ایموجی به‌معنای پذیرش قرارداد بوده و اچتر آن را اجرا نکرده است.

قاضی «تیموتی کین» درنهایت با این ادعا موافقت کرده و می‌گوید:

«دادگاه می‌پذیرد که ایموجی انگشت روبه‌بالا شیوه‌ای نامرسوم برای ‘امضای’ یک سند است، اما در هر صورت، با توجه به این شرایط، ارسال این ایموجی شیوه‌ای معتبر برای انتقال دو هدف مربوط به یک ‘امضا’ بوده است.»

اچتر ادعا می‌کند که مقصود او از ارسال این ایموجی این بوده که او قرارداد را دریافت کرده، نه این که آن را خوانده یا مفادش را پذیرفته است. به‌هرحال، او اکنون طبق حکم دادگاه باید 82 هزار دلار کانادا به میکل‌بورو غرامت بپردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ جریمه 82 هزار دلاری یک کشاورز کانادایی به دلیل استفاده از یک ایموجی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر