;
coinex

نسخه بتا iOS 17.2 با قابلیت‌های جدید دکمه اکشن منتشر شد

پس از انتشار نسخه جدید سیستم عامل اپل یعنی نسخه iOS 17.1، اکنون کوپرتینویی‌ها نسخه بتا iOS 17.2 را برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار دادند.

در روز چهارشنبه، اپل نسخه بتا iOS 17.2 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد و طبق گزارش 9to5Mac، یک گزینه جدید به قابلیت‌های دکمه اکشن iPhone 15 Pro اضافه شده است. برای کسانی که با این قابلیت جدید آشنا نیستند، اپل دکمه سایلنت را که در بالای دکمه‌های صدا در سمت چپ دستگاه قرار داشت با این دکمه قابل تنظیم جایگزین کرده است که به کاربران امکان می‌دهد دکمه را برای انجام سریع وظایف خاصی که هنگام فشار دادن دکمه انجام می‌شود، تنظیم کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نسخه بتا iOS 17.2 برای توسعه‌دهندگان منتشر شد

گزینه جدیدی که در iOS 17.2 به دکمه اکشن اضافه خواهد شد، ترجمه است. به جای باز کردن برنامه ترجمه، کافیست اگر دکمه عمل را بر روی ترجمه تنظیم کرده باشید، فقط کافیست دکمه را فشار دهید تا محتوایی که به زبان خارجی است را ترجمه کنید. به دلیل اینکه ترجمه در دستگاه انجام می‌شود، کاربران آیفون قادر خواهند بود به کمک داینامیک آیلند عبارات را ترجمه کنند یا با کسی به زبان دیگری صحبت کنند.

با این حساب، گزینه‌های فعلی عبارتند از:

  • حالت سایلنت: روشن یا خاموش کردن حالت سایلنت.
  • تمرکز: روشن یا خاموش کردن حالت تمرکز.
  • دوربین: باز کردن برنامه دوربین برای سریع گرفتن عکس، سلفی، ویدئو، پرتره یا پرتره سلفی.
  • چراغ قوه: روشن یا خاموش کردن چراغ قوه.
  • یادداشت صوتی: شروع یا توقف ضبط یک یادداشت صوتی.
  • بزرگنمایی: باز کردن برنامه بزرگنمایی.
  • میانبر: باز کردن یک برنامه یا اجرای میانبر مورد علاقه شما.
  • دسترسی‌پذیری: به سرعت به ویژگی مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید.
  • ترجمه: قابلیت ترجمه در لحظه
  • بدون عمل: هیچ کاری انجام ندهد.

به منظور تنظیم وظیفه‌ای که می‌خواهید دکمه اکشن شما را هنگام فشار دادن انجام دهد، به تنظیمات > دکمه اکشن بروید و تا زمانی که آیکون عملی که می‌خواهید دکمه را کنترل کند را ببینید، پیمایش کنید.

نسخه بتا iOS 17.2

همانطور که مشخص شد، iOS 17.2 ویژگی ویژه‌ای را که توسط مارک گورمن از بلومبرگ اطلاع داده شده بود تأیید می‌کند. برای جلوگیری از اینکه کسانی که یک آیفون جدید را از فروشگاه اپل خریداری می‌کنند باید همان لحظه که تلفن را برای اولین بار روشن می‌کنند به نسخه جدید iOS بروند، تلفن‌ها می‌توانند حتی زمانی که هنوز در جعبه‌های خود بسته شده‌اند به روز شوند. جعبه‌ها روی یک پد اختصاصی قرار می‌گیرند که به صورت بی‌سیم تلفن‌های آیفونی که روی آن قرار دارند را روشن می‌کند، به آخرین نسخه iOS به روزرسانی می‌کند و تلفن‌ها را بدون اختلال در بسته‌بندی خاموش می‌کند.

اینجا یک مثال واقعی خوب از اهمیت این موضوع است. امسال، یک باگ باعث شد مدل‌های جدید سری iPhone 15 هنگام انتقال داده‌ها از واحدهای iPhone قدیمی فریز شوند. اپل iOS 17.0.2 را برای از بین بردن این باگ منتشر کرد. اما فرض کنید که یک آیفون جدید سری 15 را خریداری کرده‌اید و از iOS 17.0.2 خبر ندارید و وقتی شروع به انتقال داده‌ها از یک iPhone 11 می‌کنید، تلفن جدید شما فریز می‌شود و هنگ می‌کند.

در صورتی که تلفن قبلاً به iOS 17.0.2 به‌روزرسانی شده باشد، انتقال داده‌ها از آیفون قدیمی شما باعث تعلیق تلفن جدید شما نخواهد شد. به گزارش 9to5Mac، سه چارچوب داخلی جدید به نام‌های FactoryOTALogger، FactoryOTANetworkUtils و FactoryOTAWifiUtils که در بتای Xcode 15.1 در بتای iOS 17.2 یافت شده‌اند، امکان استفاده از یک دستگاه خارجی برای انجام به‌روزرسانی فریمور OTA را فراهم می‌کنند.

نسخه بتا iOS 17.2

به‌روزرسانی iOS 17.2 همچنین شامل قابلیتی است که آهنگ‌هایی که به عنوان مورد علاقه علامت‌گذاری کرده‌اید را به لیست پخش “مورد علاقه‌ها” در Apple Music اضافه می‌کند.

این به‌روزرسانی همچنین اپلیکیشن جدید ژورنال را اضافه خواهد کرد و کاربران آیفون اپل در نهایت در iOS 17.2 این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد. اپل می‌گوید: “ژورنال یک روش جدید برای تأمل و بازگویی لحظات ویژه است. افکار خود را درباره رویدادهای بزرگ زندگی یا فعالیت‌های روزمره ثبت کنید. جزئیاتی را با عکس‌ها، موسیقی، ضبط صدا و موارد دیگر به هر ورودی اضافه کنید. لحظات مهم را علامت‌گذاری کنید و بعداً به آن‌ها بازگردید تا بینش‌های جدیدی بیابید یا اهداف جدیدی تعیین کنید.”

در حال حاضر، iOS 17.2 beta 1 با نسخه بتای عمومی که به زودی منتشر خواهد شد در دسترس توسعه دهندگان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسخه بتا iOS 17.2 چیست؟ چه ویژگی‌هایی باید به نسخه رسمی آخرین ورژن iOS اضافه شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر