coinex
راهنمای خرید تکراتو

دردسر جدید برای گوگل؛ باگ اندروید 14 باعث قفل شدن حافظه گوشی می‌شود!

در جدیدترین گزارش کاربران، ظاهرا باگ اندروید 14 موجب قفل شدن دسترسی به حافظه داخلی گوشی می‌شود. این مشکل با داشتن چندین پروفایل کاربری در ارتباط است.

هر نسخه جدید اندروید ممکن است دچار برخی از اشکالات و مشکلات باشد. به نظر می‌رسد اندروید 14 نیز استثنا نبوده و گزارش‌های اولیه از صاحبان گوشی‌های پیکسل 6 نشان می‌دهد که پس از نصب آخرین نسخه اندروید، آنها با مشکلاتی در رابطه با حافظه ذخیره‌سازی موبایلشان مواجه شده‌اند. گزارش شده که در برخی موارد، کاربران دسترسی به حافظه داخلی گوشی و فایل‌های ذخیره شده در آن را از دست داده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


باگ اندروید 14 موجب عدم دسترسی کاربران به حافظه داخلی گوشی شده است

عدم دسترسی به حافظه داخلی باعث مشکلاتی در برنامه‌ها می‌شود، زیرا آنها قادر به دانلود هیچ داده‌ای بر روی گوشی نیستند. استفاده از برنامه Files برای آزاد کردن فضا هم کمکی نمی‌کند. این برنامه فقط فضایی که توسط برنامه‌ها اشغال شده است را نشان می‌دهد؛ برای دسته‌بندی‌های دیگر مانند دانلودها، تصاویر، ویدئوها، صداها و اسناد، فضای استفاده شده صفر نشان داده می‌شود.

بعضی از کاربران با مشکلاتی مانند کرش کردن برنامه‌ها و اعلان‌های “فضا پر است” روبرو شده‌اند، این در حالی است که گوشی آنها فضای کافی خالی دارد.

به نظر می‌رسد که این مشکل بر صاحبان گوشی‌های پیکسل 6 با چندین پروفایل کاربری تأثیر می‌گذارد. یکی از کاربران تلاش کرد تا این اشکال را در گوشی پیکسل 6a خود تکرار کند و اگرچه نتوانست مشکل را به طور دقیق تکرار کند، اما گوشی چندین بار کرش کرد. او حتی یک بار خطای “رابط کاربری سیستم پاسخگو نیست” دریافت کرد. این نشان می‌دهد که این اشکال با داشتن چندین پروفایل کاربری نیز ارتباط دارد.

باگ اندروید 14

اگر شما نیز از بین کاربران بدشانس پیکسل 6 هستید که دسترسی به حافظه گوشی خود را از دست داده‌اند، به پروفایل ثانویه تغییر دهید. بدین شکل ممکن است بتوانید از گوشی استفاده کنید، اما دسترسی به هیچ برنامه یا فایل مربوط به پروفایل اصلی نخواهید داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود که گوشی اندروید خود را به طور دوره‌ای پشتیبان‌گیری کنید تا از اینگونه مشکلات غیرمنتظره جلوگیری کنید.

همچنین بر اساس گزارش کاربران Reddit، تماس با پشتیبانی گوگل کمک زیادی نمی‌کند و کارکنان پشتیبانی پیشنهاد می‌دهند که گوشی را به حالت ایمن راه‌اندازی کنید که به هیچ وجه کمکی نمی‌کند.

عجیب است که این مشکل به نظر نمی‌رسد بر روی گوشی‌های پیکسل 7 تأثیری داشته باشد. اگر شما چندین پروفایل کاربری در پیکسل 6 خود دارید، از به‌روزرسانی به اندروید 14 خودداری کنید تا گوگل آپدیت جدیدی را برای رفع این باگ منتشر کند. البته هنوز گوگل تأییدیه مشکل را صادر نکرده است.

در حال حاضر، اگر پس از به‌روزرسانی به اندروید 14 دسترسی به حافظه پیکسل 6 خود را از دست داده‌اید، بازنشانی به تنظیمات کارخانه را به عنوان تنها گزینه ممکن می‌توان پیشنهاد کرد. اما این راه‌حل تنها زمانی قابل قبول استکه فایل‌های مهمی روی دستگاه خود نداشته باشید. در غیر این صورت، باید منتظر بمانید تا گوگل مشکل را تأیید کند و برای آن آپدیتی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد باگ اندروید 14 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر