;
coinex

تهدید به استفاده از یگان ویژه برای تخلیه کارخانه نواوری آزادی

تا تاریخ هشت آذر، فعالان حاضر در ملک کارخانه نوآوری آزادی فرصت دارند آن را تخلیه کنند. در صورت عدم تخلیه کارخانه نواوری آزادی ، ضابطان قضایی با استفاده از یگان ویژه نیروی انتظامی مکان را تخلیه خواهند کرد.

شرکت هم‌آوا با اشاره به پیچیدگی‌های تخلیه، انتقال مراکز نوآوری مختلف از جمله مرکز دانش‌بنیان دارویی و یا استودیوی تلویزیونی با پخش مداوم زنده را در طی یک ماه غیرممکن خوانده است.

در اسفند ۱۴۰۱، شرکت صنعتی آما اعلام کرد که قرارداد اجاره را تمدید نمی‌کند و علی‌رغم پیشنهاد مناسب، توافقی حاصل نشد. در تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۲، وکیل شرکت آما به همراه نماینده معاونت اجرایی اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به محل کارخانه نوآوری آزادی رفتند و مذاکراتی صورت گرفت.

یک ماه فرصت داده شد و در نهایت اعلام شد که تا تاریخ ۸ آذر ۱۴۰۲ کارخانه تخلیه شود. در غیر این صورت، ضابطان قضایی با استفاده از یگان ویژه نیروی انتظامی مکان را تخلیه خواهند کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تهدید به استفاده از یگان ویژه برای تخلیه کارخانه نواوری آزادی

تصمیم تخلیه کارخانه نواوری آزادی آن هم در کمتر از یک ماه موجب بروز مشکلات زیادی در فعالیت‌های آزادکاران، فضاهای کاری مشترک، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها، همچنین اختلال در عملیات خدمات آنلاین روزانه میلیون‌ها شهروند ایرانی که از محل کارخانه نوآوری آزادی استفاده می‌کنند، خواهد شد.

تخلیه قهری کارخانه می‌تواند به اقتصاد شرکت‌ها صدها میلیارد تومان خسارت وارد کند و نارضایتی میلیون‌ها شهروند را به همراه داشته باشد.

روزانه چهار هزار نفر جوان کارآفرین از فضای کارخانه برای توسعه کسب‌وکار استارتاپی و دانش‌بنیان خود استفاده می‌کنند. کارخانه نوآوری آزادی با استیشن‌اف (Station F) در پاریس مقایسه می‌شود.

شرکت هم‌آوا در بخشی از بیانیه رسمی خود در خصوص تخلیه کارخانه نوآوری آزادی درخواست کرده است:

«با فروتنی تمام، از همه فعالان اکوسیستم استارتاپی و دانش‌بنیان ایران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و دیگر نهادها و از همه مهم‌تر از سهامداران و هیات مدیره محترم آما درخواست داریم دست‌های‌تان را پناه کنید تا این چراغ امید خاموش نشود و کارخانه نوآوری آزادی به‌عنوان یکی از نمادهای مهم کارآفرینی در ایران زنده و پابرجا بماند. در این مسیر نیازمند همراهی همگان هستیم، چرا که این مرکز مانند یک کارخانه تولیدی، صرفا یک محل کار نیست؛ جوانان کارآفرین در کارخانه نوآوری آزادی زندگی می‌کنند و آرزوهای‌شان را به واقعیت تبدیل می‌کنند. تخریب کارخانه نوآوری آزادی، تخریب آرزوهای یک نسل از جوانان ایران است که مسیر کارآفرینی را با جان و دل تا امروز ادامه داده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تخلیه کارخانه نواوری آزادی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر