;
coinex

افزایش محبوبیت نوارهای کاست نوستالژیک ؛ خرید و فروش با قیمت‌های نجومی!

افزایش محبوبیت نوارهای کاست نوستالژیک و خریدو فروش آنها با قیمت‌های نجومی خبرساز شد! در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

در میان قالب‌های ذخیره‌سازی مدیا، کاست یک فرمت بسیار قدیمی است. این قالب که ۶۰ سال از عرضه آن می‌گذرد، توسط فیلیپس، غول الکترونیکی آن زمان اختراع شد و برای چندین دهه بسیار محبوب بود. حتی پس از اینکه سی‌دی‌ها و حتی MP3 بر بازار تسلط یافتند، کاست همچنان پابرجا و پرفروش بود. عمدتاً به این دلیل که وسایل نقلیه قدیمی تنها مجهز به یک دستگاه پخش کاست بودند. آنها همچنین در بازارهای کوچک، گاراژها و در گوشه‌های تاریک و مرطوب خرده‌فروشی‌ها نیز به راحتی یافت می‌شدند.

بیشتر بخوانید: وایرال شدن موزیک ساخته شده توسط هوش مصنوعی ؛ همکاری خواننده‌های بزرگ فیک بود!

افزایش محبوبیت نوارهای کاست نوستالژیک

به‌لطف سریال‌ محبوب «چیزهای عجیب» و شهرت دوباره برخی از آثار کلاسیک، بسیاری از نوستالژی‌های دهه 80 و 90 میلادی، امروزه مجددا در حال بازگشت به زندگی روزمره ما هستند. علاوه بر آن، هنرمندان مختلف نیز چندی است از المان‌های نوستالژیک و خاطرانگیز در آثار جدید خود استفاده می‌کنند. برای مثال، قطعه منتشر شده تیلور سوئیفت به‌نام “Release” در کنار سی‌دی و صفحه وینیل، با یک نسخه کاست نیز ارائه شده است.

افزایش محبوبیت نوارهای کاست نوستالژیک

اگرچه طبق آمار بیلبورد در سال 2015 فروش نوارهای کاست در حال کاهش بود و تنها 81 هزار کاست در ایالات متحده فروخته شد، اما سال گذشته با رشدی غیرمنتظره 440 هزار نوار کاست به‌فروش رسید.

اکنون موزیسین‌های شناخته‌ای شده‌ای مانند «ویکند»، «لیدی گاگا» و «مارن موریس» نیز سوار بر این موج نوستالژیک، اقدام به ارائه آثار خود با نوار کاست شده‌اند. هم‌چنین انتشار مجدد آثار کلاسیک 2Pac، اسنوپ‌داگ، دکتر در و سایر موسیقی‌دانان شاخص در این قالب، از رونق دوباره نوارهای کاست حکایت دارند.

طی چند سال گذشته قطعا شوک‌های زیادی به بازار وارد شده که احیای نوارها کاست از جمله آنهاست. هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که قالب منسوخ چند دهه قبل، از مرگ بازگردد. اکنون تولیدکنندگان و فروشگاه‌های موسیقی در تلاش هستند تا تقاضای مجدد برای نوارهای کاست را تامین کنند.

اکنون برخی از تولیدکنندگان در تلاش‌اند تا به‌وسیله خرید و بازسازی ماشین‌های قدیمی‌تر، تولید انبوه نوارهای کاست را دوباره از سر بگیرند. هم‌چنین شرکت‌های مختلفی از جمله National Audio Company، Enas Media و RTM وجود دارند که منبع اصلی درآمدشان از تولید کاست است و بی شک این رونق در صنعت با استقبال آنها نیز همراه خواهد بود.

برای مدتی نوارهای کاست نیز به سرنوشت فلاپی دیسک دچار شدند. جذابیت اصلی آن‌ها برای مدت‌ها عمدتاً به دلیل ظهور فناوری‌های جدید مانند پخش‌کننده‌های MP۳ و متعاقباً پخش موسیقی با هدف مشابه، اما راحت‌تر و با محصول نهایی با کیفیت‌تر، از بین رفته بود. بنابراین استفاده از کاست به کاربردهای خاص مانند تبدیل شدن به یک رسانه برای موارد آموزشی و مذهبی تقلیل یافت و همچنین تعداد قابل توجهی از آنها نیز به دلایل آرشیوی به دولت واگذار شد.

اما این پایان کار نبود و احیای نوارهای کاست بار دیگر از سال ۲۰۰۶ آغاز شد، زمانی که هیپسترها کارهای عجیب و غریبی مثل انتشار مستقل قطعات خود روی نوار انجام دادند. اگرچه موج اخیر رونق بزرگتری برای صنعت کاست به‌شمار می‌رود، اما هنوز مشخص نیست که آیا علاقه مجدد به نوارها فقط یک نوع مد گذرا است یا اینکه فرمت مذکور آمده تا چند دهه دیگر در کنار ما زندگی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ افزایش محبوبیت نوارهای کاست نوستالژیک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر