;
coinex

با اپلیکیشن جدید ناسا می‌توانید ایستگاه فضایی بین المللی را ردیابی کنید

در روز چهارشنبه اپلیکیشن جدید ناسا معرفی شد تا شناسایی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در آسمان شب برای علاقه‌مندان را آسان‌تر از همیشه کند.

ناسا برای مدت طولانی وبسایت Spot the Station را اداره می‌کرد. اما این اپلیکیشن جدید که بر روی آیفون و اندروید قابل دسترس است، ویژگی‌های واقعیت افزوده و یک رابط کاربری مناسب را برای مطالعه بیشتر درباره آزمایشگاه فضایی به ارمغان می‌آورد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


با اپلیکیشن جدید ناسا می‌توانید ایستگاه فضایی بین المللی را ردیابی کنید

ایستگاه فضایی بین‌المللی را می‌توان در اوایل صبح و یا غروب در آسمان دید؛ زمانی که خورشید در وسط آسمان نیست ولی نور آن همچنان به این ایستگاه می‌خورد و بازتاب می‌شود.

حال با کمک برنامه جدید ناسا علاقه‌مندان با توجه به لوکیشنی که دارند، می‌توانند متوجه شوند چه زمانی می‌توانند این ایستگاه را در آسمان بالای سرشان ببیند. این برنامه اطلاعاتی همچون مدت زمانی که ایستگاه فضایی در آسمان ظاهر می‌شود، ارتفاعی که در آن ظاهر می‌شود، و جهت حرکت آن را به کاربران خود می‌دهد.

رابین گیتنز، مدیر ایستگاه فضایی بین‌المللی در سازمان فضایی ناسا در واشنگتن در این باره گفته است:

«حتی بعد از 23 سال حضور پیوسته انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی، واقعاً هیجان‌انگیز است که در لحظه‌ای مناسب به آسمان نگاه کنید و ایستگاه فضایی را ببینید. آزمایشگاهی که فواید منحصر به فرد و ملموسی را برای بشریت فراهم می‌کند، واقعاً خیلی دور از دسترس نیست.»

با اپلیکیشن جدید ناسا می‌توانید ایستگاه فضایی بین المللی را ردیابی کنید

صفحه اصلی برنامه شامل شمارش معکوس تا زمان ظاهر شدن بعدی ایستگاه در آسمان و نقشه‌ای از موقعیت فعلی آن است. همچنین یک صفحه ردیابی کامل وجود دارد تا مکان ایستگاه فضایی بین المللی را دنبال کنید. به علاوه، می‌توانید اعلان‌ها را فعال کنید تا در زمان ظاهر شدن ایستگاه در آسمان، اپلیکیشن شما را خبردار کند.

صفحه دوم این برنامه بیشترین کاربرد را دارد؛ زیرا نمایی از واقعیت افزوده را ارائه می‌دهد تا به شما در پیدا کردن ایستگاه در آسمان کمک کند. در حالی که برنامه‌هایی مانند SkyView ویژگی‌های واقعیت افزوده را برای بررسی آسمان شب (شامل سیارات، ستارگان و صورت فلکی) ارائه می‌دهند، برنامه Spot the Station ناسا یک گزینه کاملاً رایگان و بدون تبلیغات است.

صفحه منابع به مجموعه گسترده نوشته‌های موجود در سایت NASA.gov متصل است. آخرین اخبار مربوط به فعالیت خدمه در ایستگاه فضایی، اطلاعات بیشتر درباره ایستگاه، خدمه و تاریخچه همکاری بین‌المللی در این صفحه ارائه می‌شود و یک برگه اطلاعات کلی درباره ISS نیز در آن قابل مطالعه است.

البته می‌توانید در مورد ISS و همه چیزهای مربوط به فضا در سایت Space Explored مطالعه داشته باشید. در نهایت شایان ذکر است که تا چند روز دیگر، CRS-29 قرار است ملزومات موردنیاز را برای ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا ببرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اپلیکیشن جدید ناسا چیست؟ آیا شما دوست دارید این برنامه را روی موبایل خود نصب کنید تا بتوانید ایستگاه فضایی بین المللی را در آسمان مشاهده کنید؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر