;
coinex

قابلیت اصلاح خودکار URL به نسخه اندروید و iOS کروم افزوده می‌شود

قابلیت اصلاح خودکار URL حالا در نسخه اندروید و iOS مرورگر کروم هم ارائه شده تا اشتباهات تایپی موجود در URL را مورد شناسایی و اصلاح قرار دهد.

در اوایل سال 2023، گوگل از ویژگی اصلاح خودکار URL در نسخه دسکتاپ رونمایی کرد. حالا گوگل طی یک پست وبلاگی اعلام کرده که مرورگر کروم در دستگاه‌های iOS و اندروید هم توانایی شناسایی و اصلاح اشتباهات املایی احتمالی در URL را پیدا کرده است. بنابراین سرانجام این قابلیت هم به نسخه‌های اندروید و iOS راه پیدا کرد. افزون‌براین، چند قابلیت جدید هم به گوگل مپ افزوده شده که البته بیشتر این ویژگی‌های جدید برای افراد خاص و با ناتوانی‌های جسمی کاربرد خواهد داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت اصلاح خودکار URL در نسخه‌های اندروید و iOS کروم

براساس ادعای گوگل قابلیت اصلاح خودکار URL می‌تواند به مبتلایان به نارساخوانی یا زبان‌آموزان کمک برساند. بااین‌وجود، پس از انجام به‌روزرسانی برنامه «مای کروم» در iOS، به نظر نمی‌رسد که این ویژگی هنوز افزوده شده باشد و به‌عنوان نمونه فعلاً اشتباهات املایی همچون www.microspft.com را اصلاح نمی‌کند.

گفتنی است که گوگل برای دیگر برنامه‌های خود هم ویژگی‌های جدیدی رونمایی کرده است. دارندگان پیکسل 5 و بالاتر از این پس قادر خواهند بود تا از دوربین گوشی خود به عنوان ذره‌بین بهره ببرند تا با بزرگنمایی روی هر چیزی مانند علائم خیابان یا نخ و سوزن خیاطی، دید بهتری پیدا کنند. همچنین برنامه Guided Frame که به کاربران نابینا یا کم‌بینا جهت سلفی‌های بهتری یاری می‌رساند، درحال‌حاضر در گوشی‌های پیکسل 8 و 8 پرو در دسترس قرار گرفته و اواخر سال 2023 برای پیکسل 6 و گوشی‌های جدیدتر هم ارائه خواهد شد.

اصلاح خودکار URL

همانطور که اشاره شد، گوگل چند ویژگی جدید هم به گوگل مپ افزوده که عبارتند از:

  • اعطای تگ مخصوص به شاغلین دارای معلولیت از گوگل مپ که پیش‌تر هم به محل‌ کار زنان یا مالکین سیاه‌پوست، آسیایی و لاتینی تگ مخصوصی داده شده بود.
  • خواندن نقاط موردنظر کاربر با صدای بلند در برنامه لنز گوگل مپ که این ویژگی برای کاربرانی که توانایی خواندن صفحه نمایش خود را ندارند، کاربرد خواهد داشت. گوگل مدعی شده که این ویژگی از روز سه‌شنبه برای iOS و در اواخر سال میلادی به اندروید خواهد آمد.
  • همچنین حالا گوگل مپ محل‌هایی را که از ورودی بدون پلکان، سرویس‌ بهداشتی در دسترس، پارکینگ و صندلی برخوردارند، در اندروید و iOS نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت اصلاح خودکار URL در مرورگر کروم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر