;
coinex

حذف حساب‌های غیرفعال گوگل از 10 آذرماه آغاز می‌شود

حذف حساب‌های غیرفعال گوگل از 10 آذر ماه آغاز خواهد شد. غول جست‌وجوی جهان قصد دارد حساب‌هایی را که از 2 سال پیش تاکنون غیرفعال بوده، از رده خارج کند.

روند حذف حساب‌های غیرفعال گوگل از ۱۰ آذر ۱۴۰۲ (۱ دسامبر ۲۰۲۳) آغاز خواهد شد. گوگل به تازگی اعلام کرده است که در تاریخ ذکر شده، حساب‌هایی را که بیش‌از دوسال غیرفعال بوده را حذف خواهد کرد. ظاهراً سیاست‌های جدید غول آمریکایی صنعت تکنولوژی در بحث امنیت منجر به این تصمیم شده، چراکه همواره حساب‌های غیرفعال بیش‌از دیگر حساب‌ها در معرض حملات سایبری و فیشینگ قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: یک روز کاری در گوگل چگونه است؟ [+فیلم]

حذف حساب‌های غیرفعال گوگل از 10 آذرماه

گوگل با تأکید بر گفته‌های قبلی‌اش به برخی از کاربران هشدار داده است که حذف حساب‌های غیرفعال را از ۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ آذر ۱۴۰۲) به بعد شروع می‌کند.

گوگل در ایمیلی که برای کاربران جیمیل و سایر سرویس‌هایش ارسال کرده، گفته که هر حسابی که در دو سال اخیر فعالیت خاصی نداشته یا صاحبش در آن لاگین نکرده، ممکن است حذف شود. این ایمیل در حالی ارسال می‌شود که سیاست گوگل در قبال حساب‌های غیرفعال حدوداً سه ماه پیش تغییر کرد.

حذف حساب‌های غیرفعال گوگل از 10 آذرماه آغاز می‌شود

حسابی که طبق شرایط گوگل «غیرفعال» محسوب شود، پس از حذف شدن، تمامی دسترسی‌ها و محتواهایش را از دست می‌دهد. بنابراین اگر حساب‌تان را در دو سال اخیر استفاده نکرده‌اید، باید با جیمیل، داکس، درایو، میت، یوتیوب، گوگل فوتوز و حتی سرویس تقویم گوگل خداحافظی کنید.

بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی گوگل، حساب‌های غیرفعال در برخی شرایط خاص از خطر حذف‌شدن می‌گریزند. صرفاً در شرایطی حساب شما حذف می‌شود که در دو سال اخیر هیچ استفاده‌ای از آن نکرده باشید. حتی اگر حساب شما غیرفعال باشد، گوگل 8 ماه زودتر چندین‌بار به ایمیل ریکاوری شما پیام می‌فرستد و اگر هیچ جوابی ندهید، فرآیند حذف را شروع می‌کند.

برای جلوگیری از حذف حساب‌ قدیمی، یا باید در آن لاگین کنید یا سراغ استفاده از یکی از سرویس‌های گوگل بروید. برای نمونه می‌توانید در جیمیل برای بقیه ایمیل ارسال کنید، وارد حساب گوگل درایو شوید، ویدیوی یوتیوب تماشا کنید، تصویری در گوگل فوتوز به‌اشتراک بگذارید، اپلیکیشن در گوگل پلی دانلود کنید، در موتور گوگل جست‌و‌جو انجام دهید یا ازطریق حساب گوگل وارد اپلیکیشن یا سرویسی متفرقه شوید.

حذف حساب‌های غیرفعال گوگل از 10 آذرماه آغاز می‌شود

گوگل می‌گوید: «حساب‌هایی که کانال یوتیوب دارند و ویدیو منتشر کرده‌اند یا برای بقیه کامنت گذاشته‌اند، حذف نمی‌شوند.» این گفته برای حساب‌هایی که در گوگل‌پلی شارژ دلاری دارند نیز صدق می‌کند. همچنین حسابی که ازطریق آن، اپلیکیشن در گوگل‌پلی منتشر شده باشد نیز حذف نمی‌شود.

سیاست‌های جدید گوگل صرفاً برای حساب‌های شخصی اعمال می‌شود. حساب‌های مورداستفاده‌ سازمان‌ها و دانشگاه‌ها حذف نخواهند شد.

گوگل به مسائل امنیتی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل قانون جدیدش اشاره کرده است. این شرکت همواره تلاش می‌کند از پیام‌های اسپم، فیشینگ و سرقت حساب‌ها جلوگیری کند. حساب‌های قدیمی و غیرفعال، بیشتر از بقیه‌ حساب‌ها در خطر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حذف حساب‌های غیرفعال گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر