;
coinex

مصرف قهوه ایرانیان رو به افزایش است

حسام ربیعی، رئیس انجمن قهوه ایران در اولین نمایشگاه تخصصی قهوه از افزایش مصرف قهوه در ایران خبرداد. طبق آمار بدست آمده واردات دانه قهوه سبز در سال 1398، 8 هزار تن بوده که این رقم در سال 1401 به 33 هزار تن افزایش یافته است.
نمایشگاه تخصصی قهوه این امکان را فراهم کرده که فعالان این حوزه با محصولات جدید آشنا شده و شرکت‌ها نیز محصولات متنوع را به مشتریان و خرده فروشان عرضه کنند. این نمایشگاه در مرکز رویدادهای بین‌المللی ایران مال، در روز های 24 تا 28 آبان از ساعت 12 تا 21 برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 55 شرکت با هدف آشنایی جامعه با برند‌های مطرح ایران و نمایش پیشرفت‌های این صنعت در عرصه تولید و فرآوری دان قهوه، حضور دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


افزایش مصرف قهوه در ایران

حسام ربیعی در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد:

«ارزش افزوده این صنعت، جلوگیری از خروج ارز است. اکنون ایران به یکی از تولیدکنندگان محصولات قهوه تبدیل شده و میزان واردات مواد اولیه مثل دانه سبز نیز با روند افزایشی روبه رو شده است.»

مصرف قهوه در ایران
مصرف قهوه در ایران

با شروع دهه 90 و ورود موج‌های تخصصی تغییرات قابل توجهی در کافه‌ها شکل گرفت.
افزایش میزان مصرف و بیشتر شدن اطلاعات مردم در مورد قهوه باعث بهبود کیفیت عرضه کنندگان و تنوع سرو این محصول شده است.
این نوشیدنی یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های سراسر جهان به شمار می‌رود، به طوری حدود 30 درصد از مردم دنیا قهوه را به هر نوشیدنی گرم دیگری ترجیح می‌دهند. امروزه این گیاه در بین ایرانیان هم محبوب‌تر شده است.

محبوبیت این نوشیدنی باعث شده که حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور هم مکان‌های برای سرو این نوشیدنی وجود داشته باشد گرچه عطر و طعم تند و منحصر به فرد این نوشیدنی باعث شناخته‌تر شدن آن شده اما دلیل مصرفش به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. تغییر شیوه زندگی، افزایش ساعات کار و استرس‌های روزانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین علل افزایش مصرف قهوه در ایران دانست.

همچنین مصرف قهوه باعث افزایش متابولیسم شده که همین موضوع باعث می‌شود در فعالیت‌های ورزشی از آن کمک گرفته شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی افزایش مصرف قهوه در ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر