coinex
راهنمای خرید تکراتو

تراشه تنسور G3 گوگل معرفی شد

گوگل از تراشه تنسور G3 رونمایی کرد. قدرتمندترین پردازنده گوگل با تمرکز ویژه بر فناوری هوش مصنوعی و قدرت پردازشی بالاتر نسبت به نسل قبل معرفی شد.

تراشه تنسور G3 گوگل معرفی شد. گوگل در رویداد معرفی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود که ساعاتی پیش برگزار شد، به معرفی خانواده گوشی‌های پرچمدار پیکسل 8 پرداخت. قلب تپنده این خانواده جذاب، پردازنده جدید و پرچمدار تنسور G3 است که درواقع تراشه اختصاصی گوگل محسوب می‌شود.

این تراشه از نظر پردازشی و قدرت و عملکرد نسبت به نسل قبل بهبود داشته و به هوش مصنوعی مجهز شده است. اما این تمام ماجرا نیست. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سری پیکسل 8 با هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری عرضه می‌شوند!

تراشه تنسور G3 گوگل معرفی شد

گوگل امروز Pixel 8 و Pixel 8 Pro را به‌طور رسمی معرفی کرد و جای تعجب نیست که این گوشی‌های پرچمدار از تراشه جدید Tensor G3 استفاده می‌کنند. چیپست Tensor که اولین بار با سری پیکسل 6 ارائه شد، سروصدای زیادی به پا کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل حتی بیشتر بر عملکرد هوش مصنوعی تمرکز کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که بزرگترین مدل یادگیری ماشینی در پیکسل 8، تا 10 برابر پیچیده‌تر از آنچه در پیکسل 6 بود، عمل می‌کند که توانایی‌های مهندسی گوگل در زمینه نرم‌افزاری را به‌رخ می‌کشد.

تراشه تنسور G3 گوگل معرفی شد

همان‌طور که انتظار دارید، تراشه Tensor G3 سریع‌تر از G2 است. اگرچه ارائه قدرتمندترین توان پردازشی هرگز هدف گوگل نبوده است. درعوض، آنچه مهم‌تر است، ویژگی‌های جدیدی می‌باشد که این چیپست از عهده آن‌ها برمی‌آید. امسال، این پیشرفت‌ها شامل عملکرد بهتر Call Screen برای حذف تماس‌های ناخواسته است.

گوگل همچنین ادعا می‌کند که Tensor G3 کیفیت صوتی و تصویری بهتری را به‌خصوص برای ویژگی Clear Calling پیکسل فعال می‌کند. همچنین می‌توانید از «Audio Magic Eraser» برای حذف صداهای مزاحم از ویدیوهای خود استفاده کنید، مشابه روشی که ویژگی اصلی Magic Eraser در پس‌زمینه عکس‌ها اعمال می‌کند.

تراشه تنسور G3 گوگل معرفی شد

گوگل هنوز جزئیات فنی زیادی را در مورد تنسور G3 فاش نکرده است، اما بر اساس نتایج بنچمارک اخیر، این تراشه دارای 9 هسته CPU شامل یک هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس 2.91 گیگاهرتز است. G3 همچنین از حداکثر 12 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Mali-G715 پشتیبانی می‌کند. مهم‌تر از همه، این تراشه براساس فرآیند 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است که توان پردازشی آن را تضمین می‌کند و امیدواریم مدیریت حرارت و بهره‌وری انرژی قابل‌توجهی را نیز از خود به‌جای بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه تنسور G3 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: ترنجی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر