;
coinex

نتیجه بنچمارک: پردازنده M3 پرو اپل حتی از M2 Pro هم قوی‌تر نیست

نتایج بنچمارک پردازنده M3 پرو اپل رسما منتشر شد. متاسفانه این تراشه پیشرفت کمی نسبت به مدل قبلی خود یعنی M2 Pro داشته است.

نتایج Geekbench 6 تراشه جدید اپل، یعنی M3 پرو مشخص شد. بر اساس این نتایج که توسط Vadim Yuryev (مجری کانال Max Tech یوتیوب) گزارش شده، عملکرد CPU تراشه 12 هسته‌ای M3 Pro اپل در مقایسه با تراشه 12 هسته‌ای M2 Pro اپل، فقط کمی سریع‌تر شده است. البته مسلما نمی‌توان بر اساس یک بنچمارک نتیجه‌گیری کرد و برای اطمینان بیشتر به نتایج و آزمایش‌های بیشتری نیاز است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نتیجه بنچمارک پردازنده M3 پرو اپل

کمپانی اپل در رویداد Scary Fast هفته گذشته، از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی خود با تراشه‌های M3 ،M3 پرو و M3 مکس رونمایی کرد. اخیرا، مک بوک پرو 14 اینچی اپل با تراشه M3 پرو در گیک‌بنچ با امتیازهای 3035 برای تست تک هسته‌ای و 15173 برای تست چند هسته‌ای ظاهر شده است. این نتایج نشان می‌دهند که M3 Pro در بخش تک هسته‌ای 14 درصد و در بخش چند هسته‌ای تنها 6 درصد سریع‌تر از M2 Pro است.

پردازنده M3 پرو اپل

پردازنده هر دو تراشه M2 پرو و M3 پرو 12 هسته‌ای است، با این تفاوت که M3 پرو 6 هسته قدرتمند (P-Core) و 6 هسته کم مصرف (E-Core) دارد، در حالی که این ترکیب در M2 Pro شامل 8 هسته P-Core و 4 هسته E-Core می‌شود. بنابراین اگر چه M3 Pro بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید شده، در مقایسه با M2 پرو 5 نانومتری، به دلیل داشتن دو P-Core کمتر عملکرد پایین‌تری خواهد داشت. همچنین M3 پرو نسبت به M2 پرو 25 درصد پهنای باند حافظه و یک هسته GPU کمتر دارد.

این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که میان M3 Pro و M3 Max با 12 هسته P-Core نیز تفاوت زیادی وجود دارد. در اوایل این هفته نتایج Geekbench 6 نشان داد که M3 مکس 45 درصد سریع‌تر از M2 Max و M3 بیست درصد سریع‌تر از M2 است. بنابراین در میان این سه تراشه، M3 Pro کمترین پیشرفت را داشته است. البته M3 Pro برای کاربران اینتل یک تراشه قدرتمند محسوب می‌شود و همچنین 20 درصد سریع‌تر از M1 Pro است. با این وجود باید توجه داشت که معیار اصلی، عملکرد این تراشه‌ها در دنیای واقعی است و نمی‌توان صرفا بر اساس این آمار و ارقام به نتیجه رسید.

در حال حاضر مدل‌های جدید مک‌بوک پرو برای سفارش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند و مدل‌های M3 و M3 Pro از روز سه‌شنبه، 7 نوامبر، در فروشگاه‌ها عرضه خواهند شد. مدل‌هایی که به تراشه M3 Max مجهز شده‌اند اواخر نوامبر به فروش خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

منبع: macrumors

نظر شما کاربران تکراتو درباره پردازنده های جدید اپل و نتایج بنچمارک پردازنده M3 پرو اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر