;
coinex

پیش‌بینی افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا در زمستان 1402

معاون بهداشت وزارت بهداشت از احتمال افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا در زمستان 1402 خبر داد. حالا که تب کرونا فروکش کرده نوبت به رقیبش رسیده است.

دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، از افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا در زمستان سال جاری خبر داد و گفت که با فروکش کردن تب کووید-19 و کاهش موارد ابتلا به این ویروس، حالا نوبت به آنفولانزا رسیده و قصد دارد جای خالی برادرش را پر کند. البته هرساله با فرا رسیدن فصول سرد سال، بروز این بیماری به شدت افزایش می‌یابد که این مورد کاملاً طبیعی است. اما باید به این نکته توجه داشت که از شهروندان در سراسر کشور باید نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا جدی باشند و در اسرع وقت بدین‌منظور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار سازمان بهداشت جهانی: انتقال آنفولانزای پرندگان می‌تواند ساده‌تر شود!

افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا در زمستان 1402 دور از انتظار نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور طی سال جاری،‌ گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که امسال موارد آنفلوآنزا افزایشی باشد؛ چراکه با کاهش موارد کرونا دیگر ویروس غالب آنفلوآنزا خواهد بود.»

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی با تاکید بر اینکه هنوز زیرسویه جدیدی از کرونا وارد کشور نشده است، گفت:

عمده موارد زیرسویه‌ای که هنوز در کشور در گردش است زیرسویه XBB است؛ البته افزایش موارد بیماری را طی سه هفته اخیر با توجه به تغییرات آب و هوا داشتیم و در کنار کرونا، مدتی است که بروز آنفلوآنزا را هم شاهد هستیم و البته باید در نظر داشت که علائم این دو بیماری مشترک است.

افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا در زمستان 1402 دور از اننظار نیست

وی افزود: «از سوی دیگر با توجه به علائم محدودی که مبتلایان به کرونا تجربه می‌کنند، برخی از آنها اصلا برای اخذ تست یا درمان به مراکز بهداشتی مراجعه نمی‌کنند و خودشان بهبود می‌یابند. به طور کلی مواردی که منجر به بستری شود بسیار کم است.»

او با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر، تصریح کرد:

الان زمان مناسبی برای تزریق این واکسن است؛ البته خود افراد هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و اگر حس می‌کنند حتی کوچک‌ترین علائمی مشابه سرماخوردگی دارند، از حضور بدون ماسک در میان افراد خودداری کنند.

وی افزود: «در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا به گروه‌ هدف مانند زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کادر درمان و… به شکل رایگان ارائه می‌شود. از سوی دیگر تامین واکسن در داروخانه‌ها هم انجام شده است و خود افراد می‌توانند اقدام به تهیه واکسن کنند.» فرشیدی درباره وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور طی سال جاری،‌ اظهار کرد:

«پیش‌بینی می‌کنیم که امسال موارد آنفلوآنزا افزایشی باشد زیرا با کاهش موارد کرونا دیگر ویروس غالب آنفلوآنزا خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا در زمستان 1402 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر