coinex
راهنمای خرید تکراتو

جامع‌ترین راهنمای خرید تبدیل تایپ سی به HDMI

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و سایر اقلام تجهیزات الکترونیکی از کانکتورهای USB C استفاده می‌کنند. با توجه به مزایای این کانکتورها، این روند احتمالا به سمتی می‌رود که USB C تنها نوع رابط این دستگاه‌ها باشد. این درحالی است که تجهیزاتی مانند تلویزیون، مانیتور کامپیوتر، پروژکتور و مواردی از این قبیل فقط از HDMI استفاده می‌کنند. برای حل مشکل ارتباط این دو نوع تجهیزات از تبدیل تایپ سی به HDMI استفاده می‌شود.

تبدیل تایپ سی به HDMI کار ساده‌ای است که در یک طرف آن یک کانکتور USB-C و در طرف دیگر یک کانکتور HDMI وجود دارد. آداپتورهایی نیز موجود هستند که دارای یک USB-C و یک سوکت برای کابل HDMI در طرف دیگر هستند.

اگر قصد خرید تبدیل تایپ سی به HDMI را دارید، ما در این‌جا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

راهنمای خرید تبدیل تایپ سی به HDMI

نکاتی که باید هنگام خرید تبدیل تایپ سی به HDMI در نظر بگیرید شامل موارد زیر هستند:

انتخاب کابل یا آداپتور

تبدیل تایپ سی به HDMI ممکن است شامل کابل یا آداپتور باشد. کابل، معمولاً دارای USB-C در یک طرف و یک دوشاخه HDMI در طرف دیگر برای اتصال مستقیم به تجهیزات مبتنی بر HDMI است. در مقابل، آداپتور دارای یک Pug USB-C و سپس یک سوکت HDMI شناور است که می‌توان آن را به کابل HDMI وصل کرد.

اگر از قبل کابل HDMI به HDMI دارید، استفاده از آداپتورهای HDMI بهتر است. آداپتورهای USB-C به HDMI در واقع یک کابل کوچک و سبک با یک سوکت مادگی هستند. اما برای استفاده از آنها حتما لازم است کابل HDMI به HDMI در دسترس باشد.

جامع‌ترین راهنمای خرید تبدیل تایپ سی به HDMI

کابل‌های USB-C به HDMI دارای رابط هستند و بدون نیاز به کابل اضافی، بین هر دو نقطه انتهایی ارتباط برقرار می‌کنند. با این حال، آنها حجیم‌تر و کمی سنگین‌تر هستند.

جامع‌ترین راهنمای خرید تبدیل تایپ سی به HDMI

قابلیت اطمینان

قضاوت در مورد قابلیت اطمینان تبدیل تایپ سی به HDMI، دشوار است. اما معمولا با روش‌های زیر می‌توانید تا حدود زیادی از کیفیت خوب تبدیل، مطمئن شوید:

  • نظرات را بررسی کنید: نظرات افرادی که کابل مورد نظر را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند کمک زیادی به شما کنند. این افراد ذی‌نفع نیستند و حقیقت را درباره محصول ثبت می‌کنند.
  • ساختار کانکتور را ببینید: نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ساختار خود کانکتورها است. کانکتورهای آلومینیومی قوی‌تر از کانکتورهای پلاستیکی هستند. دلیل آن هم این است که پلاستیک به‌راحتی می‌شکند، اما آلومینیوم سبک است و ساختار خود را حفظ می‌کند.
  • جنس کابل را بررسی کنید: کابل باید کاملا منعطف باشد تا هنگام خم‌شدن نشکند. کابل‌هایی که روکش‌های کنفی دارند، در سال‌های اخیر به‌شکل فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. آنها علاوه بر زیبایی ظاهری، مقاومت بالایی نیز دارند.

طول کابل

طول کابل اهمیت زیادی دارد. این اهمیت در مورد کابل تبدیل تایپ سی به HDMI نسبت به آداپتور تبدیل تایپ سی به HDMI بیشتر است. هنگام استفاده از کابل، لازم است سر  HDMI به‌شکل مستقیم به دستگاه متصل شود و اگر طول آن کم باشد، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. اما در مورد آداپتورهای تبدیل تایپ سی به HDMI، طول کابل از اهمیت کمتری برخوردار است. زیرا قسمت آداپتور، به یک سیم HDMI به HDMI متصل می‌شود و طول آن افزایش می‌یابد. خرید یک آداپتور کوچک، سبک و کوتاه، معمولا کافی است.

تبدیل تایپ سی به HDMI معمولاً با طول یک متر یا دو متر تولید می‌شوند؛ اما می‌توانید اندازه‌های دیگری را نیز پیدا کنید.

سبک اتصال HDM

تقریباً همه کابل‌ها و آداپتورهای USB-C به HDMI از یک کانکتور HDMI با اندازه استاندارد استفاده می‌کنند (نوع )A. با این حال، برخی از آداپتورهای USB-C به HDMI نیز موجود هستند که دارای چندین اندازه اتصال هستند: HDMI استاندارد، mini-HDMI و میکرو HDMI.

به نظر می‌رسد خرید کابل‌هایی که دارای چند اندازه اتصال هستند، معقول‌تر است، زیرا می‌توانید از آنها در شرایط مختلف استفاده کنید.

نسخه HDMI

هنگامی که حالت جایگزین HDMI معرفی شد، فقط برای ویژگی‌های تا نسخه 1.4b ارائه شد. بنابراین، هنگام استفاده از کابل یا آداپتور USB-C به HDMI، باید این مورد را در نظر گرفت.

خرید هاب USB به جای تبدیل تایپ سی به HDMI

خرید هاب USB، به جای تبدیل تایپ سی به HDMI، به شما کمک می‌کند که از چندین پورت به‌طور همزمان استفاده کنید. یک تبدیل معمول، تنها یک اتصال USB-C به HDMI را ارائه می‌دهد، اما با استفاده از هاب، می‌توانید علاوه بر پورت HDMI، چندین پورت دیگر نیز داشته باشید.

بسیاری از رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و… که از USB-C استفاده می‌کنند، فقط دو یا سه کانکتور USB-C دارند. استفاده از هاب، نه تنها اتصال USB را گسترش می‌دهد، بلکه اتصالات اضافی مانند رابط‌های USB 3، VGA، اترنت و HDMI را نیز فراهم می‌کند.

توجه به این‌ نکته ضروری است که هاب‌ها شبیه به آداپتور عمل می‌کنند و استفاده از کابل HDMI به HDMI ضروری است.

آداپتورها و کابل‌های USB-C به HDMI چگونه کار می‌کنند؟

فرمت سیگنال و تعداد خطوط موجود در USB-C و HDMI بسیار متفاوت است، بنابراین، لازم است پورت HDMI بتواند عملکرد خود را تطبیق دهد.

پورت HDMI قادر است از قابلیتی به نام HDMI Alternate Mode، HDMI AM استفاده کند. با استفاده از این حالت، کابل می‌تواند مستقیماً از USB-C به HDMI متصل شود.

این قابلیت در سپتامبر 2016 معرفی شد و از ویژگی‌های موجود در HDMI 1.4b از جمله وضوح تصویر تا Ultra HD در 30 هرتز و Consumer Electronic Control، CEC پشتیبانی می‌کند.

با توجه به تفاوت بین اتصالات کانکتور USB-C و کانکتور HDMI، در حالت Alternate Mode ، درگاه HDMI چهار جفت دیفرانسیل SuperSpeed رابط USB-C را برای حمل سه کانال HDMI ، TMDS و سیگنال ساعت مجدداً پیکربندی می‌کند.

دو پین استفاده باند جانبی به نام‌های SBU1 و SBU2 برای حمل اترنت HDMI و کانال بازگشت صدا و همچنین، قابلیت تشخیص دوشاخه داغ (HEAC+/Utility pin و HEAC-/HPD pi پیکربندی شده‌اند.

اگر قصد خرید انواع تبدیل تایپ سی به hdmi (آداپتور، کابل و هاب) را دارید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را در «سایت جانبی» جستجو کرده و به‌شکل آنلاین خریداری کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر