coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ در گلکسی Z Flip و Z Fold 7 برای اولین بار از نمایشگر PHOLED استفاده می‌کند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ در حال توسعه نمایشگر PHOLED برای گوشی‌های تاشو آینده خود یعنی گلکسی زد فلیپ و زد فولد 7 است.

سامسونگ قصد دارد تا سال 2025 در صفحه نمایش تمام گوشی‌های خود از پنل‌های فسفرسنت استفاده کند. پنل‌های PHOLED (فسفرسنت اولد) که با پنل‌های POLED (پلاستیک اولد) بسیار متفاوت‌اند، در واقع همان موادی هستند که از آن‌ها در نمایشگرهای آمولد سامسونگ برای پیکسل‌های سبز و قرمز استفاده می‌شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نمایشگر PHOLED سامسونگ

همان‌طور که گفته شد در نمایشگرهای آمولد و PHOLED مواد مشابهی به کار می‌رود، با این تفاوت که در نمایشگرهای PHOLED از مواد فسفرسنت آبی به جای فلورسنت آبی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که تبدیل پنل‌های آمولد به PHOLED آبی به سرعت امکان‌پذیر نبوده و ممکن است تا نیمه دوم سال 2025 طول بکشد.

در ابتدا ناظران صنعتی تصور می‌کردند که سامسونگ در سال 2024 از مواد فسفرسنت آبی در نمایشگرهای تاشو خود استفاده کند؛ اما آن‌طور که تحقیقات UBI نشان می‌دهد، توسعه مواد فسفرسنت آبی به کندی پیش می‌رود و هنوز تا رسیدن به مرحله پایانی فاصله زیادی دارد.

نمایشگر PHOLED
نمایشگر PHOLED

با این حال پیش‌بینی می‌شود که گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 7 و گلکسی زد فلیپ 7، اولین گوشی‌هایی باشند که به نمایشگرهای PHOLED مجهز شده و از این فناوری بهره می‌برند. البته همه این گفته‌ها در حد تئوری و شایعه هستند و هنوز هیچ چیز به طور قطع تایید نشده است. حتی ممکن است به دلیل نوپا بودن این فناوری، سامسونگ از آن در دستگاه‌های اصلی و پرچمدار خود استفاده نکند.

اما آیا اصلا نمایشگرهای PHOLED از نمایشگرهای فعلی سامسونگ بهتر هستند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که مواد فلورسنت آبی که در حال حاضر در نمایشگرهای آمولد استفاده می‌شوند، بازده نور داخلی 25 درصدی دارند. این در حالی است که این مقدار در نمایشگرهای PHOLED به 100 درصد می‌رسد. علاوه‌براین، با جایگزینی نمایشگرهای اولد فلورسنت آبی با PHOLED، مصرف انرژی صفحه نمایش‌های سامسونگ به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

از طرف دیگر، مواد فسفرسنت آبی در مقایسه با مواد فلورسنت آبی، طول عمری معادل 55 درصد دارند، و به خاطر همین دوام پایین معاون مدیر تحقیقات UBI معتقد است که توسعه نمایشگرهای PHOLED ممکن است به نتیجه نرسد. با این وجود سامسونگ هرگز جریان توسعه PHOLED آبی را متوقف نخواهد کرد، چرا که این یک دستاورد بزرگ برای این شرکت بوده و او را به اولین سازنده جهان با قابلیت تولید انبوه پنل‌های AMOLED با پیکسل‌های فسفرسنت آبی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نمایشگر PHOLED سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر