coinex
راهنمای خرید تکراتو

تیپ‌های مختلف خودرو سهند معرفی شدند

تیپ‌های مختلف خودرو سهند رونمایی شدند. پارس خودرو پیش‌تر تمامی مشخصات سدان جدید خود را منتشر کرده بود. حال به سراغ تیپ‌های مختلف این خودرو خواهیم رفت. با ما همراه باشید.

تیپ‌های مختلف خودرو سهند توسط پارس خودرو معرفی شدند. شرکت پارس خودرو با همکاری سایپا از سدان جدیدی بر پایه ساینا به‌نام “سهند” رونمایی کردند. ابن خودرو از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به خودرو ساینا، تولیدی سایپا است اما در دل این سدان جذاب از مشخصات فنی و ویژگی‌های به مراتب بهتر و پیشرفته‌تری بهره‌گرفته شده است. حال براساس اطلاعات جدید که شرکت سازنده بروز داده است، این خودرو ایرانی جدید قرار است در تیپ مختلف روانه بازار شود که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی سهند رسما توسط پارس خودرو منتشر شد [+امکانات]

تیپ‌های مختلف خودرو سهند معرفی شدند

پس از آن که پارس خودرو از خودرو سهند رونمایی کرد و در نمایشگاه‌های مختلف به معرض نمایش گذاشت گفته می‌شد که این خودرو قرار است تیپ‌های مختلفی داشته باشد. اکنون شرکت پارس خودرو تیپ‌های سهند را با موتورهای بنزینی یا دوگانه‌سوز و با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی یا گیربکس CVT معرفی کرده است.

بر اساس کاتالوگ منتشر شده در وبسایت رسمی شرکت پارس خودرو ، خودرو سهند دارای ۳ تیپ و مدل‌های مختلف است که عمده تفاوت آنها در امکانات و نوع گیربکس است.

تیپ‌های مختلف خودرو سهند معرفی شدند

در ادامه بیشتر به بررسی تیپ‌های گوناگون سهند می‌پردازیم.

سهند تیپ 1

تیپ ۱ سهند پارس خودرو، پایه‌ترین نسخه این خودرو است. این تیپ در دو مدل عرضه می‌شود، نام مدل اول (N325) است که با موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و دارای ۸ سوپاپ با کد M15 GSI که نسخه ارتقا یافته موتور M15 سایپا است عرضه می‌شود و این موتور می‌تواند روی هم رفته ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. مدل دیگر نیز با با نام (N323) با موتور دوگانه‌سوز ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد M15 GSI (CNG) عرضه می‌شود که می‌تواند نهایت قدرت ۷۷ اسب‌بخار و گشتاور نهایی ۱۱۶ نیوتن‌متر را تولید کنند.

هر دو مدل به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهزند و توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.

در تیپ ۱ خودرو سهند امکاناتی همچون ، فرمان دی‌کات، سیستم فشار باد تایرها، رینگ‌های فولادی، درگاه USB با قابلیت شارژ تلفن همراه، تهویه نیمه اتوماتیک، ترمز اضطراری، چراغ روشنایی روز، سنسور دنده عقب ، کاور صندلی پارچه‌ای ، کیسه هوا سرنشینان جلو ، آینه‌های جانبی برقی ، چراغ‌های همراهی تا درب منزل و… در نظر گرفته شده است.

سهند تیپ 2

تیپ ۲ سهند پارس خودرو در ۳ مدل و با موتور و گیربکس‌های مختلف شامل موتورهای بنزینی و دوگانه‌سوز و گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته CVT به بازار عرضه خواهند شد. شایان ذکر است که این سه مدل تنها در مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند و از نظر آپشن و امکانات با یکدیگر تفاوتی ندارند.

مدل اول تیپ ۲ با نام (N326) به موتور همان بنزینی ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی (M15 GSI) مجهز است که از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

اما دومین مدل از تیپ ۲ سهند پارس خودرو با نام (N328)، دارای موتور دوگانه‌سوز (M15 GSI (CNG)) است که این مدل نیز توان را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تیپ‌های مختلف خودرو سهند

سومین مدل تیپ ۲ سهند با کد (N327) از موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی استفاده می‌کند با این تفاوت که این مدل به گیربکس ۶ سرعته CVT مجهز است. همچنین این مدل دارای فرمان کمکی برقی و کروزکنترل و محدودکننده سرعت است اما سانروف در آن دیده نمی‌شود.

در تیپ ۲ سهند علاوه بر امکانات نسخه پایه ، از امکاناتی نظیر، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، روکش صندلی‌های چرم و پارچه‌ای، تریم داخلی دو رنگ، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت گرمکن، مانیتور ۷ اینچی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب و آنتن سقفی کوسه‌ای و… بهره می‌برد.

سهند تیپ 3

تیپ ۳ سهند با کد (N329)، کامل‌ترین نسخه سهند به لحاظ دارا بودن آپشن و امکانات است و فقط با موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی بنزینی به همراه گیربکس ۶ سرعته CVT به بازار عرضه می‌شود. این تیپ علاوه بر امکانات و آپشن‌های دو تیپ قبلی به امکاناتی نظیر؛ کروزکنترل و محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، رینگ‌های آلومینیومی، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، رادار نقطه کور، استارت دکمه‌ای، ورود و خروج بدون کلید، سیستم هشداردهنده باز بودن درب خودرو مجهز است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ تیپ‌های مختلف خودرو سهند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر