coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

با مصرف روزانه 30 گرم آجیل از افسردگی فرار کنید

با مصرف روزانه 30 گرم آجیل از افسردگی فرار کنید. با مصرف روزانه یک مشت آجیل ریسک ابتلا به افسردگی را تا 17 درصد کاهش دهید. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

پژوهشگران با بررسی داده‌های مربوط به بیش از 13 هزار نفر در بازه سنی 37 تا 70 سال در پایگاه اطلاعاتی بیوبانک بریتانیا از سال‌های 2007 تا 2020، متوجه شده‌اند که خوردن آجیل می‌تواند به افزایش سلامت مغز کمک کرده و ریسک ابتلا به افسردگی را کاهش دهد. این افراد در ابتدای پژوهش هیچ علامتی مبنی بر افسردگی نداشتند.

بیشتر بخوانید: کشف صداهایی عجیب در اتمسفر زمین که هیچ توضیح علمی ندارند [+فایل صوتی]

مصرف روزانه 30 گرم آجیل از افسردگی فرار کنید

اگرچه محققان دقیقاً توضیح نداده‌اند که این مواد خوراکی چگونه می‌توانند جلوی بروز افسردگی را بگیرند، اما این گمانه‌زنی را مطرح کرده‌اند که خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آجیل می‌تواند در مغز نقش محافظتی ایفا کند.

دانشمندان می‌گویند آجیل حاوی مواد مغذی مهمی است که در قالب مواد زیست‌فعال نظیر فنول‌ها یا فیتواسترول‌ها، ریزمغذی‌های اساسی، فیبر، پروتئین‌های باکیفیت، اسیدهای چرب غیراشباع تکی و چندگانه و ویتامین‌ها خود را نشان می‌دهد.

مصرف روزانه 30 گرم آجیل

شرکت‌کنندگان این تحقیق از طریق پرسش‌نامه اعلام کرده بودند که چقدر آجیل مصرف کرده‌اند. وضعیت افسردگی یا مصرف داروهای ضدافسردگی هم در طول دوره مطالعه به‌صورت خوداظهاری به پزشکان اعلام می‌شد. در پایان مشخص شد افرادی که روزانه 30 گرم آجیل خورده بودند، 17 درصد کمتر از افرادی که این مغزها را مصرف نمی‌کردند، در معرض ریسک افسردگی قرار گرفتند.

محققان می‌گویند یافته‌های آن‌ها صرف‌نظر از عواملی مثل سبک زندگی، بیماری‌ها و شاخص توده بدنی است که شاید بر سلامت روان اثر بگذارند. مصرف 30 گرم آجیل معادل تقریبی 20 بادام، 10 فندق برزیلی، 15 بادام هندی، 40 بادام زمینی یا 30 پسته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مصرف روزانه 30 گرم آجیل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع:دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر