;
coinex

حکم کریپتولند داده شد، از حبس تا جریمه

حکم کریپتولند توسط رئیس کل دادگستری استان تهران صادر و ابلاغ شد. طبق این حکم، متهمین شامل حبس و جریمه می‌شوند.

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در شورای عالی قوه‌قضاییه رای دادگاه کریپتولند را اعلام کرد. حکم دادگاه برای مجرمین شامل حبس از یک تا ۱۵ سال، پرداخت مطالبات زیان‌دیدگان و جریمه ارزی می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


حکم کریپتولند صادر و ابلاغ شد

علی القاصی مهر اعلام کرد: «پرونده صرافی کریپتولند با بیش از ۵۱ هزار شاکی خصوصی در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی بررسی و بعد از برگزاری چندین جلسه، برای این پرونده در هفته گذشته حکم صادر شده است.»

وی ضمن اشاره به ابلاغ این حکم برای اجرا گفت:

«در جریان رسیدگی به این پرونده در دادسرا، مطالبات ۲۴ هزار و ۸۰۲ نفر از شاکیان این پرونده که مبالغ کمتری داشتند، تسویه شد. کیف پول الکترونیکی متهم اصلی پرونده کریپتولند براساس دستور قضایی شناسایی و همچنین مبلغ ۱.۵ میلیون دلار از پول برداشت شده توسط یکی از متهمین اصلی این پرونده که به خارج از کشور متواری شده بود، بازگردانده شده است.»

القاصی مهر در مورد مجازات این متهمین اظهار کرد: «دو نفر از متهمین اصلی در بین هفت متهم این پرونده، به مجازات‌های ۸ و ۱۵ سال حبس در کنار پرداخت رد مال و جزای نقدی در حق ۵۱ هزار شاکی خصوصی به شکل‌های ارزی و ریالی محکوم شدند. همچنین دیگر متهمان مجازات‌های حبس یک تا ۵ ساله دریافت کردند.»

طبق گفته رئیس کل دادگستری استان تهران، متهم ردیف اصلی این پرونده در سال ۹۲ یک شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی با نام «یکتا اکسیر سبز» ثبت کرده و سال ۹۷ به فعالیت غیرقانونی در حوزه‌های مربوط به رمزارز اقدام نموده است. این متهم تا سال ۹۹ به فعالیت غیرقانونی خود ادامه داده و در نهایت اقدام به تغییر اساسنامه برای پوشش فعالیت‌های رمزارزی کرده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت که حکم انحلال شرکت غیرقانونی «یکتا اکسیر سبز» صادر و اعلام شده و اقدامات برای تسویه مطالبات دیگر طلبکاران در حال اجراست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حکم کریپتولند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر