coinex
راهنمای خرید تکراتو

کارشناس امنیتی متا علیه زاکربرگ شهادت می‌دهد: امنیت نوجوانان در اینستاگرام برای او مهم نیست

بنابر گزارشی از وال‌استریت ژورنال، روز سه‌شنبه هفته جاری، یک کارشناس امنیتی متا علیه زاکربرگ شهادت خواهد داد. موضوع شهادت او، عملکرد اینستاگرام در مورد نوجوانان است.

به گفته وال استریت ژورنال، این کارمند سابق فیسبوک و مشاور اینستاگرام در جلسه استماع کمیته فضایی کنگره در روز سه‌شنبه 16 آبان ماه سال جاری به عنوان شاهد حاضر خواهد شد. این شخص مدعی است که اینستاگرام پیش از این تحقیقاتی داخلی انجام داده که نتیجه آن حاکی از اثرات مخرب اینستاگرام بر سلامت روان کاربران نوجوان است، اما مسئولان اینستاگرام تاکنون هیچ تصمیمی برای رفع این آسیب‌ها اتخاذ نکرده‌اند. این در حالی است که در حال حاضر 41 ایالات آمریکایی به دلیل آسیب‌های اینستاگرام برای سلامت روان جوانان از متا شکایت کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شهادت کارشناس امنیتی متا علیه زاکربرگ

آرتور بیجار بین سالیان 2009 تا 2015 کارمند فیسبوک بوده است. او در سال 2019 نیز به عنوان مشاور رفاهی اینستاگرام در این شرکت مشغول به کار شد. او به وال‌استریت ژورنال گفته که نتیجه تحقیقات داخلی متا حاکی از آن است که بیش از 20 درصد کاربران این پلتفرم کمتر از 16 سال سن دارند و پس از مشاهده پست‌های دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به خود پیدا کرده‌اند. 13 درصد این افراد نیز طی هفت روز گذشته با درخواست‌های جنسی ناخواسته مواجه شده بودند!

لازم به ذکر است که دو سال قبل از افشاگری‌های آرتور بیجار، یکی دیگر از کارمندان فیسبوک، یعنی فرانسیس هوگن نیز جزئیاتی از تحقیقات داخلی متا منتشر کرده بود که در آن به اثرات مضر اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان و تصمیمات بحث‌برانگیز شرکت در این باره تاکید شده بود.

کارشناس امنیتی متا علیه زاکربرگ

اندکی بعد از این ماجرا، اینستاگرام توسعه برنامه اختصاصی کودکان را متوقف کرد و پس از آن، ده‌ها ایالت آمریکا تحقیقات خود درباره متا و اینستاگرام را آغاز کردند.

طی هفته گذشته 41 دادستان ایالتی از کمپانی متا به دلیل ویژگی‌های مضر و دستکاری روانی که به سلامت روان نوجوانان آسیب می‌زند، شکایت کردند. بیجار در خصوص این پرونده با مقامات ایالتی مشورت کرده و اکنون قرار است تجارب خود را به طور عمومی در کنگره آمریکا بازگو کند.

نکته جالب توجه در اظهارات بیجار اینکه او می‌گوید شخصا به مارک زاکربرگ، آدام موسری و دیگر مدیران متا درباره اینکه میلیون‌ها نوجوان بلافاصله بعد از باز کردن اینستاگرام با انواع محتوای مضر مثل مصرف مواد مخدر، استثمار جنسی و فحاشی مواجه می‌شوند هشدار داده است.

با این وجود متا به جای رسیدگی به این مشکلات به مخفی کردن اطلاعات مربوط به این ماجرا از انظار عمومی و کنگره پرداخته و حتی هیچ توصیه امنیتی نیز برای محافظت از کاربران نوجوان درنظر نگرفته است. متا حتی اخیرا تیم‌های مسئول ایمنی کودکان را تعلیق کرده است!

متا بلافاصله به این اتهامات پاسخی نشان نداده، اما این شرکت به وال استریت ژورنال گفته است که با ادعاهای آرتور بیجار مبنی بر اینکه این تحقیقات موردتوجه قرار نگرفته، مخالف است. این شرکت همچنین گفته که در نتیجه کار بیجار و تیمش چندین به‌روزرسانی ایمنی را پیاده‌سازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سیاست متا در خصوص نوجوانان و آسیب‌های اینستاگرام برای سلامت روان نوجوانان چیست؟ آیا با شهادت کارشناس امنیتی متا علیه زاکربرگ وضعیت بهتر می‌شود؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر