;
coinex

نامتان را بر روی یه کاغذ بنویسید تا ناسا آن را به سیاره مشتری ببرد

ناسا طی اقدامی از مردم خواسته نام خود را برای فرستادن به کهکشان به آنها اعلام کنند تا فضاپیمای اروپا کلیپر بتواند آن را به سیاره مشتری (برجیس، ژوپیتر) ببرد.

ناسا آژانس فضایی آمریکا با طراحی کمپین «پیامی در بطری» از مردم خواسته تا نام خود برای رفتن به مشتری اعلام کنند. ناسا با ایجاد ریز تراشه‌ای «میکروجیپ» به افراد این امکان را داده که نام خود را ثبت کرده و همراه با فضا‌پیمای اروپا کلیپر از مریخ عبور کنند و به سوی سیاره مشتری (برجیس، ژوپیتر) و قمر آن به نام اروپا بروند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فضاپیمای اروپا کلیپر نام شما را به ژوپیتر می‌برد

دانشمندان و کارشناسان در آزمایشگاه ریز‌دستگاه‌های ناسا در کالیفرنیا در تلاش‌اند تا تمام نام‌های ارسالی را جمع‌آوری کنند و سپس با استفاده از اشعه الکترونی آنها را در ریز‌تراشه‌ای کوچک‌تر از یک سکه کوچک ثبت ‌کنند.

فضاپیمای اروپا کلیپر
فضاپیمای اروپا کلیپر

دلیل آغاز این سفر فضایی این است که کارشناسان معتقدند اقیانوسی در زیر لایه‌های یخ این قمر مشتری وجود دارد. هدف علمی مأموریت فضایی اروپا کلیپر بررسی امکان وجود حیات در زیر سطح یخ‌زده قمر مشتری به نام اروپا است. آنها در این سفر قصد دارند به برآورد قطر یخ موجود بر سطح قمر اروپا و بررسی مواد تشکیل‌دهنده آن بپردازند. اکتشافات دقیق‌تر قمر اروپا به دانشمندان کمک می‌کند جهان‌های زیست‌پذیر ورای سیاره زمین را پیدا کنند. فضاپیمای اروپا کلیپر حدود ۵۰ پرواز نزدیک به قمر مشتری خواهد داشت و مسافتی حدود ۸۰۰ میلیون کیلومتر را طی خواهد کرد تا اطلاعاتی از سطح اقیانوس یخ‌زده اروپا، قمر مشتری و اتمسفر اطراف آن به دست آورد و امکان وجود گونه‌ای حیات را در آن بسنجد.

تاکنون ۷۰۰ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند. این نام‌ها با استفاده از اشعه الکترونی در ریز‌تراشه‌ای کوچک ثبت شده‌اند و هر سطر از این متن ظریف‌تر از یک هزارم ضخامت موی سر انسان «75 نانومتر»است .

آخرین مهلت برای ثبت‌نام در این سفر فضایی با هدف کشف حیات‌ در سیاره‌های دیگر، شب سال نو میلادی یا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر