;
coinex

یکی از قابلیت های iOS 14 پس از سه سال فعال شد

یکی از قابلیت های iOS 14 پس از سه سال در بروزرسانی iOS 17.1 فعال شد. به نظر یک باگ از درست کار کردن این قابلیت جلوگیری می‌کرده است.

با توجه به افزودن ویژگی‌های امنیتی مختلف به iOS در طول سال‌های گذشته، گوشی‌های اپل به‌عنوان یکی از امن‌ترین گوشی‌های جهان شناخته می‌شوند. اما، همانطور که می‌دانید، هیچ چیزی کاملاً بی‌نقص نیست. اخیراً، با به‌روزرسانی iOS 17.1، یک باگی که از درست کار کردن یکی از این ویژگی‌ها در آیفون جلوگیری می‌کرد، رفع شده است.

آدرس مک (MAC Address)، یک شناسه ۱۲ حرفی منحصربه‌فرد است که توسط سازندگان سخت‌افزار شبکه به دستگاه اختصاص داده می‌شود. این شناسه در سطح سخت‌افزاری و نه نرم‌افزاری قرار دارد و به جز امکان مخفی کردن آن در برخی موارد، قابلیت تغییر ندارد. ثابت بودن این شناسه، ردیابی کاربر در شبکه‌های مختلف را ممکن می‌سازد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


یکی از قابلیت های iOS 14 پس از سه سال فعال شد

ویژگی Private Wi-Fi Address که به عنوان یکی از قابلیت های iOS 14 معرفی شد، قرار بود که به جای آدرس مک واقعی دستگاه، «آدرس وای‌فای خصوصی» را نمایش دهد. این شناسه برای هر شبکه تغییر می‌کند و ردیابی دستگاه را مشکل‌تر یا غیرممکن می‌کند.

یکی از قابلیت های iOS 14 پس از سه سال فعال شد

با این حال، محققان امنیتی در گزارش ارزتکنیکا متوجه شدند که در طول چند سال گذشته، یک آسیب‌پذیری وجود داشت که باعث می‌شد آدرس مک واقعی دستگاه در کنار آدرس وای‌فای خصوصی نمایش داده شود، و تنها با یک عنوان متفاوت از آن تمایز یابد.

بنابراین، هرچند ویژگی Private Wi-Fi Address دسترسی به آدرس مک اصلی آیفون‌ها را مشکل می‌کرد، اما این باگ قادر به جلوگیری از ردیابی توسط افراد با دانش کافی نبود و ردیابی کاربران را ممکن می‌ساخت. حتی ویژگی Lockdown Mode اپل نیز تغییری در وضعیت ایجاد نمی‌کرد.

اگرچه این آسیب‌پذیری احتمالاً برای کاربران عادی تأثیر زیادی نداشته است، اما نشان می‌دهد که آیفون‌ها به اندازه‌ای که ادعا می‌شود امن نیستند و همیشه نباید تمامی ادعاهای یک شرکت را بدون تردید قبول کرد.

همچنین، گوشی‌های جدید اپل، از جمله آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو مکس، با برخی مشکلات نرم‌افزاری به بازار عرضه شده‌اند که با به‌روزرسانی‌های مختلف iOS در حال رفع شدن هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این قابلیت iOS 14 چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: arstechnica

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر