;
coinex

ساخت بلندگوهایی برای جذب صدا و ایجاد سکوت!

ساخت بلندگوهایی برای جذب صدا و ایجاد سکوت توسط دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان خبرساز شده است! با ما در تکراتو همراه باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم.

دانشمندان دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (EPFL) یک مبدل پلاسما ساخته‌اند که می‌تواند سروصدا را از طریق پلاسماکوستیک فلزلایه فعال (Active Plasmacoustic metalayer) بسیار بهتر از ابزارهای معمول کاهش دهد. به گفته این دانشمندان، آن‌ها برای کاهش اثر سنگینی غشا از سبکی هوا استفاده کردند. برای این کار ابتدا لایه نازک هوای بین الکترودها را که به آن لایه فلزی پلاسماکوستیک می‌گویند، یونیزه کردند. این ذرات هوا که اکنون به‌صورت الکتریکی شارژ شده‌ بودند، توانستند فورا به میدان الکتریکی خارجی واکنش نشان دهند و ارتعاشات صوتی موجود در هوای اطراف دستگاه را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: نتایج یک پژوهش جدید: هوش مصنوعی هم مانند انسان‌ها دیوانه و کلافه می‌شود!

ساخت بلندگوهایی برای جذب صدا و ایجاد سکوت!

مزیت پلاسما این است که می‌توان آن را هم در فرکانس‌های پایین و هم در فرکانس‌های بالا تنظیم کرد و نسبت به بسیاری از راه‌حل‌های مرسوم فشرده‌تر است.

به گفته دانشمندان، 100 درصد شدت صدای ورودی توسط لایه فلزی جذب می‌شود و هیچ چیز به عقب منعکس نخواهد شد. این مسئله منجر به یک جاذب پلاسما فشرده می‌شود که می‌تواند فرکانس صدای قابل شنیدن 20 هرتز را با لایه پلاسمایی به ضخامت تنها 17 میلی‌متر تنظیم کند. این در حالی است که دیوارهای جاذب برای کاهش نویز، باید حداقل 4 متر ضخامت داشته باشند.

بلندگوهایی برای جذب صدا

خارق‌العاده‌ترین جنبه در این روش این است که بر خلاف جاذب‌های صوتی معمول که متکی بر مواد حجیم متخلخل هستند، این روش بر اساس رقیق بودن به کار گرفته می‌شود، در آن فضا و وزن به‌ویژه در فرکانس‌های پایین،‌ اهمیت زیادی دارند و سعی شده در آن از ماده‌ای تا حد امکان نازک و سبک استفاده شود. این روش مرزهای جدیدی را در کنترل نویز و سروصدا در نوردیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ساخت بلندگوهایی برای جذب صدا و ایجاد سکوت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر