;
coinex

آلودگی هوای پایتخت مدیریت بحران را به حالت آماده باش درآورد

آلودگی هوای پایتخت به هشدار نارنجی رسیده است و مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران اعلام آماده باش کرده و هماهنگی‌های لازم برای استقرار اورژانس و آمادگی مراکز درمانی نیز انجام شده است.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ظهر سه شنبه اعلام کرد آلودگی هوا در تهران به هشدار نارنجی رسیده و به همین خاطر به تیم مدیریت بحران اعلام آماده باش کرده است.

او گفت: «طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از عصر امروز سه شنبه ۲۳ آبان ماه تا روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه تداوم و پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها پیش بینی شده است.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آلودگی هوای پایتخت مدیریت بحران را به حالت آماده باش درآورد

یزدی مهر با اشاره به افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا اظهار کرد:

«بیشترین تأثیر آلودگی هوای پیش بینی شده در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان به ویژه تهران، ری، ورامین، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، شهریار، رباط کریم، قرچک و ملارد است و زمانی که شاخص آلاینده‌ها به مرز هشدار می‌رسد قرار گرفتن در هوای آلوده برای تمامی گروه‌های سنی و افراد، خطرناک خواهد بود.»

یزدی مهر گفت که بهتر است تمامی مردم تا حد امکان در فضای باز قرار نگیرند ولی با این حال، در حال حاضر «کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام شده است و در صورت مهار نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش بینی شده است.

آلودگی هوای پایتخت مدیریت بحران را به حالت آماده باش درآورد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران اعلام کرد که احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی برای افراد حساس وجود دارد و توصیه می‌شود مادران باردار، سالمندان، بیماران با مشکلات تنفسی، ریوی در معرض هوای آلوده قرار نگیرند و افراد حتماً در منازل خود باقی مانده و از قرار گرفتن در محیط باز حتی‌الامکان خودداری کنند.

او در ادامه بر خوردن مایعات خصوصا شیر تاکید کرد و اظهار کرد:

«به ورزشکاران توصیه می‌شود از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند و همچنین استفاده از ماسک برای کسانی که باید در محیط بیرون تردد داشته باشند ضروری است.»

یزدی مهر گفت: «با توجه به صدور هشدار نارنجی، مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده باش کامل در آمده و هماهنگی‌های لازم برای استقرار اورژانس و آماده‌باش به مراکز درمانی نیز انجام شده و در صورت لزوم این اقدامات صورت می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آلودگی هوای پایتخت چیست؟ به نظر شما تعطیلی‌های موقت در شهرهای بزرگ بهترین راهکار برای کاهش آلودگی است؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر