;
coinex

ساخت VAR ایرانی ظرف 6 ماه ؛ از کمک داور ویدیویی بومی چه می‌دانیم؟

ظاهراً ساخت VAR ایرانی تأیید شده و نسخه بومی این تکنولوژی جدید قرار است تا 6 ماه آینده در اختیار فوتبال کشور قرار گیرد. اما انتظارات از نسخه ایرانی VAR چیست؟

پس از پایان بازی دوستانه بین ایران و اردن، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، خبر از ساخت VAR ایرانی داد و گفت: «شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی ساخت تکنولوژی کمک داور ویدئویی را داشته و این مهم تا 6 ماه دیگر منصه ظهور می‌پیوندد.»

وجود این تکنولوژی برای فوتبال ایران بسیار حائزاهمیت است؛ چرا که تنها ایران و یا شاید چند کشور دیگر از VAR بی‌بهره‌اند و باید در زمانه کنونی که وجود کمک داور ویدئویی در این ورزش پرطرفدار از الزامات است، برای پیشرفت فوتبال ایران این تکنولوژی را در اختیار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اتفاقی عجیب در لیگ استانی فارس ؛ فوتبال ایران VAR دارد اما نه در لیگ برتر! [+ویدیو]

ساخت VAR ایرانی تا 6 ماه دیگر

کمک داور ویدئویی تکنولوژی جدیدی است که طی یک دهه گذشته برای کمتر شدن خطاهای داوری طراحی و اجرا شده و امروزه بیشتر کشورهای صاحب صنعت فوتبال از آن بهره می‌برند. اما این موضوع برای کشور ما به دلیل تحریم‌ها تبدیل به یک چالش شده است.

ساخت VAR ایرانی تا 6 ماه دیگر

حالا روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، جمعه شب و پس از پایان بازی ایران و اردن در پستی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، از ساخت کمک داور ویدئویی در کشور خبر داد و نوشت:

«امشب در حاشیه تماشای بازی ایران-اردن، برای ساخت کمک داور ویدئویی و چمن ورزشگاه آزادی در شرکت‌های دانش‌بنیان رسماً اعلام آمادگی کردیم. برای کشوری که توان تصویربرداری ماهواره‌ای دارد ساخت کمک داور ویدئویی دشوار نیست! با همراهی وزارت ورزش ظرف مدت ۶ماه می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت VAR ایرانی ظرف 6 ماه چیست؟ آیا نمونه ایرانی وار می‌تواند عملکردی در حد نسخه‌های خارجی داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    هزینه معادل بودجه یکسال کشور لیبی، کپی آشغال چینی و کارایی در حد چرتکه!

    پاسخ