;
coinex

این گوشی‌های سامسونگ دیگر هیچ آپدیتی دریافت نمی‌کنند

دارندگان این گوشی‌های سامسونگ دیکر هیچ‌گونه آپدیت اعم از سیستم‌عامل و امنیتی دریافت نخواهند کرد. آیا گوشی شما نیز در این لیست قرار دارد؟

با وجود اینکه همه می‌دانیم سامسونگ پشتیبانی قابل قبولی از گوشی‌هایش ارائه می‌دهد و زمان مناسبی برای پشتیبانی از آنها نیز ترتیب می‌دهد، اما گاهی اوقات این شرکت بزرگ لیستی از گوشی‌های قدیمی خود که دیگر توانایی دریافت هیچ‌گونه آپدیتی را ندارند، را ارائه می‌دهد.

در همین خصوص اخیرا لیست جدیدی از این گوشی‌ها توسط غول کره‌ای سازنده گوشی‌های هوشمند منتشر شده است که گوشی‌های از رده خارج را نشان می‌دهد. آیا گوشی شما نیز جزء این گوشی‌های سامسونگ قرار دارد؟

بیشتر بخوانید: این گوشی‌های شیائومی آپدیت اندروید 14 را دریافت نمی‌کنند

این گوشی‌های سامسونگ از دریافت هرگونه آپدیت محروم شدند

سامسونگ به‌تازگی لیستی از تعدادی از گوشی‌های پرفروش منتشر کرد که از امروز پشتیبانی آن‌ها به‌پایان می‌رسد و دیگر خبری از آپدیت‌های جدید نیست. سامسونگ در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های گلکسی، یکی از بهترین برندهای جهان است اما این شرکت هم مجبور است برای توسعه ویژگی‌های تازه و پشتیبانی از گوشی‌های جدیدش، پس از چند سال بیخیال انتشار آپدیت برای گوشی‌های قدیمی‌اش شود. اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند سامسونگ می‌خواهد پشتیبانی نرم‌افزاری چندین گوشی پرفروش و قدرتمندش را متوقف کند. برخی از گوشی‌های این لیست جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران بوده‌اند.

همه چیزهای خوب روزی به‌پایان می‌رسد و این مورد درباره عمر گوشی‌های هوشمند هم صدق می‌کند. سامسونگ در سال‌های اخیر چندباری سیاست انتشار آپدیت برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی را تغییر داد اما برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ، با همان سیاست قدیمی پشتیبانی چهار ساله به‌کار خود ادامه دادند. حالا عمر پشتیبانی بسیاری از این گوشی‌ها به پایان رسیده و کاربران مدل‌هایی مانند گلکسی ای ۳۰، اس ۱۰ و … باید به فکر خرید یک گوشی جدید باشند.

این گوشی‌های سامسونگ دیگر هیچ آپدیتی دریافت نمی‌کنند
نه تنها دیگر خبری از آپدیت‌های اندروید و وان یو آی نیست، بلکه حالا پشتیبانی امنیتی این گوشی‌های گلکسی نیز متوقف شده است.

در ادامه می‌توانید لیست گوشی‌هایی که دیگر آپدیتی دریافت نخواهند کرد را مشاهده کنید.

  • گوشی گلکسی S10, S10+, and S10e
  • گوشی گلکسی X Cover 4S
  • گوشی گلکسی A80
  • گوشی گلکسی A40
  • گوشی گلکسی A10
  • گوشی گلکسی A30
  • گوشی گلکسی A50
  • تبلت گلکسی Tab A10.1 (2019)
  • تبلت گلکسی Tab S5e
  • تبلت گلکسی Tab S6

در این لیست، بسیاری از تبلت‌ها و گوشی‌های گلکسی سامسونگ که در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شده بودند حاضر هستند. این مدل‌ها دیگر هیچ آپدیت و پشتیبانی دریافت نخواهند کرد؛ این یعنی نه‌تنها خبری از آپدیت‌های بزرگ سیستم عامل اندروید و رابط کاربری وان یو آی نیست، بلکه آپدیت‌های امنیتی سامسونگ هم برای این مدل‌ها منتشر نخواهد شد.

چه اتفاقی برای این گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ می‌افتد؟

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سامسونگ گاهی قوانین خود را زیر پا می‌گذارد و پس از پایان دوره پشتیبانی یک گوشی،‌ برای حل ایرادات امنیتی جدی به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کند. البته این اتفاق برای تمام گوشی‌ها نمی‌افتد؛ برای مثال گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ وارد سال پنجم انتشارش شده اما سامسونگ همچنان آپدیت‌هایی را برای بهبود امنیت این مدل منتشر می‌کند. گاهی اوقات هم آپدیت‌های مخصوص کاربران یک کشور یا یک ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی (معمولا در اروپا و آمریکا) منتشر می‌شود تا کاربران با خیال راحت‌تری از گوشی یا تبلت گلکسی خود استفاده کنند.

این گوشی‌های سامسونگ دیگر هیچ آپدیتی دریافت نمی‌کنند
هر چند کاربران حالا از ویژگی‌های جدید رابط کاربری One UI محروم می‌شوند اما با استفاده از یک آنتی ویروس مطمئن، می‌توانند سال‌ها از گوشی خود استفاده کنند.

در هر صورت اگر نام گوشی شما در لیست بالا بود، بهتر است بدانید جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و می‌توانید حداقل چند سال دیگر با خیالی راحت از گوشی خود استفاده کنید. هر چند حالا مشکلات امنیتی و باگ‌ها بیشتر سراغ شما می‌آیند اما با نصب آنتی ویروس‌های معتبری مانند AVG، می‌توانید ریسک‌های استفاده از گوشی بدون پشتیبانی و آپدیت‌های امنیتی را به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره  عدم دریافت آپدیت در گوشی‌های این لیست چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: گجت نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (62 نظر)

    من جی ۵ دارم گوشی خودم سیمکارت خودم روشه گارد و گلس از خودم همچی مال خودم جی ۵ خودمه شارژرشم از خودم خودم باش زنگ میزنم خودم اس ام اس خودما میدم آبدیت هم از خودمه الان ۹سال دست خودمه

    پاسخ

    مال من که شیائومیه

    پاسخ

    اینا ضعیفن و پایین رده حساب میشدن و سامسونگ بهشون انقدر بروز رسانی داده شیائومی دوتا اندروید و سه تا میو ای برای گوشی های میان رده اش و قاتل پرچمدارش نمیده

    پاسخ

    من دو تا گوشی اس ۵ دارم سیستم عاملشون یکیش هنوزم آپدیت میگیره ولی دومی اصلا نمیگیره دریافت آپدیت گوشی بستگی به سریال نامبر گوشی داره که مونتاژ رسمی کدوم کشور باشه

    پاسخ

    پس من شانس آوردم گوشیم a10 s هست اما چند روز دیگه ردمی میگیرم شیاعومی هاهاها

    پاسخ

    نت ۹ هم از اگوست پارسال هییچ اپدیتی نیومده براش و قرار هم نیست بیاد اما شما توی لیستتون ذکر نکردین

    پاسخ

    یعنی گوشی من a30 اپدیت دریافت میکنه

    پاسخ

    اون فک کنم آپدیت دهیش متوقف شده.

    پاسخ

    یعنی تبلت t295 آپدیت دریافت می کنه و تبلت t515 یا همون a10.1 2019 دریافت نمیکنه؟این دیگه چه منطقیه؟

    پاسخ

    منی که گوشیم شیائومی😝

    پاسخ

    قابل توجه آنهایی که قصد خرید گوشی با مارک سامسونگ دارند. توصیه می کنم گوشی سامسونگ نخرید. گوشیهای سامسونگ یک زمانی خوب و عملکرد قابل قبولی داشت اما اخیرا” گوشیهای سامسونگ خیلی اذیت میکنه. یه پیامک کوتاهِ چند کلمه را نمی تونی ارسال کنی. گاها” اتفاق افتاده که ده بار همون متن رو ارسال کردم به دشواری یکیش ارسال شده. تاچش هم بعضی وقتا درست عمل نمیکنه و رو اعصابه. ساخت چین و تایوان هستش و انتظار زیادی نباید از این گوشی ها داشت. من که با گوشیم خیلی مشکل دارم. پیش از این ال جی داشتم به مدت هفت سال از یک گوشی استفاده کردم اما چون اندرویدی قدیمی شده سامسونگ گرفتم که اصلا” ازش راض

    پاسخ

    داداش من مگه مجبوری ساخت چین تایوان بخری
    برو پک گلوال اصلی بخر وقتی میخوای یه چیزی بخری تحقیق هم بکن براش

    پاسخ

    رم رو تنظیم کردی؟
    چون از تو تنظیمات میشه رم گوشی رو تنظیم کرد بسته به رمی که داخل گوشی هستش حداکثر گنجایش رم رو میشه تنظیم کرد اگر هنگ می کنه به خاطر همونه.

    پاسخ

    قابل توجه آنهایی که قصد خرید گوشی با مارک سامسونگ دارند. توصیه می کنم گوشی سامسونگ نخرید. گوشیهای سامسونگ یک زمانی خوب و عملکرد قابل قبولی داشت اما اخیرا” گوشیهای سامسونگ خیلی اذیت میکنه. یه پیامک کوتاهِ چند کلمه را نمی تونی ارسال کنی. گاها” اتفاق افتاده که ده بار همون متن رو ارسال کردم به دشواری یکیش ارسال شده. تاچش هم بعضی وقتا درست عمل نمیکنه و رو اعصابه. ساخت چین و تایوان هستش و انتظار زیادی نباید از این گوشی ها داشت. من که با گوشیم خیلی مشکل دارم. پیش از این ال جی داشتم به مدت هفت سال از یک گوشی استفاده کردم اما چون اندرویدی قدیمی شده سامسونگ گرفتم که اصلا” ازش راضی نیستم.

    پاسخ

    رم رو تنظیم کردی؟
    چون از تو تنظیمات میشه رم گوشی رو تنظیم کرد بسته به رمی که داخل گوشی هستش حداکثر گنجایش رم رو میشه تنظیم کرد اگر هنگ می کنه به خاطر همونه.

    پاسخ

    ماله من آ۱۲هست هورا

    پاسخ

    سلام تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۶ لایت همدریافت میکنه؟

    پاسخ

    ما رو باش اینا رو باش….. تموم غصه مااینه که اپدیت دریافت نمیکنه نه عزیز بی پولی که یه جون ایرانی بیش از ۵ سال میخوادگوشی وتبلتش نگه داره وگرنه ممالک دیگه سریه مسئله کوچیک گوشیش ومیزنه خرد میکنه خداقسمتتون کنه برین قبرستون گوشیاشون اخ چقدر گوشی وتبلت وغیره چندبرابربهترازمال خودتون جمع کنین😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    پاسخ

    سلام تو سایت زده کسانی که گوشی اشان دیگه آپ دیت نمیشه باید برن نو بخرن نه این کاملا غلطه چون یک موبایل بدون روز رسانی هن بودن زیادی ممکنه دوام بیاره و حتی ممکن هست که یک موبایلی که دم به دقیقه براش آپ دیت میاد هک بشه و حتی خراب بشه پس یعنی یک گوشی قدیم بشه هنوز می‌تونه خیلی کارای زیادی بکنه

    پاسخ

    این حرف ها واین کارهابدردکشورهایی میخوره ک گوشی ارزانه ودنبال گوشی های جدیدهستن مثل خودرو …..
    من گوشیA50دارم خیلی هم ازش راضی هستم گول این تبلیغات نخوریدهدفشان
    فروش گوشی های نسل جدیداست موفق باشید

    پاسخ

    خب اینی که شما میگی درست شما با A50خیلی راحتی کارتو راه میندازه ولی برای اونی که گیمره میخواد یه بازی انلاین سنگین رو بازی کنه اپدیت و نسخه اندروید براش مهمه یکم بروز بشین

    پاسخ

    قدرت پردازنده همراه با رم رو نادیده نگیر.
    البته بسته به قیمت.
    وگرنه اگر پول ما ارزش می داشت قطعا بجای سامسونگ،سونی جاشو می گرفت.
    سونی الانه گوشی۱۶گیگ رم میده همراه با۵۱۲گیگ حافظه و تراشه اسنپ دراگون جن۸نسل۲ داره میده دوربینش هم کمی بهتر شده همراه با صفحه نمایش ایمولوئد.

    پاسخ

    من A50fازوقتیم خریدم هیچ وقت آپدیت نشد

    پاسخ

    گوشی من G3.جی تری هست. فقط نسخه اصلی اینستاگرام رو اپدیت نمیکنه

    پاسخ

    به جهنم سیاه ک آپدیت نمیکنه .

    پاسخ

    به جهنم سیاه ک شرکت سامسونگ گوشی های آسیایی ها رو آپدیت نمیکنه .

    پاسخ

    میکنه فقط شما یکم صبر نداری یا روشت اشتباهه.
    من خودمA73دارم ولی دیدم اندروید۱۳ براش نیومد و رو۱۲گیر کرده بود رفتم با فیلترشکن تو تنظیمات و توی آخرین بروزرسانی که بعد تونستم دانلود کنم الان هم بدون اون روش هر دفعه آپدیت برام میاد.
    اگر هم تازه گوشی جدید گرفتی ولی آپدیت نیومده باید صبر کنی چون تلفن تازه اومده و هنوز شرکت تمرکزش رو روی گوشی جدیدش نگذاشته.

    پاسخ

    واقعا که galaxy tab s5e از galaxy tab s6 lite قوی تره ولی اپدیت تازه اونم آندروئید ۱۳ برای اون ضعیفه میاد . این منصفانه نیس

    پاسخ

    من گوشی من samsung a54 برای من هم آپدیت دریافت می کنه

    پاسخ

    اصلن دنبال آپدیتش نباش
    چرا؟
    چون ۲۰۲۳ تولید شده🤡🤡
    اوکی فهمیدیم a54 داری گوشیت جدیده

    پاسخ

    گوشیت که جدیده!!
    تو اینترنت می زدی حداقل سال ساختش کی هستش.
    البته اگر برات آپدیت نمیاد فیلترشکن بزن و بعد برو تو تنظیمات من همA73دارم ولی رو۱۲گیر کرده بود بعد با همین روش تونستم بروزرسانی
    بکنم و الان هی آپدیت برام میاد بدون اینکه دوباره بخوام این روش رو برم.

    پاسخ

    سامسونگ مسخرست ، گاد ایفون

    پاسخ

    دلقک خر خودتی

    پاسخ

    بازم اگه پول داشتم پول الکی نمی‌دادم آیفون بخرم آیفون میخوای چیکار بابا بجای اینکه پول بیگناه رو میدی آیفون یخورده دیگه پول بذار روش خونه بخر😎😎😎 مسخره سیب خورده شده ست : اپل

    پاسخ

    شرافتا واسه ی بارم ک شده بیخیال گوشی های میان رده سامسونگ و شیاوومی شید و بجایش جی پلاس مدل ایکس۲۰ بخرید همتونو شگفت زده می‌کنه من ام۳ پوکو و ای ۵۰ سامسونگ دارم و گفتم ی بارم ی جنس مسخره ایرانی بخرم اما جدا فهمیدم پوکو و سامسونگ مسخره بودن پنج تومنی پول مینی اندازه دوازده تومن سامسونگ غوله فقط و فقط گوشی گیمینگ نیست و تو مابقی چیزا همه جوره حریف میان رده های سامسونگ و شیاوومیه البته میان رده های مثل ایکس سه و ای پنجاه و ای سی

    پاسخ

    خر بازی در نیار خودتو مسخره کردی ایرانی چیه که باهاش گیج بزنی😎🗿

    پاسخ

    جی پلاس چی هست(🗿)

    پاسخ

    جی پلاس همه قطعاتش که از کشور دوست میاد چیش ایرانی هستش دوست عزیز!؟

    پاسخ

    احسنت. من خودم الان دارم با جی پلاس ایکس 20 پیام میدم
    جاتون خالی هفته پیش سامسونگ a33 رو دادم جی پلاسما گرفتم ۳ میلیون هم گذاشتم جیبم
    حالا هی برید سامسونگ بخرید

    پاسخ

    خوب عمو جان برو یک کار سنگین روش بکن گوشیت میشه منقل یا اجاق گاز.
    تازه با یک تیر دو نشون زدی.
    برو همین گیم های پلی۲ رو با شبیه ساز رو گوشیت نصب کن گوشیت قشنگ رو۵فریم گیمو نشون میده در عرض۱۰دقیقه هم گوشیت تبدیل به همون منقل یا اجاق گاز میشه تازه گوشیت فک کنم۱۵الا۳۰دقیقه بعدش هم شارژ تموم کنه.

    پاسخ

    سامسونگ ؟؟؟ اپل ؟؟؟ اصلا چرا اینا رو با جی پلاس مقایسه میکنی؟؟ جی پلاس خیلی از اینا سر تره
    منم یدونه آیفون ۱۲ پرو داشتم برادرمم یدونه اس۲۲ داشت هردومون فروختیم و جی پلاس خریدیم

    پاسخ

    اقا راس میگه دوساله a 10 خریدم بروز رسانیش نیومده همون اندرویید نه مونده چقدر بد

    پاسخ

    به نظرم بری رام بزنی بهتره منم m12 داشتم آپدیت نمیشد رام زدم منتها رسمی و ریجنش رو هم عوض نکردم
    موقع فروش گوشی هم تاثیری رو قیمت نداشت چون رام رسمی بود

    پاسخ

    چرا اندروید ١٢ برای t225 اومده ولی برای t515 که قوی تره نمیاد و اندروید ١١ اخریه
    سامسونگ یه سری منطق غیر منطقی داره که فقط به فکر اینه بفروشه

    پاسخ

    چون بابا بزرگها و ننه بزرگهامون دیگه جوان نمیشن 🤣

    پاسخ

    با نمک شدی

    پاسخ

    من دو تا گوشی اس ۵ دارم سیستم عاملشون یکیش هنوزم آپدیت میگیره ولی دومی اصلا نمیگیره دریافت آپدیت گوشی بستگی به سریال نامبر گوشی داره که مونتاژ رسمی کدوم کشور باشه

    پاسخ

    داداش آخرین اندروید ۱۳ هست خدارو شکر واسه من تو لیست نبود

    پاسخ

    عجب واس من ماهی 1 بار آپدیت میده

    پاسخ

    واقعا مسخرس چرا باید گوشی های ما اپدیت دریافت نکنه

    پاسخ

    انشاالله دریافت میکنه.

    پاسخ

    چون بابا بزرگها و ننه بزرگهامون دیگه جوان نمیشن 🤣

    پاسخ

    زیرا این گوشی های موبایل دیگر ارزش آپدیت را ندارند.

    پاسخ

    داش دیگه گوشیای قدیمی نمی‌کشه تا همینجا هم خیلی دمش گرم آپدیت داده A10 مال ۲۰۱۸ انتظار داری اندروید ۱۳ روش بیاد؟

    پاسخ

    این سیاست شرکت سامسونگ است که بعد از چهار سال خدمات رسانی به محصولاتش رو متوقف میکنه تا محصولات جدیدش به فروش برن، همون کاری که کارخانه های لامپ سازی انجام میدن، البته در ایران به خاطر فقیر بودن اکثریت مردم این سیاست جواب نمیده و مردم ایران زمانی اقدام به خرید گوشی جدید میکنن که یا ازشون بدزدن و یا گوشی خراب بشه و هزینه تعمیر نصف هزینه خرید گوشی باشه،
    یک زمانی داشتیم قطب صنعتی جهان میشدیم ولی متاسفانه الئون تبدیل به قطب مصرف کننده در جهان شدیم که توان ساخت خودکفای یک خودکار رو هم نداریم و ماشین ها مون هم متأسفانه از جنس حلبی هستن و با یک فشار دست فرو میرن.

    پاسخ

    من دو تا گوشی اس ۵ دارم سیستم عاملشون یکیش هنوزم آپدیت میگیره ولی دومی اصلا نمیگیره دریافت آپدیت گوشی بستگی به سریال نامبر گوشی داره که مونتاژ رسمی کدوم کشور باشه

    پاسخ

    سلام من گوشیم A51هست برای این گوشی آپدیت هم ارسال میشه

    پاسخ

    اره ارسال میشه a51 که سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ ساخته نشده

    پاسخ

    سلامتی اونایی که گوشیشون سامسونگ نیست ولی وارد شدن😂😂

    پاسخ