coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

وزیر ارتباطات: پیگیر فعالیت قانونی استارلینک در ایران هستیم!

وزیر ارتباطات عنوان کرد که پیگیر فعالیت قانونی استارلینک در ایران هستیم. از نظر وی، استارلینک هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزین اینترنت فیبر نوری باشد! اما این مسئله واقعیت دارد؟
عیس زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو، از وضعیت اینترنت ماهوا‌ره‌ای ایلان ماسک عنوان کرده که پیگیر فعالیت قانونی استارلینک در ایران هستیم. البته وی سرعت اینترنت استارلینک را اصلاً با سرعت پروژه فیبر نوری در ایران قابل قیاس نمی‌داند. اما بهتر است بدانید که چندی پیش زارع‌پور خبر از قطع کردن ترمینال‌های استارلینک در ایران را داد که صحبت‌های امروز خود را نقض می‌کند. آیا به راستی می‌توان به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس دسترسی داشته باشیم؟

بیشتر بخوانید: دعوت زارع پور از اسپیس ایکس برای فعالیت استارلینک در روستاهای ایران!

فعالیت قانونی استارلینک در ایران در حال پیگیری است

به گزارش تکراتو و به نقل از دیجیاتو، وزیر ارتباطات گفت به دنبال فعالیت استارلینک در ایران به شکل قانونی بوده و در حال فراهم‌سازی زمینه‌هایش است. اگرچه به باور زارع‌پور استارلینک با سرعت 300 مگابیتی قابل مقایسه با سرویس‌های فیبر نوری داخل کشور با سرعت نزدیک به 1000 مگابیتی نیست.

فعالیت قانونی استارلینک در ایران در حال پیگیری است

«عیسی زارع‌پور» در حاشیه اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو درباره فعالیت استارلینک در ایران گفت:

«همان‌طوری که قبلاً هم گفتم، هم از فعالیت پلتفرم‌های بین‌المللی و هم ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در کشور استقبال می‌کنیم، منوط به اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند. وزیر ارتباطات عراق هم اعلام کرد حضور استارلینک در این کشور منوط به رعایت قواعد عراق است.»

زارع‌پور با اشاره به اجلاس اخیر RRB به عنوان زیرمجموعه ITU اظهار داشت RRB تقریباً بالاترین نهاد تصمیم‌گیر در حوزه ارتباطات رادیویی در جهان است که براساس پیگیری جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تا شرکت اسپیس‌ایکس را مکلف کند برای فعالیت در ایران، اقدام به اخذ مجوز کند:

«ما فکر می‌کنیم این یک اتفاق میمون و مبارک است که مقدمه را فراهم می‌کند تا بتوانیم فعالیت قانونی استارلینک را در ایران داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ فعالیت قانونی استارلینک در ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر