;
coinex

ساعت پخش سریال پدر سالار از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

مجموعه پدرسالار ساخته‌ی اکبر خواجویی، یکی از ماندگارترین سریال‌های ایرانی است که از شبکه آی‌فیلم روی آنتن می‌رود. در ادامه، به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال پدر سالار از شبکه آی فیلم می‌پردازیم.

سریال درام پدرسالار در سال‌های ۱۳۷۲-۱۳۷۴ به تهیه‌کنندگی اکبر خواجویی ساخته شد و اولین بار در سال 1372 روی آنتن شبکه دو رفت. این مجموعه در زمان پخش، پربیننده‌ترین سریال تلویزیون بود. حالا با پایان پخش سریال «سلطان و شبان» از شبکه آی‌فیلم، مجموعه تلویزیونی «پدرسالار» از این شبکه روی آنتن خواهد رفت.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های قدیمی و خانوادگی هستید، می‌توانید سریال پدر سالار را از روز جمعه (14 مهر ماه 1402) از شبکه آی فیلم فارسی تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال پدر سالار ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال وکیل شگفت‌ انگیز از شبکه دو 

ساعت پخش سریال محرمانه از شبکه سه [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال پدر سالار از شبکه آی فیلم

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه آی فیلم، زمان پخش سریال پدر سالار از جمعه 14 مهر ماه هر شب ساعت 21:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 05:00 و 13:00 روز بعد که زمان تکرار سریال پدر سالار از شبکه آی فیلم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

ساعت پخش سریال پدر سالار
ساعت پخش سریال پدر سالار از شبکه آی فیلم

مجموعه پدر سالار به قلم علی‌اکبر محلوجیان به نگارش درآمده و 25 قسمت دارد. در این سریال ماندگار، هنرمندانی توانمند از جمله زنده‌یاد محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، جمیله شیخی، کمند امیرسلیمانی، ناصر هاشمی، محمود جعفری، محمود پاک‌نیت، آزیتا لاچینی و کتایون ریاحی نقش‌آفرینی کرده بودند.

پرستو گلستانی، اکرم محمدی، فرحناز منافی ظاهر، حسن مهمانی، جعفر بزرگی، خسرو شجاع زاده، سیامک اطلسی، زهره صفوی، حمید عبدالملکی، اکبر دودکار، محمدعلی ورشوچی، اکبر قدمی، فرهاد محبت، محرم‌علی بسیم و حمید مهرآرا نیز در سریال پدر سالار به ایفای نقش پرداخته بودند.

جالب است بدانید مجموعه‌ی پدر سالار در محله‌ی امامزاده یحیی (در تهران) و در خانه‌ای قدیمی، متعلق به یکی از نوادگان قاجاری به نام «خانم مهرانگیز»، ساخته شده که در حال حاضر به خانه فرهنگ امامزاده یحیی تبدیل شده‌ است.

خلاصه داستان سریال پدر سالار

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال پدر سالار از شبکه آی فیلم، سراغ قصه‌ی این مجموعه درام و خانوادگی می‌رویم که درباره‌ی زندگی پدر میانسالی به نام «اسدالله خان» با بازی زنده‌یاد محمدعلی کشاورز است.

 ساعت پخش تکرار سریال پدر سالار از آی فیلم

در خلاصه داستان سریال پدر سالار آمده است: «مجموعه درباره‌ی پدر میانسالی به نام «اسدالله خان» است. اسدالله‌خان پدری مهربان، خانواده‌دوست، دلسوز و در عین حال سختگیر و پرصلابت است. به باور او همه‌ی پسرانش پس از ازدواج می‌بایست در خانهٔ بسیار بزرگ او زندگی کنند. او چنین سیاستی را در مورد دو دخترش «مهری» و «زری» در پیش نگرفته و به همین جهت آن‌ها دارای زندگی مستقلی هستند.

ماجرای اصلی فیلم از ازدواج آخرین فرزند او «ناصر» آغاز می‌شود. ناصر که با دخترعموی خود «آذر» وصلت کرده، به ناچار باید همانند دو برادر بزرگ‌تر خود در خانه‌ی پدری زندگی کند. اما همسرش آذر که شاغل است و استقلال‌طلب و لجباز، زندگی در خانه‌ی پدرشوهر را منطقی نمی‌داند و شروع یک زندگی کاملاً مستقل و به‌دور از دخالت‌های دیگران را طلب می‌کند. آذر به شدت پای این خواسته‌اش می‌ایستد و تحت هیچ عنوان از موضعش عقب‌نشینی نمی‌کند. از طرف دیگر اسدالله‌خان نیز موافقت با آذر را نوعی شکست و ضعف تعبیر نموده و از سوءاستفاده‌ی احتمالی فرزندان دیگرش در آینده نگران است.

 ساعت پخش تکرار سریال پدر سالار از آی فیلم
ساعت پخش تکرار سریال پدر سالار از آی فیلم

اختلاف‌نظرها به تدریج بالا می‌گیرد تا جایی که «مولود» (خواهرزن اسدالله خان) که دشمنی دیرینه‌ای با او دارد فرصت را غنیمت می‌شمرد و برای انتقام از اسدالله‌خان دست‌به‌کار می‌شود. مولود برای اجرای نقشه‌های خود از وجود دخترش «زهره» (که عروس اسدالله‌خان است) استفاده می‌کند.»

کارگردان سریال پدر سالار

اکبر خواجویی در 24 مرداد ماه سال ۱۳۲۶ در اصفهان به دنیا آمد. وی در دهه ۱۳۴۰ به عنوان بازیگر وارد سینما و تلویزیون شد. او از جمله کارگردانانی است که پیش از انقلاب کارش را در تلویزیون ایران آغاز کرد و پس از انقلاب نیز چندین سریال پربیننده برای تلویزیون ساخت.

 ساعت پخش تکرار سریال پدر سالار از آی فیلم

سریال «پدرسالار» یکی از پرمخاطب‌ترین آثار اکبر خواجویی بود. از دیگر آثار کارنامه هنری او می‌توان هشت‌بهشت (۱۳۶۷)، با سلسله حکمت (۱۳۶۸–۱۳۶۶)، دبیرستان خضراء (۱۳۷۵)، کهنه‌سوار (۱۳۷۶)، برگبار (۱۳۸۰)، رسم شیدایی (۱۳۸۳)، پس از سال‌ها (۱۳۸۷)، پیک راستان (۱۳۹۰)، محیا (۱۳۸۶)، سیرک بزرگ (۱۳۷۰) و خانه ابری (۱۳۶۵) را نام برد.

اکبر خواجویی مؤسس و بنیانگذار مؤسسه سینمای جوان در اصفهان بود. وی بر اثر بیماری قلبی در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ در تهران درگذشت. مراسم تشییع پیکر وی از مقابل خانه سینمای ایران انجام شد و بنا به وصیت خودش، روز دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ از مقابل صدا و سیمای مرکز اصفهان تشییع و در قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال پدر سالار نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

زنده‌یاد محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، جمیله شیخی، کمند امیرسلیمانی، ناصر هاشمی، محمود جعفری، محمود پاک‌نیت، آزیتا لاچینی، کتایون ریاحی، پرستو گلستانی، اکرم محمدی، فرحناز منافی ظاهر، حسن مهمانی، جعفر بزرگی، خسرو شجاع زاده،سیامک اطلسی، زهره صفوی، حمید عبدالملکی، اکبر دودکار، محمدعلی ورشوچی، اکبر قدمی، فرهاد محبت، محرم‌علی بسیم و حمید مهرآرا، بازیگرانی هستند که در سریال پدر سالار نقش‌آفرینی کردند.

سریال پدر سالار چند قسمتی است؟

این سریال در 25 قسمت 60 دقیقه‌ای به کارگردانی اکبر خواجویی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال پدر سالار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر