coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بدن انسان تا چه دمایی را می تواند تحمل کند

بدن انسان تا چه دمایی را می تواند تحمل کند؟ این سوالی است که امروز میخواهیم در تکراتو به آن پاسخ دهیم، پس تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

پروفسور لوئیس هالسی، محقق دانشکده زندگی و سلامت در دانشگاه روهمپتون که در تیم تحقیق حضور داشت، می‌گوید که او و همکارانش برای پیدا کردن حداکثر دمای قابل تحمل توسط بدن ایمنی کسی را به خطر نینداخته‌اند.

او با اشاره به آزمایشی که در سال 2021 میلادی روی چهار مرد و سه زن انجام شد، می‌گوید: «ما برای رسیدن به نتیجه، افزایش سرعت متابولیسم در بدن را ثبت کردیم. سرعت متابولسیم در بدن هر انسان نشان می‌دهد که بدن هر فرد برای ادامه کار، چقدر انرژی مصرف می‌کند؟»

بیشتر بخوانید: ابداع یک واکسن mRNA جدید برای مقابله با سرطان

بدن انسان تا چه دمایی را می تواند تحمل کند

وقتی هوا گرم است، بدن ما به راه‌های مختلفی برای خنک کردن و کاهش دمای درونی خود متوسل می‌شود؛ از جمله تعریق و افزایش سرعت حرکت خون در نزدیکی پوست.

هالسی و همکارانش دریافتند که وقتی هوا گرم است، سرعت متابولیسم یا همان سرعت سوخت و ساز بدن نیز افزایش می‌یابد که به نوبه خود باعث افزایش دمای بدن می‌شود؛ با این وجود بدن تنها زمانی داغ می‌شود که اختلال در عملکرد‌های آن آغاز شود. به گفته پروفسور هالسی، میزان این داغی نیز «در هر کس متفاوت است» و واکنش افراد به گرما، می‌تواند بسته به سن، جنس و شرایط پزشکی هر فرد متفاوت باشد.

او می‌گوید: «سرعت متابولیسم در بدن برخی از افراد تا 40 درجه افزایش نمی‌یابد، اما در 50 درجه افزایش می‌یابد.»

بدن انسان

پس با این تفاسیر انسان می‌تواند حداکثر دمای بین 40 تا 50 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند، اما پس از رسیدن به این دما، بدن یک وضعیت «استرس گرمایی» را تجربه می‌کند؛ وضعیتی که باعث گیجی، حالت تهوع، سرگیجه، سردرد و غش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نوشتار بدن انسان تا چه دمایی را می تواند تحمل کند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر