coinex
otetmarket
propification.com

بازیگران سریال سوران [بیوگرافی + عکس]

مجموعه سوران به کارگردانی سروش محمدزاده، تازه‌ترین سریال شبکه یک سیماست. در این نوشتار به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال سوران می‌پردازیم.

«سوران»، نام جدیدترین محصول مرکز سوره، به تهیه کنندگی مجتبی فرآورده است. زنده یاد حسام محمودی و مریم کاظمی، مهدی نصرتی، علیرضا جعفری و توماج دانش بهزادی از بازیگران این سریال جدید شبکه یک سیما هستند.

طبق جدول پخش برنامه‌های شبکه یک سیما، زمان پخش سریال سوران چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 22:15 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 22:15 جمعه شب که زمان تکرار سریال سوران از شبکه یک سیما است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

بازیگران سریال سوران

«سوران» اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب است و عشق، مبارزه و میهن دوستی مردم کردستان را به تصویر می‌کشد. پخش این سریال 18 قسمتی از چهارشنبه، ۱۷ خرداد ماه 1402 از شبکه یک آغاز شده است.

بازیگران سریال سوران
بازیگران سریال سوران

 

در سریال سوران علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این مطلب نام بردیم مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی، گلنوش قهرمانی، احمد صدفی، هلن نقی‏لو، روزبه رئوفی، احمد جعفری، علی اکبر اصانلو، ارشیا عبدالهی، آرش نیازی، مدیا ذاکری، حمید محرابی، علیرضا حنفی، شاهو شاهمرادی، آسو پاشاپور و سیمین بهفر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شما در ادامه می‌توانید علاوه بر بیوگرافی کارگردان و اسامی عوامل تولید، عکس بازیگران سریال سوران را نیز مشاهد نمایید.

مریم کاظمی

بازیگران سریال سوران

 

بیوگرافی بازیگران سریال سوران را با مریم کاظمی آغاز می‌کنیم که متولد سال 1344 در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران است و در سال ۱۳۶۵ از هنرکده آزاد هنرپیشگی تحت نظر مصطفی اسکویی فارغ‌التحصیل شد.

وی همچنین دارای مدرک دوره آموزش پانتومیم ژاک لکوک زیر نظر فرانسوا لکوک و مارک پیرس، کارگاه‌های آموزشی مدیریت تئاتر توسط ویزیتینگ آرتز در ایران و کلاس‌های آموزشی مهین اسکویی (سیستم استانیسلاوسکی) است.

مریم کاظمی مؤسس و سرپرست «گروه تئاتر مستقل» است و از سال ۱۳۷۹ تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده‌ است. او جوایز متعدد بازیگری، نویسندگی و طراحی از جشنواره‌های تئاتری و سینمایی را در پرونده هنری خود دارد.

از فعالیت‌های هنری مریم کاظمی می‌توان عضویت در هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر، عضویت در هیئت مدیره انجمن کارگردانان خانه تئاتر، نماینده انجمن بازیگران در شورای داوری خانه تئاتر، عضویت در انجمن بازیگران سینمای ایران، تدریس در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را نام برد.

حسام محمودی

بازیگران سریال سوران
زندگینامه بازیگران سریال سوران

حسام محمودی در یکم فروردین ماه سال 1365 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل حقوق قضایی و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است. او قبل از دانشگاه، اصول هنرپیشگی را ابتدا از طریق کلاس بازیگری مهین اسکویی و بعد، کارگاه بازیگری امین تارخ آموخت.

محمودی فعالیت حرفه‌ای خود را با گروه لیو به سرپرستی حسن معجونی آغاز کرد و در نمایش‌های جدی ایفای نقش نمود. او در 26 سالگی با بازی در فیلم سینمای «خسته نباشی» جلوی دوربین رفت و در سال 1396 با سریال «سایه بان» به شهرت رسید.

نوارد زرد 2، کلبه‌ای در مه، باخانمان، سرگذشت، دل‌ دار، لحظه گرگ و میش، شکوه یک زندگی، گاهی به پشت سر نگاه کن، زعفرانی، غریب، عطرآلود، رمانتیسن عماد و طوبا، اگزما و آستیگمات از آثار کارنامه هنری حسام محمودی هستند.

متاسفانه حسام محمودی نیمه شب روز چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 در سن 37 سالگی بر اثر ایست قلبی در منزلش درگذشت. حسام محمودی متاهل بود و  یک دختر به نام هانا داشت.

بیشتر بخوانید:

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401

علیرضا جعفری

بازیگران سریال سوران

علیرضا جعفری زاده‌ی پنجم اردیبهشت ماه سال 1373 در تهران است. او در هنرستان صدا و سیما درس خوانده و جزء بازیگرانی بوده که فعالیت خود را از کودکی آغاز کرده‌ است. او از 5 تا 15 سالگی در 30 سریال و فیلم نقش‌های متفاوتی را بازی کرد.

نخستین کار علیرضا جعفری بازی در فیلم تلویزیونی دیوار کاه‌گلی ساخته بیژن صمصامی بود. او با سریال متهم گریخت در سال 1384 به شهرت رسید. جعفری از بازیگران سریال نوبت لیلی بود که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

جالب است بدانید علیرضا جعفری برادرزاده‌ی امیر جعفری بازیگر مطرح کشورمان است. از دیگر آثاری که او در آن‌ها به نقش‌آفرینی پرداخته می‌توان به فیلم مهمان مامان، اثر داریوش مهرجویی و سریال‌ بچه‌های خیابان و صیام و تیام اشاره کرد که با ایفای نقش در آن محبوب شد. در ادامه بازیگران سریال سوران به سراغ معرفی آسو پاشاپور می‌رویم.

آسو پاشاپور

بازیگران سریال سوران
عکس بازیگران سریال سوران

آسو پاشاپور متولد سیزدهم مهر ماه سال 1377 در است. وی دانشجوی رشته تئاتر دانشگاه هنر و معماری است و بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است. او سال 1398 با سریال ترور خاموش به کارگردانی احمد معظمی جلوی دوربین رفت.

آسو پاشاپور علاوه بر بازیگری در اجرای خیابانی و در تئاتر عروسکی نیز فعالیت می‌کند. او در سریال ملکاوان در نقش پونه درخشید.

تنیس و بوکس و دیدن فیلم، بخصوص خارجی از جمله تفریحات و ورزش‌های مورد علاقه‌ی آسو پاشاپور هستند.

مهدی نصرتی

بازیگران سریال سوران

مهدی نصرتی متولد 1360 در تهران بازیگر است. او دانش آموخته رشته بازیگری است و فعالیتش را با اجری تئاتر و عکاسی فیلم شروع کرد. نصرتی اولین بار در سال 1380 برای بازی در فیلم روشنایی دشت جلوی دوربین رفت.

نصرتی مدتی از بازیگری فاصله گرفت تا اینکه سال 1398 با فیلم لباس شخصی به کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی که در جشنواره فیلم فجر سی و هشتم به نمایش درآمد، در نقش اصلی (یاسر) درخشید.

مهدی نصرتی در فیلم‌های دربست، کوچه ملی و روشنایی دشت نیز بازی داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

گلنوش قهرمانی

بازیگران سریال سوران
بیوگرافی بازیگران سریال سوران

گلنوش قهرمانی متولد دی ماه سال 1370 در تهران است. وی فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد. قهرمانی در سال 1394 برای ایفای نقش در فیلم دختر جلوی دوربین رفت و 4 سال بعد با فیلم عنکبوت به شهرت رسید.

این بازیگر توانمند سابقه بازی در تئاترهای «ادیپ شهریار»، «بین خودمان باشد»، «سمفونی درون بطری»، «از خط زرد فاصله بگیرید»، «پروانه الجزایری» و همچنین فیلم‌های سینمایی «گلدن تایم»، «جنایت بی دقت» و «مسیح پسر مریم» را در کارنامه هنری خود دارد.

گلنوش قهرمانی علاوه بر بازیگری در زمینه‌ی طراحی لباس نیز فعالیت دارد. سریال آمستردام نخستین حضور او در شبکه نمایش خانگی است.

توماج دانش بهزادی

بازیگران سریال سوران

توماج دانش بهزادی زاده‌ی سال 1359 در کرمان است. وی دانش آموخته رشته بازیگری از دانشگاه آزاد تنکابن و کارگردانی از دانشگاه هنر معماری تهران است و بازیگری خود را از تئاتر شروع کرد.

او اولین بار در سال 1398 برای بازی در فیلم نگاه خیره جلوی دوربین رفت. دانش بهزادی یک سال بعد با فیلم خط باریک قرمز شناخته شد و علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی و کارگردانی هم مشغول فعالیت است.

توماج دانش بهزادی موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است.

خط باریک قرمز، نگاه خیره، آدم کاغذی، عروسان، کشند، شکار نهنگ و آدم سوزی از آثار کارنامه هنری توماج دانش بهزادی به شمار می‌آیند.

هلن نقی‌لو

بازیگران سریال سوران
عکس بازیگران سریال سوران

بیوگرافی بازیگران سریال سوران را با هلن نقی‌لو ادامه می‌دهیم که متولد دهه 60 است. او فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر آغاز کرد. نقی‌لو با فیلم منفی یک جلوی دوربین رفت و با بازی در سریال بی نشان در سال 1401 شناخته شد.

هلن نقی‌لو از بازیگران سریال بی نشان  است که بازی در تئاتر «زیبا»، فیلم سینمایی «منفی یک» و فیلم‌‌های کوتاه «لب مرز»، «پنهانی» و «۱۱ ضربه» را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین فیلم های ایرانی 1401

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

شاهو شاهمرادی

بازیگران سریال سوران

شاهو شاهمرادی در نهم اردیبهشت ماه سال 1365 در کرمانشاه به دنیا آمد. وی دوره های بازیگری را در آموزشگاه‌های ایران سپری کرده است.

شاهمرادی برای بازی در فیلم کوتاه رینگ جلوی دوربین رفت و پس از آن با ایفای نقش در سریال رهایم کن در سال 1401 شناخته شد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه جدایی و مرگ قو را نام برد.

مدیا ذاکری

بازیگران سریال سوران
زندگینامه بازیگران سریال سوران

مدیا ذاکری متولد 1350 در بیجار است. او در دهه‌ی ۷۰ از کلاس‌های بازیگری زنده یاد استاد امین تارخ فارغ‌التحصیل شد. ذاکری تاکنون جوایز بسیاری برای اجراهای درخشانش در جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است. ایشان در برخی نمایش‌ها به عنوان دستیار کارگردان و دستیار طراحی صحنه حضور داشته است.

ذاکری فعالیت خود را با اجرای تئاتر شروع کرد و سال 1390 برای ایفای نقش در فیلم محرمانه تهران جلوی دوربین رفت تا اینکه سه سال بعد در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن به شهرت رسید.

او در آثاری همچون لحظه گرگ و میش (1397)، گاهی به پشت سر نگاه کن (1393)، امروز (1392)، محرمانه تهران (1390) و دوشیزه (1381) و نمایش‌های غوغای دورن، پیکره، سوگ سیاوش و بخت باران به ایفای نقش پرداخته است.

مصطفی کولیوندی

در پایان زندگینامه بازیگران سریال سوران می‌رسیم به مصطفی کولیوندی که اهل شهر دهلران استان ایلام است. وی فعالیت خود را با تئاتر شروع کرده و علاوه بر بازیگری، کارگردانی هم می‌کند. او بیش از 10 مقام برتر در جشنواره تئاتر فجر و مقام‌های برگزیده بسیاری در جشنواره بین‌‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و سایر جشنواره‌ها دارد.

مصطفی کولیوندی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر از پرافتخارترین هنرمندان استان ایلام در عرصه نمایش به ویژه نمایش خیابانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های کره ای 2023

خلاصه داستان سریال سوران

پس از بیوگرافی بازیگران سریال سوران سراغ قصه‌ی این مجموعه می‌رویم. مجموعه تلویزیونی سوران به نویسندگی عباس ریاحی، روایتگر جوانمردی، سرسختی و شجاعت وصف‌ نشدنی کردها در دو برهه زمانی است. قصه این سریال حول محور زندگی یک مبارز آزاده کرد در التهابات دهه 50 منطقه کردستان می‎‌چرخد.

در خلاصه داستان «سوران» آمده است: «همین الانم باورم نمیشه، همش میگم نکنه یه خواب شیرین باشه که هر لحظه ممکنه ازش بپرم …؟! … خواب نیست همه چی عین واقعیته. من و تو و بچه‌هامون»

کارگردان سریال سوران

سروش محمدزاده، کارگردان و تدوینگر سینما و تلویزیون در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۵۷در مشهد به دنیا آمد. وی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر تهران است، از سال 1386 فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

بازیگران سریال سوران

از آثار کارنامه هنری سروش محمدزاده می‌توان به زیبا، ایکس ری، خط وصل، چهارشنبه، تلخ و شیرین، دیوار به دیوار، همبازی، نوار زرد و سیاوش اشاره کرد.

محمدزاده در سال ۱۳۹۴ برای ساخت فیلم چهارشنبه، برنده‌ی جایزه بهترین کارگردانی در بخش هنر و تجربه از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

عوامل سریال سوران

  • کارگردان: سروش محمدزاده
  • تهیه کننده: مجتبی فرآورده
  • نویسنده فیلمنامه: عباس ریاحی
  • مدیر هنری: محمدرضا شجاعی
  • مدیر تولید: رضا زنجانیان
  • مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی
  • تدوین: عماد خدابخش
  • موسیقی: مسعود سخاوت دوست
  • طراح صحنه و لباس: فریاد صالحی
  • طراح چهره پردازی: سیامک احمدی
  • مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی
  • صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی
  • سرپرست جلوه های بصری: محمد برادران
  • جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان
  • مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: بهمن حسینی
  • منشی صحنه: آسیه معصومی زاده
  • عکاس و ساخت مستند پشت صحنه: علی فرآورده
  • سرپرست گروه بدلکاران: کیوان رضایی
  • مدیر تدارکات: امیر مرایی
  • و دستیار تولید: نیما مجتهدی
  • طراح گرافیک: حمید قدسی
  • تبلیغات: حسام حاجی پور
  • روابط عمومی: سپیده شریعت رضوی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال سوران نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

حسام محمودی، مهدی نصرتی، علیرضا جعفری، توماج دانش بهزادی، مریم کاظمی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی، گلنوش قهرمانی، احمد صدفی، هلن نقی‏لو، روزبه رئوفی، احمد جعفری، علی اکبر اصانلو، ارشیا عبدالهی، آرش نیازی، مدیا ذاکری، حمید محرابی، علیرضا حنفی، شاهو شاهمرادی، آسو پاشاپور و سیمین بهفر در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال سوران چند قسمتی است؟

سریال سوران در 18 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی سروش محمدزاده ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال سوران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر