;
coinex

ضبط تماس در اندروید چگونه است؟ [آموزش تصویری]

برای ضبط تماس در اندروید می‌توانید از روش‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کنید؛ اما احتمالا تا الان به‌علت عدم آشنایی با آنها، قادر به ضبط مکالمه های تلفنی نبودید. با روش‌هایی که در این مقاله آموزش داده شده، به راحتی می‌توانید هر تماس تلفنی را ضبط کنید.

برای ضبط تماس در اندروید، روش‌های مختلفی مانند استفاده از نرم‌افزار‌های مختلف، استفاده از گوشی دوم و استفاده از دستگاه‌های مخصوص ضبط صدا وجود دارند. در این مقاله تمام این روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

البته به این نکته توجه کنید که ضبط مکالمات تلفنی در اندروید و یا آیفون، به‌طور کلی در بعضی کشور‌ها غیر قانونی است و شاید نتوانید از روش‌های گفته شده استفاده کنید. در بعضی دیگر از کشور‌ها، ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید و آیفون در صورتی که هر دو طرف از آن آگاه باشند، غیر قانونی نیست.

نکته:‌ تمام روش‌های گفته شده برای ضبط مکالمه در اندروید 13 هم قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

ضبط تماس در اندروید

ضبط مکالمه در اندروید با اپلیکیشن‌های Google phone و Samsung Phone به‌راحتی با انتخاب گزینه ضبط مکالمه امکان‌پذیر است؛ البته اگر ضبط تماس در آن منطقه قانونی باشد. اگر در محلی زندگی می‌کنید که ضبط تماس غیر قانونی باشد، گزینه مربوط به ضبط مکالمات تلفنی در اندروید و آیفون برای‌تان نمایش داده نخواهد شد.

ضبط تماس در اندروید
ضبط تماس در اندروید

ضبط مکالمه در اندروید با اپلیکیشن Phone By Google

«Phone By Google» اپلیکیشن پیش‌فرض برای انجام تماس‌های تلفنی سری گوشی‌های Pixel و برخی دیگر از اسمارت‌فون‌های اندرویدی است. این اپلیکیشن، ضبط تماس در اندروید را به راحتی هرچه تمام‌تر امکان‌پذیر می‌سازد.

کافی است هنگامی که در حال مکالمه تلفنی هستید، گزینه «Record» را انتخاب کنید تا مکالمه ضبط شود. همچنین با انتخاب دوباره گزینه «Record» ضبط صدا متوقف می‌شود. تماس‌های ضبط شده در تب “ًRecents” قابل دسترسی هستند.

در ضمن این روش برای ضبط مکالمه در اندروید 13 هم قابل استفاده است.

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید با اپلیکیشن Samsung Phone

«Samsung Phone» همان‌طور که از اسم آن پیداست، اپلیکیشن پیش‌فرض برای تماس‌های تلفنی گوشی‌های سامسونگ است که از قابلیت ضبط تماس در اندروید پشتیبانی می‌کند.

ضبط تماس در اندروید

برای ضبط کافی است هنگامی که در حال مکالمه هستید، از قسمت سمت راست بالای صفحه منو را انتخاب کنید. سپس در منو، گزینه Record Call را بزنید تا مکالمه ضبط شود. تماس‌های ضبط شده در Settings>Record Calls>Recorded Calls قابل دسترسی هستند.

همان‌طور که می‌بینید روش‌های گفته شده خیلی ساده هستند، اما اگر ضبط مکالمه در محل زندگی شما غیر قانونی باشد، گزینه‌های ضبط مکالمه برای‌تان نمایش داده نمی‌شود.

اما اگر گزینه ضبط تماس را در گوشی‌ نداشته باشیم، چطور می‌توانیم مکالمه تلفنی را در گوشی اندرویدی ضبط کنیم؟ برای این کار، راهکارهای دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

آموزش نحوه تبدیل فیلم به گیف در تلگرام

ضبط تماس در اندروید با Google Voice

ضبط مکالمات تلفنی با اپلیکیشن اندرویدی و اپلیکیشن تحت وب Google Voice کار راحتی است. اما باید قابلیت ضبط مکالمه را فعال کرده باشید.

ضبط تماس در اندروید

برای ضبط مکالمه در اپلیکیشن تحت وب Google Voice به وبسایت Google Voice بروید و گزینه تنظیمات را از بالای صفحه انتخاب کنید. در بخش باز شده به پایین صفحه بیایید و به بخش تماس‌ها (Calls) برسید. پایین این بخش تیک گزینه Incoming Call Options را فعال کنید. همچنین در اپلیکیشن اندرویدی Google Voice به بخش Settings بروید و تیک Incoming Call Options را فعال کنید.

ضبط مکالمه در اندروید

بعد از فعالسازی Incoming Call Options، به راحتی در هر تماس می‌توانید با زدن عدد 4 ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید را انجام دهید. توجه داشته باشید که بعد از اینکه عدد 4 را زدید، یک پیام به هردو طرف اطلاع می‌دهد که تماس تلفنی در حال ضبط شدن است. همچنین برای توقف ضبط مکالمه کافی است دوباره عدد 4 را از صفحه کلید بزنید. دوباره پیامی به هردو طرف اطلاع می‌دهد که ضبط تماس متوقف شده است.

ضبط مکالمه در اندروید

نکته:‌ ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید با Google Voice تنها در صورتی امکان‌پذیر است که شما دریافت‌کننده تماس باشید. اگر شما کسی باشید که تماس را برقرار کرده‌اید، نمی‌توانید از این روش برای ضبط تماس استفاده کنید.

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

بیشتر بخوانید:

گران ترین سلبریتی ها در اینستاگرام

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

ضبط تماس با دستگاه‌ دیگر

روش‌های زیادی برای ضبط مکالمات در اندروید وجود دارند که می‌توانید بدون نیاز به اپلیکیشن‌ و با کمک دستگاه‌های ضبط صدا از آن‌ها استفاده کنید.

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

به‌طور مثال می‌توانید تماس را روی حالت اسپیکر قرار دهید و با یک گوشی دیگر صدا را ضبط کنید. برای گوشی‌های سری Pixel اپلیکیشن Google Recorder و برای سایر گوشی‌های اندرویدی اپلیکیشن Voice Recorder & Voice Memos را پیشنهاد می‌کنیم.

روش دیگر این است که از یک دستگاه مخصوص ضبط صدا استفاده کنید. کافی است تماس را روی حالت اسپیکر قرار دهید و با دستگاه ضبط صدا، مکالمه را ضبط کنید. Sony Voice Recorde دستگاهی است که می‌توانید برای این کار از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

ضبط تماس در گوشی‌های سامسونگ چگونه است؟

برای ضبط مکالمه کافی است هنگامی که در حال مکالمه هستید، از قسمت سمت راست بالای صفحه، منو را انتخاب کنید. سپس در منو، گزینه Record Call را بزنید تا مکالمه ضبط شود.

ضبط مکالمه در شیائومی چگونه است؟

برای ضبط تماس در شیائومی، هنگامی که در حال مکالمه هستید، گزینه‌ای که شبیه به نوار کاست است را از سمت راست منوی تماس انتخاب کنید. در بخش باز شده، می‌توانید ضبط مکالمه را فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: howtogeek

نظر شما درباره ضبط مکالمات تلفنی در اندروید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر