;
coinex

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران تایید شد [+تصاویر تست فنی در تهران]

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران با توجه به انتشار تصاویر تست فنی این محصول در خیابان‌های تهران تایید شده است. اما از عضو جدید ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری چه اطلاعاتی در دسترس است؟

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران قطعی شده است. شرکت خودرسازی کره‌ای KIA، اتوبوس گرنبرد خود را برای صادرات به ایران آماده کرده است و تصاویری نیز از این اتوبوس در شهر تهران منتشر شده است که توسط کارشناسان مراحل آزمایش فنی را طی می‌کند. تصاویر این اتوبوس به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌ها درحال وایرال شدن است. گفتنی‌ست که اتوبوس کیا گرنبرد توسط شرکت سروش دیزل مبنا وارد کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بررسی مزدا 3 نیو ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران

طی روزهای اخیر تصاویر و ویدیوهای مختلفی از اتوبوس کیا گرنبرد در فضای مجازی منتشر شده است. این اتوبوس به‌صورت آزمایشی و بدون پلاک در غرب تهران مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا به‌زودی وارد بازار ایران شود. بنابر شنیده‌ها، اتوبوس کیا گرنبرد توسط سروش دیزل مبنا برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته شده است.

اتوبوس کیا گرنبرد با دو پیشرانه ۱۲.۳ و ۱۲.۷ لیتری با قدرت ۳۸۰ تا ۴۴۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. این اتوبوس به‌صورت استاندارد دارای ۳۸ تا ۴۲ صندلی است و با چیدمان صندلی VIP نیز عرضه می‌شود. با توجه به سبک فعلی چیدمان صندلی اتوبوس‌ها در ایران، عرضه نسخه VIP این اتوبوس محتمل خواهد بود.

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران به قطعیت رسید

نسخه فول‌آپشن اتوبوس کیا گرنبرد از تجهیزات پرشماری بهره می‌برد. ازجمله این تجهیزات می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، تعلیق بادی قابل تنظیم، ترمز اضطراری خودکار، دوربین پارک عقب، نمایشگر لمسی، تهویه مستقل برای راننده و سرنشینان، استارت دکمه‌ای، گرمکن و خنک‌کننده صندلی راننده، سنسور باران و شارژر USB اشاره کرد.

آیا سرنوشت هیوندای یونیورس گریبان کیا گرنبرد را خواهد گرفت؟

بازار اتوبوس‌های بین‌شهری در ایران مدت‌هاست که از تنوع تهی شده. دو شرکت صاحب نام این حوزه، یعنی رانیران و یاوران خودرو شرق که به تولید اتوبوس‌های ولوو و مان مشغول بودند، مدت‌هاست که دیگر محصول جدیدی را به بازار عرضه نکرده‌اند. درحال‌حاضر تنها خرید اتوبوس‌های اسکانیا مارال و اسکانیا درسا به‌صورت صفر کیلومتر از شرکت عقاب افشان امکان‌پذیر است. بنابراین عرضه اتوبوس کیا گرنبرد می‌تواند تنوع محدودی را به بازار اتوبوس‌های بین شهری اضافه کند.

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران به قطعیت رسید

کیا گرنبرد نخستین اتوبوس کره‌ای در ایران نیست. پیش از این و در اوایل دهه 1390 خورشیدی، شرکت سپهر دیزل اتوبوس هیوندای یونیورس را به بازار ایران عرضه کرد. به‌دلیل حضور برندهای قدرتمند اروپایی در آن زمان و عدم شهرت برندهای کره‌ای به حد امروزی، اتوبوس هیوندای یونیورس که با نام غزال به بازار عرضه می‌شد، نتوانست موفقیتی را در ایران کسب کند. درحال‌حاضر می‌توان برخی از نسخه‌های این اتوبوس را در خیابان‌ها مشاهده کرد که به‌عنوان اتوبوس اورژانس خدمت می‌کنند.

اتوبوس کیا گرنبرد در کره جنوبی ۱۸۰ میلیون وون قیمت‌گذاری شده که معادل هفت میلیارد تومان است. درحال‌حاضر با مبلغ هفت میلیارد تومان در بازار خودرو ایران می‌توان یک اتوبوس اسکانیا مارال مدل 1390 خریداری کرد. تصاویر اتوبوس کیا گرنبرد را در ادامه ببینید:

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران تایید شد [+تصاویر آزمایش فنی در غرب تهران]

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات اتوبوس‌های کیا به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    باسلام ودرود به مسئولین سازمان حمل ونقل وپایانه مسافر ، ما نمی‌دانیم نباید از اطلاعیه های سازمان هیچوقت اطلاع پیدا کنیم نه از ثبت نام اتوبوسهای وارداتی نه از تسهیلات بازسازی اتوبوسهای قدیمی فقط دلمون خوشه که چند سال سابقه داریم و کسائی هستن که از تمام این تسهیلات استفاده کردن آخه چرا زمان ثبت نام هوشمند تاکید میکردن که شماره همراه باید بنام خودت باشه که در مواقع لزوم اطلاع رسانی کنیم ، آخه این تبعیض‌ها تا کی باید اتفاق بیافته اصلا فکر نکنم تو این سازمان هیچ مدیریتی باشه ، مغازه دار هست که هوشمند داره چرا باید به این شکل باشه که حق ما تضعیف بشه .

    پاسخ

    چرا در وسط ندارد

    پاسخ

    سلام به هر حال بهتر از چینی هست به شرط ان که با سوخت ما مطابقت داشته باشد

    پاسخ

    سلام اتوبوس کیا جواب ندهید چرا چون یک در بیشتر ندارد

    پاسخ

    در وسط ندارد استقبال نمی شود

    پاسخ

    لطفا ناوگان حمل و نقل جاده ای رو در ایران به روز کنید که هم حوادث در جاده ها کمتر باشد هم راحتی و آسایش بیشتر مردم در سفر داشته باشند ، ضمنا باتوجه به رشد خطوط ریلی و جدید جهان و قطار های سریع السیر ما بسیار عقب هستیم ، در بیشتر کشورهای صنعتی سرعت قطارها با استاندارد بالا به بیش از 350 کیلومتر می‌رسد یعنی فاصله کرمان تا تهران یا شیراز تا تهران کمتر از 3 ساعت می شود ، حالا چرا باید ما 14 یا 15 ساعت در راه باشیم و….. این فرصت ها و زمانهای سوخته و…. اصلا مطلبوب یک کشور در حال توسعه مثل ایران نیست .

    پاسخ

    درود
    چه فایده به من داره
    منی که پایه یکم دارم کارت هوشمنددارم.تجربه های بی نهایت دارم‌.حتی یک تصادف هم ندارم
    حق من بودکه یک میلیاردونیم ازمن بگیرندوبقیه اش قسطی.که بتوانم کارکنم وخرج زندگی خرج پدرومادرم خیلی مریضم وکرایه خانه رابدم
    نه که واسه مردم شوفری کنم.
    حالادیگه بایدیک اتوبوس ازخودم داشتم‌.ای خدا

    پاسخ

    بیش از ۱۲۰ سال از سابقه بنز در ایران می‌گذره ودر کار کرد این خود رو هیچ ایرادی دیده نشده بدون وقفه خدمات داده هم داخل شهری وهم بیرون شهری هر ماشینی باهر مارک دیگری هم آمد ولی زود از صحنه خارج شد حالا پولا رو با کیا ویا خود رو های شرکت کیا باید آزمایش کنیم … یعنی ضرر از همینجا کلید میخوره

    پاسخ

    فیلسوف چرا شماها عادت دارین بر اساس عدم دانایی سخن بگید؟!! این اتوبوس از سال 1991 داره تولید میشه ببم جان. دو سال پیش هم نخسه پرمویمش دومین اتوبوس پرفروش و ایمن آمریکا انتخاب شد.

    پاسخ

    خوب اگه قرار بیاد که بیارین این بی صاحبو بابا واقعا این دولت نمی‌فهمه پایانه مسافربری بین شهری داره زمینگیر میشه

    پاسخ

    ماشینهای لوکس وارد کنید باید کشور به کشور گردشگری تبدیل کنید این درایجاد اشتغال برای جوانان خوبه کشوری که سامانه حمل ونقلش مرفهی نداره کسی سراغش نمیاد

    پاسخ

    اتوبوس ولوو سوئدی رانیران برگردند خیلی بهتر می شود این اتوبوس کیا گرنبرد بهتر هستش می شه گفت نسبت به اتوبوس اسکانیا مارال و اسکانیا درسا بهتر این اتوبوس کیا گرنبرد باشه بهتر ولی اگر ولوو برگرد خیلی بهتر می شه

    پاسخ

    این همه اراجیف رو به تنهای سرودی؟!! لگن های دو دهه پیش اسکانیا به ز گرن برد 2023 هست!!!؟ چی میزنی برادر!

    پاسخ