;
coinex

نسل جدید تمبرهای دیجیتال معرفی شدند

نسل جدید تمبرهای دیجیتال رونمایی شدند. این تمبرها در دو نوع متفاوت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و نقطه عطفی در صنعت پست ایجاد خواهد کرد.

توسط نهاد فنی و عملیاتی اتحادیه جهانی پست (UPU) در یک اقدام ضروری و مطابق با تکونولوژی روز از نسل جدید تمبرهای دیجیتال رونمایی کرد. این تمبرها در دو نوع تمبرهای رمزنگاری شده و تمبرهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) توسعه داده شده و به عقیده کارشناسان می‌تواند نقطه عطفی در اکوسیستم فیلاتلیک (تمبر) و صنعت پست شود. UPU در این رابطه به نقل تعاریفی پرداخته است که در ادامه نوشته مطالعه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: استفاده آزمایشی از پاسپورت دیجیتال در فنلاند آغاز شد

نسل جدید تمبرهای دیجیتال معرفی شدند

تصویب اولین مجموعه از تمبرهای دیجیتال، تمبرهای رمزنگاری شده و تمبرهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) توسط نهاد فنی و عملیاتی اتحادیه جهانی پست (UPU) که اوایل بهار امسال گرفته شد، نقطه عطفی در دنیای فیلاتلیک (تمبر) بوده و راه را برای پیشرفت‌های نوآورانه در صنعت پست هموار می‌کند.

با ظهور فناوری‌های دیجیتال، مجریان پستی در سراسر جهان به دنبال راه‌هایی برای استفاده از نوآوری برای افزایش عملکرد، خدمات و محصولات خود هستند، در نتیجه، محصولات فیلاتلیک دیجیتال ظهور کرده‌اند که قلمروی جدید و فرصت‌های جدیدی را برای مجموعه‌داران، تولیدکنندگان، تاجران و مشتریان ارائه می‌کنند، با این حال، این گسترش همچنین سردرگمی و عدم اطمینان را در بین ذینفعان ایجاد کرده است که برای درک و تمایز این پیشنهادات دیجیتالی به تعاریف روشن نیاز دارند.

مجموعه استاندارد و متداول طبقه‌بندی تمبرها می‌تواند پیچیدگی‌ها را برای مشتریان برطرف کند و به آنها کمک کند تا انواع جدید تمبرها و همچنین ویژگی‌های آنها را متمایز کنند و فرصت‌های بازاریابی جدیدی را در بازار تمبر باز کنند، عدم قطعیت پیرامون محصولات تمبر دیجیتال چالش‌های متعددی را برای مجموعه‌داران و مجریان پستی ایجاد کرده است. مشتریان اغلب با مسائلی مانند ابهام در مورد صادرکننده، کالای دیجیتال و اجرای فناوری بلاک‌چین مواجه هستند.

نسل جدید تمبرهای دیجیتال معرفی شدند

برخی از پلتفرم‌ها، مانند eBay، به دلیل عدم درک و تعاریف روشن از این اقلام، ارائه یک بازار ثانویه برای مجموعه‌داران را متوقف کرده‌اند، که منجر به از دست رفتن درآمد مجریان پستی و مانع از رشد و پذیرش این اقلام دیجیتالی می‌شود؛ برای رسیدگی به این چالش‌ها، یک گروه کاری متشکل از مجریان پستی تعیین شده‌اند، اتریش، جبل‌الطارق، لیختن‌اشتاین، هلند، سوئیس، تونس، امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا، عضو کمیته مشورتی UPU، سازمان ملل، دبیرخانه‌های UPU انجمن جهانی توسعه فیلاتلیک، گروه تحول دیجیتال و نوآوری و همچنین بستر نوآوری پستی برای ایجاد طبقه‌بندی برای تمبرهای رمزنگاری و سایر تمبرها با ویژگی‌های دیجیتالی همکاری کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی پست در تعریف تمبرها گفته است:

  • تمبر دیجیتال(Digital Stamp): «هر تمبری که در قالب دیجیتال توسط یا از طرف مجری پستی صادر می‌شود.»
  • تمبر NFT: «تمبری که در قالب دیجیتال، با یا بدون مشابه فیزیکی، توسط یا از طرف مجری پستی صادر می‌شود. این تمبر یک کلکسیون NFT بر روی یک بلاک‌چین است که ارزش نوآوری را برای کلکسیونرهای سنتی و غیرسنتی فیلاتلیک و همچنین مخاطبان جدید ارائه می‌کند.
  • تمبر رمزنگاری(Crypto Stamp): تمبر فیزیکی با همتای دیجیتالی روی یک بلاک‌چین که توسط یا از طرف مجری پستی صادر می‌شود. تمبر فیزیکی را می‌توان برای خدمات پستی استفاده کرد، در حالی که همتای دیجیتالی آن به عنوان یک کلکسیون NFT عمل می‌کند. این تمبر همچنین دارای ارزش نوآوری برای دسته‌های مختلف کلکسیونر و مخاطبان جدید است.

هدف طبقه‌بندی پیشنهادی این است که به همه ذینفعان علاقه‌مند درک روشنی از محصولات فیلاتلیک دیجیتال موجود ارائه دهد، این تعاریف نباید نوآوری‌های آینده را محدود کند، بلکه باید شفافیت را برای مجموعه‌داران و فیلاتلیست‌ها ترویج کند تا بتوانند در توسعه سالم بازار ثانویه مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نسل جدید تمبرهای دیجیتال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: سیتنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر