coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

راز زندگی طولانی افراد صدساله کشف شد

دانشمندان با بررسی خون افراد صدساله به این نتیجه رسیدند که راز زندگی طولانی افراد صدساله ، میزان پایین‌تر از گلوکز، کراتینین و اسیداوریک در خون آن‌ها است.

طبق بزرگترین مطالعه که در یک آزمایش خون ساده خلاصه می‌شود، دانشمندان توانستند معیارهایی برای پیش‌بینی شانس رسیدن به صدسالگی مشخص کنند و راز زندگی طولانی افراد صدساله را کشف کنند. افرادی که به صدسالگی رسیده‌اند، از دهه شصت زندگی میزان پایین‌تری از گلوکز، کراتینین و اسیداوریک را در خون خود داشته‌اند که این امر می‌تواند با زندگی طولانی ارتباط داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آیا قورت دادن آدامس برای سلامتی مضر است؟

راز زندگی طولانی افراد صدساله

دانشمندان در این تحقیق داده‌های مولکولی داخل خون بیش از 44500 فرد سوئدی متولد 1985 تا 1996 بودند را بررسی کردند و تحت آزمایش‌های بالینی قرار دادند، تا سال 2020 اندازه‌گیری و ارزیابی کردند. آن‌ها به‌طور خاص افراد متولدین سال‌های 1893 و 1920 را هدف آزمایشات قرار دادند که در زمان آزمایش خون بین 64 تا 99 سال سن داشتند. به گفته این دانشمندان، حدود 1200 نفر از شرکت‌کنندگان این تحقیق به صد سالگی رسیدند. پس داده‌های خونی این گروه با گروه دیگری که جوان‌تر از آن‌ها بودند مقایسه شد.

در این تجزیه‌وتحلیل 12 مولکول خون این افراد شناسایی شد که متابولیسم، التهاب و همچنین عملکرد کبد و کلیه مربوط است و در تحقیقات پیشین با پیری و مرگ ارتباط داشته‌اند. این مولکول‌ها شامل کلسترول و گلوکز به‌عنوان نشانگرهای متابولیسم و اسید اورین به عنوان تعیین‌کننده سطح التهاب، برخی آنزیم‌ها سلامت کبد را نشان می‌دهند و کراتینین هم معیاری برای سلامت کلیه است.

دانشمندان سطح آلبومین و آهن موجود در خون این شرکت‌کنندگان را نیز بررسی کردند. به‌جز یک آنزیم کبدی و آلبومین، تمام مولکول‌های دیگر طبق گفته دانشمندان با صدساله شدن یک فرد ارتباط دارد.

راز زندگی طولانی افراد صدساله

به گفته آن‌ها، افرادی که کلسترول و آهن بیشتری در خون دارند، در مقایسه با افرادی که آهن و کلسترول کمتری در خون دارند، احتمال بالاتری برای صدساله شدنشان وجود دارد. با این حال، مولکول‌هایی وجود دارند که شانس رسیدن به صد سالگی را کاهش می‌دهند مانند گلوکز، کراتینین، اسید اوریک و آنزیم‌های کبدی که پایین بودن آن‌ها نتیجه عکس دارد.

دانشمندان در این مطالعه گفتند:

«متوجه شدیم که افرادی که توانستند به صدسالگی برسند، از 60 سالگی گلوکز، کراتینین و اسید اوریک آن‌ها شروع به کاهش کرده است. تعداد کمی از افراد صدساله در اوایل زندگی خود سطح گلوکز بالای 6.5 یا سطح کراتینین بالای 125 داشته‌اند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد راز زندگی طولانی افراد صدساله چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر