;
coinex

هر لیتر این مایع خطرناک، 500 میلیارد تومان ارزش دارد! [+عکس]

با وجود ظاهر ترسناک و خطرناک عقرب، اما زهر آن یک مایع ترسناک و بسیار گران‌قیمت در روی زمین بوده و هر لیترش 500 میلیارد تومان ارزش دارد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، زهر عقرب بسیار گران و کمیاب بوده و حتی چنانچه پولش را داشته باشید امکان دستیابی راحت به یک لیتر سم عقرب بسیار سخت است. دلیل کمیاب بودن این مایع ارزش‌مند ساده است زیرا افراد کمی در دنیا وجود دارند که بتوانند از عقرب سم بگیرند. درواقع فرایند کند، خسته‌کننده و البته ترسناک جمع‌آوری زهر عقرب، که کمتر کسی به استقبال آن می‌رود، به شکل مناسبی کمیاب بودن آن را توجیه خواهد کرد.

این موجود هراس انگیز که نامش انسان را به یاد نیش دردناکش که در انتهای دم بلندش قرار دارد، می‌اندازد تنها هر قطره از زهرش 130 دلار قیمت دارد. این مایع شگفت‌انگیز هر لیترش 10 میلیون دلار یعنی چیزی در حدود 500 میلیارد تومان ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: شکار بزرگ هیولای لاخ نس در اسکاتلند

هر لیتر زهر عقرب؛ 500 میلیارد تومان

در مزارع پرورش عقرب که به‌منظور جمع‌آوری این زهر گرانقیمت ایجاد می‌شوند، سم تک‌تک عقرب‌ها روزانه به‌طور دستی جمع‌آوری خواهد شد و هر روز هر عقرب میزان اندکی سم به تولید می‌رساند. ترکیبات موجود در زهر عقرب کاربردهای فراوانی دارند که در رشته‌های مختلف به‌خصوص پزشکی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

500 میلیارد تومان

به‌عنوان مثال کلروتوکسین (Chlorotoxin)‌ موجود در این زهر برای تخمین مکان و اندازه تومورهای سرطانی به‌کار گرفته می‌شود و کالی‌توکسین موجود در این زهر به صورت آزمایشگاهی برای درمان بیماری‌های استخوانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

جهت دریافت بهتر از میزان دشواری تولید یک لیتر زهر عقرب لازم است بدانید که یک عقرب باید بیش از 2 میلیون و 600 هزار بار دوشیده شود تا این میزان زهر حاصل شود. به همین جهت بسیاری در جهان در پی پیدا کردن راه‌هایی جهت تسریع و  انجام خودکار فرایند استخراج زهر عقرب هستند تا هر چه سریع‌تر به این مایع فوق‌العاده گرانقیمت دست یابند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص اینکه هر لیتر زهر عقرب 500 میلیارد تومان ارزش دارد، چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر