;
coinex

احداث کارخانه هوش مصنوعی توسط انویدیا و فاکسکان برای تسریع فرایند ساخت خودروهای خودران

طرح احداث کارخانه هوش مصنوعی از جمله محورهای اصلی همکاری انویدیا و فاکسکان در راستای تسهیل تولید اتومبیل‌های خودران با قدرت ابررایانه‌ای است.

فاکسکان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در جهان محسوب شده که هم‌اکنون از همکاری استراتژیکی با انویدیا خبر داده که هدف آن افزایش سرعت و تسهیل توسعه خودروهای برقی و فناوری هوش مصنوعی در هدایت آن‌ها خواهد بود. این طرح همکاری شامل ساخت کارخانه هوش مصنوعی بوده که برمبنای زیرساخت محاسباتی Nvidia GPU طراحی خواهد شد که جهت پردازش، پالایش و تبدیل حجم وسیعی از داده‌ها به مدل‌ها و اطلاعات هوش مصنوعی از این فناوری‌ها بهره خواهد برد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساخت کارخانه هوش مصنوعی توسط انویدیا و فاکسکان

طی چند سال اخیر نیازهای محاسباتی وسایل نقلیه خودران بسیار فراوان شده است و این خودروها نیازمند به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای هستند. پلتفرم Drive Orin انویدیا که پیش‌تر از سوی بیش از 25 خودروساز جهانی انتخاب شده بود، به‌عنوان مغز هوش مصنوعی برای خودروهای برقی فاکسکان طی این طرح کار خواهد کرد. فاکسکان که با تولید واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) مجهز به Drive Orin مشهور است، همچنین ECU‌هایی با ابرتراشه Drive Thor تولید می‌کند.

ابرتراشه Drive Thor مطابق با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته موجود در پردازنده‌های گرافیکی Grace انویدیا و پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر معماری Hopper و Ada Lovelace طراحی شده است. به‌نظر این تراشه 2000 ترافلاپ قدرت محاسباتی با کارایی بالا را عرضه کند که رانندگی هوشمند ایمن و مطمئن را به ارمغان آورد.

کارخانه هوش مصنوعی

«جنسن هوانگ»، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا درکنار «یانگ لیو»، رئیس و مدیرعامل فاکسکان، به‌تازگی در جریان رویداد Hon Hai Tech Day این همکاری را به اطلاع همگان رساندند. بنابر اعلام آن‌ها، این دو شرکت با همکاری یکدیگر مراکز داده جدیدی را تحت عنوان «کارخانه‌های هوش مصنوعی» راه‌اندازی خواهند کرد که جهت تسریع توسعه خودروهای خودران و ربات‌های صنعتی از قدرت ابررایانه‌ها بهره‌برداری خواهد کرد.

هوانگ در جریان این رویداد بیان داشت: «ما درحال ساخت یک سیستم سرتاسری هستیم که از یک سمت، در آن خودروی برقی پیشرفته‌ای ساخته می‌شود که مغز مبتنی بر هوش مصنوعی به آن اجازه می‌دهد تا با رانندگان و مسافران تعامل داشته باشد و این سیستم همچنین یک کارخانه هوش مصنوعی نرم‌افزاری را برای این خودرو توسعه می‌دهد که رانندگی خودکار را فراهم می‌کند. این خودرو با تجربیات زندگی رانندگان همراه می‌شود و داده‌های بیشتری برای خود جمع‌آوری می‌کند. سپس این داده‌ها به کارخانه هوش مصنوعی منتقل می‌شوند؛ جایی که نرم‌افزار بهبود پیدا کرده و ناوگان هوش مصنوعی را به‌طور کامل به‌روز می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت کارخانه هوش مصنوعی توسط انویدیا و فاکسکان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر