;
coinex

ابتلای یک مرد 28 ساله به ویروس MERS-CoV ؛ نگرانی WHO از بروز پاندمی جدید!

ابتلای یک مرد 28 ساله به ویروس MERS-CoV نگرانی‌های جدیدی درخصوص وقوع یک پاندمی جدید در جهان به‌وجود آورده است. نظر WHO چیست؟

ابتلای یک مرد 28 ساله به ویروس MERS-CoV موجب شد تا سازمان بهداشت جهانی نگرانی‌هایی بابت آغاز یک پاندمی جدید را در ذهن بپروراند. گفتنی‌ست که یک مرد 28 ساله در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی تنها مورد ابتلا به MERS-CoV است و این امکان وجود دارد که به تدریج آمار ابتلا به این بیماری افزایش یابد. همچنین گفته شده که این مرد اماراتی با 108 نفر دیگر ارتباط داشته است و این مورد نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: افرادی که به کرونا مبتلا نشدند دارای یک تنوع ژنتیکی خاص هستند!

ابتلای یک مرد 28 ساله به ویروس MERS-CoV نگرانی جهانی به وجود آورد

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی می‌گوید در تاریخ 10 ژوئیه (19 تیرماه)، یعنی 17 روز پس از مثبت‌شدن نتیجه آزمایش این بیمار، از ابتلای او به ویروس MERS-CoV در امارات مطلع شده است. برهمین‌اساس، این سازمان دوباره بر اهمیت نظارت بر بیماران، به‌خصوص بیماران عفونت‌های حاد تنفسی، تأکید کرده و از نهادهای بهداشتی خواسته است تا به دقت الگوهای نامتعارف را بررسی کنند.

ابتلای یک مرد 28 ساله به ویروس MERS-CoV نگرانی جهانی به وجود آورد

در گزارش WHO آمده که تاکنون هیچ مورد دیگری از ابتلا به این بیماری تشخیص داده نشده است. اما این سازمان انتظار دارد که به‌زودی گزارش‌های بیشتری از ابتلا به این بیماری در کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورها منتشر شود. این سازمان می‌گوید:

WHO به نظارت بر شرایط اپیدمیولوژیک ادامه می‌دهد و براساس جدیدترین اطلاعات موجود، به ارزیابی ریسک می‌پردازد.

نهادهای بهداشتی امارات از ارتباط فرد مبتلا به MERS-CoV با 108 نفر دیگر خبر داده‌اند. این 108 نفر که همگی از اعضای کادر درمان بوده‌اند، تا 14 روز پس از ارتباط تحت مراقبت قرار گرفتند و نتیجه آزمایش‌های آن‌ها تاکنون منفی بوده است.

این مرد 28 ساله در فاصله 3 تا 7 ژوئن چندین بار با علائم حالت تهوع، درد در هنگام ادرار و درد در سمت راست بدن خود به درمانگاه مراجعه کرده بود. درنهایت با تشدید بیماری، او در تاریخ 8 ژوئن (18 خردادماه) در بیمارستان بستری شد و سپس به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) رفت. ظاهراً او همچنان در همین بخش تحت درمان قرار دارد؛ ولی اطلاعات دقیقی از وضعیت او در دسترس نیست.

بیماری حاصل از ویروس MERS-CoV درحال‌حاضر واکسن یا درمان مشخصی ندارد. علائم رایج این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس است. از سال 2013 تاکنون، فقط در امارات، حداقل 94 نفر (ازجمله مورد فعلی) به این ویروس مبتلا شده و 12 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. MERS-CoV از سال 2012 در سراسر جهان جمعاً 2605 نفر را مبتلا کرده و 936 نفر را به کام مرگ کشانده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابتلای یک مرد 28 ساله به ویروس MERS-CoV چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر