coinex
otetmarket
propification.com

اعمال محدودیت سنی برای بازی‌های ویدیویی در اردبیل!

اداره ارشاد اردبیل خبر از اعمال محدودیت سنی برای بازی‌های ویدیویی در این استان داد. به نظر، گامی مؤثر در راستای سالم‌سازی فضای تربیتی و آموزش کودکان برداشته شده است.

امیر رجبی مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی اردبیل، در آیین راه‌اندازی مجتمع دیجیتالی فدک در این استان اعلام کرد که در راستای سالم‌سازی فضای تربیتی و آموزش کودکان، طرحی مبنی‌بر اعمال محدودیت سنی برای بازی‌های ویدیویی در این استان را کلید زده‌ایم. گفتنی‌ست که قالب محدودیت‌های درنظر گرفته شده شامل 5 گروه سنی می‌شود که جزئیات آنها را در ادامه نوشته آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش خودکشی گیمرهای زن در نتیجه آزار و اذیت‌‌های جنسی و جنسیتی در بازی‌های آنلاین

محدودیت سنی برای بازی‌های ویدیویی اعمال شد

به گزارش تکراتو به نقل از خبرگزاری جوان، «امیر رجبی» در آیین راه‌اندازی مجتمع دیجیتالی فدک در اردبیل اظهار کرد:

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در قالب رده‌بندی سنی تلاش می‌کند تا در پنج گروه سنی، بازی‌های کامپیوتری مناسب با فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی را به کودکان، نوجوانان و جوانان سرزمین پرشور ایران ارائه کند.

او گفت موشن گرافی طراحی شده است تا راهنمایی لازم برای انتخاب بازی‌های کامپیوتری مناسب در نظر گرفته شود.

محدودیت سنی برای بازی‌های ویدیویی اعمال شد

طبق قالب محدودیت سنی در اردبیل، بازی‌های کامپیوتری در 5 گروه سنی بالای 7 سال، 7 تا 12 سال، 12 تا 15 سال و 18 سال به بالا تقسیم می‌شوند. بازیکنان ایرانی از این پس با کمک قالب مذکور می‌توانند بازی‌های مناسب با سن و سال خود را تهیه و از آن استفاده کنند. مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از همکاری با مرکز شتاب دهی «تیک آپ» تشکر و قدردانی کرد.

او گفت: «در استان اردبیل مرکز شتاب‌دهی نظارت بر فضای مجازی تاسیس شد تا پس از چهار سال وقفه، بتوانیم با همراهی شورای اندیشه ورزی رسانه و فضای مجازی این مجتمع (فدک) را فعال کنیم.»

«رجبی» از ضرورت توانمندی صدا و سیما در این حوزه سخن گفت و خاطرنشان کرد:

«با وجود تاثیرات منفی و مخرب بازی‌های کامپیوتری روی سلامت روان کودکان، اداره ارشاد تلاش کرد تا متناسب با گروه‌های سنی انتشار محصولات ارزشمندی را شاهد باشد تا دغدغه‌ها در این حوزه به حداقل برسد.»

او اجرایی محدودیت سنی برای بازی‌ در اردبیل را اقدامی موثر برای آشنایی خانواده‌ها با الزامات فضای مجازی و سالم‌سازی فضای تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

رجبی تاکید کرد: «مجتمع دیجیتالی فدک قصد دارد بهترین و غنی‌ترین بازی‌های کامپیوتری ایرانی را به خانواده‌ها عرضه کند و آسیب‌های ناشی از این پدیده را برای کودکان و نوجوانان کاهش دهد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعمال محدودیت سنی برای بازی‌های ویدیویی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر