coinex
راهنمای خرید تکراتو

نماینده افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها به یکسال حبس محکوم شد!

احمد علیرضابیگی، نماینده افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها و واگذاری آن‌ها به مجلسی‌ها، طبق رای دادگاه بدوی به یک سال حبس به اتهام نشر اکاذیب محکوم شده است.

«احمد علیرضابیگی»، نماینده افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها و واگذاری این خودروها به مجلسی‌ها، به‌تازگی از برگزاری دومین جلسه دادگاه خود در روز یکشنبه هفته جاری به اتهام نشر اکاذیب خبر داده است. درحالی که هنوز یک روز از تشکیل این جلسه دادگاه و درخواست وی جهت رسیدگی پرونده مذکور در محکمه سیاسی نگذشته بود، در پی برگزاری همین جلسه رأی یک سال حبس او در دادگاه بدوی صادر و روز سه شنبه هم این رأی در سامانه الکترونیکی قضائی بارگزاری شد.

علیرضابیگی، نماینده چند دوره مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بوده که دکتری امنیت ملی از دانشگاه عالی دفاع ملی‌ را نیز در اختیار دارد و پیش از این هم فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس را در کارنامه کاری خود داشته و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و همچنین مشاور فرمانده نیروی انتظامی نیز بوده است. وی در مورد تشکیل جلسه دادگاه خود به این شرح توضیحات خود را ارائه کرد: «روز یکشنبه دومین جلسه دادگاه من درخصوص خودروهای شاسی بلند برگزار شد و طبق احضار دادگاه کارکنان دولت در شعبه 10-57 حاضر شدم. قاضی محترم اتهام نشر اکاذیب را تفهیم کرد و از من خواست در قبال اتهام وارده دفاع کنم.»

این در حالی است که علیرضابیگی، افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها قبل از این طی خبری اعلام کرده بود که نخستین جلسه دادگاهش به علت نقص در پرونده و عدم ثبت شکایت از سوی شاکی، توسط رئیس دادگاه به بازپرسی ارجاع داده شده است، اما حالا اظهار داشته که رأی دادگاه بدوی وی مبنی بر صدور یک سال حبس صادر شده و در صورت تأیید رأی در دادگاه تجدید نظر به علت اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این پرونده را خارج از وظایف نمایندگی تشخیص داده، حکم یک سال حبس وی از هنگام تأیید حکم اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طرح ممنوع‌الخروجی مسئولین جمهوری اسلامی در دستور کار مجلس!

یکسال حبس برای نماینده افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها

به گزارش تکراتو و به نقل از روزنامه شرق، علیرضابیگی طی توضیحاتی درباره نخستین جلسه دادگاه خود اعلام داشت: «به واسطه اینکه در اولین جلسه دادگاه شکایتی در پرونده نبود، رئیس دادگاه عذرخواسته و تاکید کردند که پرونده مهیای رسیدگی نیست، به همین دلیل قرار نقص صادر و پرونده به بازپرسی ارجاع شد.»

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم همچنین حالا خبر از برگزاری دومین جلسه دادگاه خود داده و اعلام کرده که به علت ادله‌ای که در اختیار دارد، دادگاه وی باید به صورت علنی در محکمه سیاسی با حضور هیئت منصفه تشکیل شود. زیرا به زعم وی اتهامات وارده به او جزء اتهامات سیاسی بوده و دادگاه فعلی از صلاحیت رسیدگی به این پرونده برخوردار نیست. بااین‌حال وی همچنین خبر داد که به‌نظر توضیحاتش مورد موافقت قرار نگرفته و حکم یک سال حبس او هم در دادگاه بدوی صادر شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: «من در جایگاه نمایندگی مردم از حقوق آنها دفاع کردم و در این راه از چیزی کوتاهی نکرده‌ام و برای هر سرنوشتی هم آماده‌ام و از طریق دستگاه قضا حقانیت خود را پیگیری خواهم کرد. ضمن اینکه طی 20 روز که برای اعتراض فرصت قانونی دارم اعتراض خود به رأی صادره را اعلام خواهم کرد.»

علیرضابیگی همچنین اظهار داشت: «اشکالات زیادی به پرونده فوق وارد است، اما متأسفانه دادگاه درصدد کشف حقیقت نیست تا مشخص شود خانمی که در کوهدشت لرستان به دامداری مشغول است، بر چه مبنایی با یک شرکت خودرویی قرارداد امضا کرده و این شرکت چرا این قرارداد را به انضمام امضای مدیر کل منابع انسانی مجلس که تعدادی را برای دریافت خودرو معرفی کرده، اجرا کرده است؟»

این نماینده افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها همچنین اضافه کرد: «سؤالات زیادی از این دست در این پرونده مطرح است.»

افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها

وی افزود: «یکی از ایراداتی که در جلسه اول دادگاه مطرح شد این بود که در این پرونده شاکی وجود ندارد و خواستار دعوت و احضار شاکی پرونده و ثبت شکایت او شدند. بازپرس پرونده را رفع نقص کرد و به دادگاه ارجاع داد. یعنی آقای فاطمی امین به عنوان شاکی خصوصی در پرونده شکایت خود را ثبت کرد.»

او همچنین عنوان داشت: «به دنبال ثبت شکایت، در جلسه دادگاه حاضر شدم. اما صلاحیت دادگاه را به جهت فرایندهای نامتعارفی مثل صدور قرار مجرمیت، صدور کیفرخواست، کیفرخواست بدون شکایت و… زیر سؤال بردم. همچین موضوعات دیگری مثل بسته شدن میکروفنم در مجلس و موارد این چنینی که مطرح شده‌اند، اتهامات جرم سیاسی است که به اعتقاد من بر اساس قانون مربوطه، باید در یک محکمه سیاسی با حضور هیئت منصفه و بصورت علنی برگزار شود تا مردم هم در جریان همه موضوعات آن قرار بگیرند.»

علیرضابیگی در پایان خاطرنشان کرد: «قانون هم پیش بینی های لازم را در خصوص دادگاه جرم سیاسی پیش بینی کرده است. اما قاضی محترم اعلام کردند شما شاکی خصوصی دارید و موضوع اتهام از جمله جرایم قابل گذشت است و حاضر به پذیرش خواسته من نشدند و دفاعیات من را اخذ و ثبت کردند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص صدور رای یکسال حبس برای نماینده افشاگر ماجرای شاسی‌بلندها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر