coinex
راهنمای خرید تکراتو

توسعه هدفون نویز کنسلینگ جدید توسط گوگل ؛ نظارت بر ضربان قلب با ایربادهای ANC

در عصری از تکنولوژی قرار داریم که هر روز شاهد معرفی یک محصول نوآورانه جدید در این عرصه هستیم. به تازگی گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهند گوگل در حال تلاش برای اضافه کردن نظارت بر ضربان قلب با ایربادهای ANC است.

در حال حاضر، هدفون های وایرلس امکان مانیتورینگ ضربان قلب و پایش سلامتی ندارند. طبق گفته گوگل، این کمپانی در حال کار بر روی یک ویژگی است که پایش ضربان قلب با ایرباد های ANC را برای کاربران فراهم می‌سازد. نکته جالب اینجاست که این قابلیت بدون نیاز به هیچ سنسور خاصی به حذف نویز فعال اضافه خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نظارت بر ضربان قلب با ایرباد های نویز کنسلینگ جدید گوگل

فرآیند مانیتورینگ ضربان قلب به کمک تکنولوژی Audioplethysmography به هدفون های نویز کنسلینگ اضافه خواهد شد. اما شاید برایتان جالب باشد که طرز کار این تکنولوژی به چه شکلی است که بدون نیاز به سنسور می‌تواند پالس قلب را پایش کند.

مرحله اول این فرآیند به این صورت است که Audioplethysmography یک سیگنال اولتراساوند با شدت پایین را از هدفون های نویز فعال به قلب شما ارسال می‌کند. در مرحله بعد، سیگنال برگشتی از قلب، توسط میکروفون دریافت می‌شود. پس از دریافت سیگنال، ایرباد ضربان قلب را آنالیز می‌کند. البته یک سری اصول و قواعد ریاضی در این تکنولوژی (تئوری موج) وجود دارند.

نظارت بر ضربان قلب با ایرباد های نویز کنسلینگ جدید گوگل
نظارت بر ضربان قلب با ایرباد های نویز کنسلینگ جدید گوگل

احتمال اضافه شدن قابلیت چک کردن ضربان قلب با هندزفیری های ANC گوگل واقعا هیجان انگیز و جذاب است. به این شکل، حتی افرادی که بیشتر ساعت‌های کلاسیک را می‌پسندند و علاقه‌ای به استفاده از ساعت‌های هوشمند ندارند، می‌توانند به راحتی پالس قلب خود را با هدفون های حذف نویز (نویز کنسلینگ) رصد کنند.

همانطور که گفته شد، این تکنولوژی، نیاز به هیچ قطعه یا سخت‌افزار اضافه‌ای ندارد و از همان سخت‌افزار‌های موجود در ایرباد استفاده می‌کند. احتمالا فعال‌سازی قابلیت پایش ضربان قلب با ایربادهای ANC جدید گوگل فقط به یک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری نیاز داشته باشد.

هنوز هیچ خبر موثفی در این رابطه که ویژگی جدید نظارت بر ضربان قلب در هدفون های نویز کنسلینگ چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت در دست نیست؛ با این حال، این فناوری قبل از اینکه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد، باید از تمام لایه‌های تاییدیه نظارتی عبور کند.

نظر شما درباره هدفون های جدید نویز کنسلینگ جدید گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر