coinex
راهنمای خرید تکراتو

ویندوز 11 حالا بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد

آخرین آمار از تعداد کاربران فعال ویندوز 11 بسیار فراتر از انتظارات بوده و حالا این نسخه از ویندوز روی بیش از 400 میلیون دستگاه نصب و فعال است.

ویندوز 11 در ماه اکتبر 2021 منتشر شد. هم‌اکنون داده‌های داخلی مایکروسافت که توسط یک منبع آگاه ارائه شده، حکایت از این دارد این نسخه از ویندوز موفق‌تر از آن چیزی بوده که تصور می‌شود و حالا روی بیش از 400 میلیون دستگاه نصب و فعال است. بنابر گزارش ویندوز سنترال، با توجه به اینکه این سیستم‌عامل از اکتبر 2021 روانه بازار شده، بنابراین حدود دو سال طول کشیده تا مایکروسافت به 400 میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد. درواقع نرخ پذیرش آن بسیار کندتر از ویندوز 10 بوده است. انتظار می‌رود تا اوایل سال 2024 تعداد دستگاه‌های مجهز به آن از مرز نیم میلیارد هم عبور کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تعداد کاربران فعال ویندوز 11

شایان ذکر است که ویندوز 10 موفق شد در بازه زمانی حدود یک سال به این تعداد دستگاه فعال برسد و درنهایت تا اوایل سال 2020 هم تعداد دستگاه‌های فعال ویندوز 10 به یک میلیارد رسید. زمانی که ویندوز 10 منتشر شد، کلیه کاربران ویندوز 8.1 و ویندوز 7 موفق به دریافت به‌روزرسانی رایگان آن شدند. در همین راستا حدود یک سال مایکروسافت این ارتقای رایگان را تبلیغ می‌کرد و از کاربران درخواست به‌روزرسانی دستگاه‌های خود به نسخه جدید ویندوز را داشت تا در آن بازه زمانی امکان دریافت نسخه رایگان را از دست ندهند. البته مایکروسافت در ارتقای دستگاه‌های کاربران از ویندوز 7 به ویندوز 8 بسیار سخت‌گیر بود.

ویندوز 11

وضعیت در مورد ویندوز 11 اما فرق داشت و تنها کاربران دارای دستگاه‌های سال 2018 به‌بعد امکان بهره‌مندی از این نسخه را داشتند و دستگاه‌های قدیمی نمی‌توانستند این نسخه را دریافت کنند. همین مسئله رشد این نسخه از ویندور را با محدودیت روبرو ساخت. نظرسنجی‌ها حاکی از عدم برخورداری حدود 25 درصد کاربران از شرایط لازم جهت دریافت نسخه جدید ویندوز بوده است.

درحال‌حاضر همه نگاه‌ها به انتشار ویندوز 2024 (احتمالاً با نام ویندوز 12) است. به‌نظر می‌رسد که این نسخه با اسم رمز Germanium ارائه شود و ویژگی‌های انقلابی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و فضای ابری را رونمایی خواهد کند. پیش‌بینی می‌شود که نسخه آتی ویندوز 12 همچون نسخه‌های جدید ویندوز، یک رابط دسکتاپ به‌روزشده دربر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش تعداد کاربران ویندوز 11 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر