;
coinex

ویژگی های جذاب ویندوز 11 ؛ از حذف مایکروسافت اج تا غیرفعال کردن بینگ

در جدیدترین آپدیتی که مایکروسافت برای سیستم‌عامل خود درنظر گرفته است؛ ویژگی های جذاب ویندوز 11 از جمله شخصی‌سازی بیشتر برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده منتشر خواهد شد.

در حالی که دعاوی ضد انحصاری گریبان‌گیر بزرگترین شرکت‌های فناوری در اروپا شده است، مایکروسافت تدابیری را برای تطابق ویندوز 11 با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اعلام کرده است. این شرکت تغییراتی در سیستم‌عامل جدید خود ایجاد می‌کند تا به کاربران امکان انتخاب ارائه‌دهنده خدمات و حذف اکثر برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده را بدهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی های جذاب ویندوز 11 معرفی شد

مایکروسافت اعلام کرده است که به کاربران امکان حذف مرورگر وب Edge که یک برنامه ازپیش‌نصب‌شده در ویندوز 11 است را می‌دهد. کاربران همچنین قادر خواهند بود جستجوی Bing را از بخش جستجوی ویندوز حذف کنند. همچنین کاربران قادر خواهند بود تعدادی از برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده مایکروسافت را حذف کنند و تنها تعدادی از برنامه‌ها قابل حذف نخواهند بود، از جمله برنامه‌های File Explorer و Windows Phone Link.

ویژگی های جذاب ویندوز 11

با آپدیت آینده، کاربران همچنین قادر خواهند بود بخش خبری MSN را از پنل ویجت‌ها در ویندوز 11 حذف کنند. بنابراین، کاربران می‌توانند از ویجت‌های مورد نیاز خود استفاده کنند بدون اینکه بخش خبری و تبلیغاتی که در حال حاضر پنل ویجت را اشغال کرده‌اند را داشته باشند. به این ترتیب، اکنون می‌توانید از ویندوز 11 بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود بدون هرگونه بخش اضافی استفاده کنید و برنامه‌های دلخواه خود را به عنوان برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز 11 خود انتخاب کنید.

با این حال، مایکروسافت مشخص کرده است که این تغییرات تنها در منطقه EEA (منطقه اقتصادی اروپا) در دسترس قرار خواهند گرفت. بنابراین، مشخص نیست که آیا این تغییرات در بازارهای دیگر در دسترس قرار خواهند گرفت یا خیر. همچنین لیست کشورهای موجود در منطقه EEA در زیر آمده است:

اتریش
بلژیک
بلغارستان
کرواسی
جمهوری قبرص
جمهوری چک
دانمارک
استونی
فنلاند
فرانسه
آلمان
یونان
مجارستان
ایسلند
ایرلند
ایتالیا
لتونی
لیختن‌اشتاین
لیتوانی
لوکزامبورگ
مالت
هلند
نروژ
لهستان
پرتغال
رومانی
اسلواکی
اسلوونی
اسپانیا
سوئد

هر چند مایکروسافت تاکنون به کاربران امکان انتخاب برنامه‌های پیش‌فرض مورد نظر خود را داده است، اما ویندوز 11 گاهی اوقات این تنظیمات را بازنشانی کرده و به استفاده از برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده برمی‌گردد. مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 11 از این پس برنامه‌هایی که کاربران آنها را به عنوان برنامه‌های پیش‌فرض انتخاب کرده‌اند به‌خاطر خواهد سپرد. همچنین ویندوز از این پس از کاربران سوال خواهد کرد که آیا می‌خواهند حساب کاربری ویندوز 11 خود را با حساب مایکروسافت خود همگام سازی کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژگی های جذاب ویندوز 11 مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر