coinex
راهنمای خرید تکراتو

دفاتر دیجی‌کالا فک پلمب شدند

گفته می‌شود دفاتر دیجی‌کالا فک پلمب شده‌اند. این خبر را خود دیجی‌کالا اعلام کرده است.

دو هفته پیش دو دفتر اصلی دیجی‌‌کالا در تهران به عنوان بزرگترین‌ خرده‌فروشی آنلاین کشور به خاطر انتشار تصاویر بدون حجاب از کارکنان زن در فضای مجازی پلمب شد و پرونده قضایی مربوطه در این زمینه برای این شرکت تشکیل شد. حالا اما بعد از رفع تعلیق پلتفرم‌های ازکی و طاقچه که به دلایل مشابهی تعلیق شده بودند، خبر از فک پلمب دیجیکالا هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: وزارت ارتباطات موظف به حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین مروج حجاب شد!

دفاتر دیجی‌کالا فک پلمب شدند

براساس شنیده‌ها گفته می‌شد که این دفاتر از سوی اداره اماکن فراجا و طبق هماهنگی با قوه‌قضاییه به خاطر مسئله حجاب پلمب شده‌اند، اما یک روز بعد سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که دستور به پلمب هیچ دفتری را نداده است.

مسعود ستایشی، در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد برخورد با کسب‌و‌کارها به خاطر مسأله حجاب کارکنانشان اعلام کرد: «متاسفانه اخیراً چند سکوی داخلی در اقدامی نامناسب و خلاف قانون دست به انتشار تصاویری زدند که مورد نکوهش جامعه و خلاف فرهنگ بومی ما بود.»

دفاتر دیجی‌کالا فک پلمب شدند

او در ادامه تاکید کرد که با این حال پلمب یا توقیف‌هایی که در این زمینه صورت پذیرفته بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضائیه بوده و آنها تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحد‌های متخلف را صادر نکرده‌اند.

همچنین آنطور که ستایشی توضیح داده بود پرونده قضایی برای این پلتفرم‌ها در واحد‌های قضایی مربوطه در قوه قضائیه تشکیل شده است. او در این مورد گفت: «دستگاه قضایی به صورت جدی و محکم در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از حقوق فرهنگی مردم و حراست از پایه‌های تمدنی آنان با حساسیت این مساله را دنبال خواهد کرد.»

درست در همین بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزیر ارتباطات وارد ماجرا شدند. عیسی زارع‌پور در شبکه ویراستی خود گفته بود که راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست و راه‌حل، برخورد با افراد متخلف است.

او همچنین در یک اظهار نظر جالب گفته بود که رئیس جمهوری هم مخالف توقف جریان خدمت‌رسانی فناورانه و نوآورانه به ویژه در بسترهای بومی مردم هستند و در این زمینه به مراجع مسئول تذکر داده‌اند. همچنین او در ادامه یادآور شده که پیگیر حل این مشکلات است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری هم اعلام کرد که جریانی به دنبال آسیب‌‌زدن به اقتصاد دانش‌بنیان و فضای کسب‌وکار است. او از فعالان زیست‌بوم دعوت کرده بود که با همدلی از مسیر رشد کسب‌وکارها حمایت کنند.

حالا چند روز بعد از این اظهار نظر‌ها ابتدا ازکی رفع تعلیق و در گام بعد هم طاقچه روز گذشته از فیلتر خارج شد. همچنین امروز هم مشخص شد که دیجی‌کالا بعد از چند هفته سخت توانسته دفاتر خود در تهران را فک پلمب کند. حالا دیجی‌کالا هم ضمن اعلام خبر فک پلمب دفاتر خود با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده:

ضمن برخورد با متخلفان اعلام می‌کنیم که هنجارشکنی را تایید نمی‌کنیم و تابع قوانین کشور هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فک پلمب دفاتر دیجی‌کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

.

 

منبع: آی‌تی‌ایران

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با پلمپ سکوها و پلتفرم های فروش آنلاین مخالفم ، راه حل بازدارنده هنجارشکنی های اجتماعی نباید ضربه به اقتصاد عموم خانوارها بزند و خطای یک شخص در انتشار عکسی در فضای مجازی نباید به صاحبین برند و سرمایه گذاران ضربه بزند .
    متاسفانه اینماد هم عملکرد مناسبی ندارد و درگاه های پرداخت شرکت های فروش آنلاین با بهانه های واهی تحت الشعاع قرار می‌گیرد و متولیان امر نمی‌دانند که ضربه به مجموعه های دانش بنیان و یا فروش آنلاین به اقتصاد آحاد جامعه ضربه وارد می‌نماید.
    چند سال پیش در زمان همه گیری ویروس کرونا نیز با شکایت شخصی که قصد داشت از التهابات جامعه به نفع خود استفاده کند و با رانت شکایتی کذب بر علیه شرکت مقداد آی تی نموده بود که بی دلیل این سایت نیز چندین روز با مشکل مواجه شد .
    جا دارد متولیان امر با دقت بیشتری از این قبیل مجموعه ها حمایت نمایند

    پاسخ