;
coinex

«راز آشکار» متا برملا شد؛ میلیون‌ها کاربر زیر سن قانونی در اینستاگرام فعال هستند

اطلاعات جدید منتشر شده نشان می‌دهد شرکت متا به نحوی از حضور کودکان زیر سن قانونی در محیط آنلاین خود آگاه بوده و از نظر آماری آنها را دنبال و تجزیه‌و‌تحلیل می‌کرده است.

مدتی قبل، 41 ایالت آمریکا شکایتی علیه شرکت متا (Meta) ثبت کردند. به ادعای این پرونده، این شرکت که صاحب اینستاگرام و فیسبوک است از وجود کودکان زیر 13 سال در پلتفرم‌های خود آگاه بوده و حتی سال‌ها در اینستاگرام آن‌ها را از نظر آماری تجزیه‌و‌تحلیل و دنبال کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


«راز آشکار» شرکت متا برملا شد

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که متا به نحوی از حضور کودکان زیر سن قانونی در محیط آنلاین خود آگاه بوده و این موضوع نقض جدی حریم خصوصی و قوانین محرمانه  کودکان را موجب می‌شود. این پرونده باعث شده است که مقامات قضایی و نظارتی بیشتری به نقض حریم خصوصی و مسائل مرتبط با حضور کودکان در شبکه‌های اجتماعی توجه کنند و از شرکت‌های فناوری حساب‌پرسی بیشتری به عمل آورند.
طبق گزارش منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز، ایالات متحده امریکا ادعا کرده‌ که شرکت متا از مدت‌ها پیش به موضوع حفاظت از اطلاعات کاربران زیر سن قانونی توجه کافی نکرده و به جمع آوری داده آنها  ادامه هم می‌دهد.

یکی از نکات قابل توجه در این شکایت اشاره به این مسئله است که حضور افراد زیر 13 سال در پلتفرم‌های متعلق به متا به عنوان یک «راز آشکار» نام برده شده است.

اطلاعات جدید منتشر شده نشان می‌دهد متا به نحوی از حضور کودکان زیر سن قانونی در محیط آنلاین خود آگاه بوده و از نظر آماری آنها را دنبال و تجزیه‌و‌تحلیل می‌کرده است.
کاربر زیر سن قانونی در اینستاگرام

اگرچه کمپانی متا (شامل فیسبوک و اینستاگرام) در قوانین خود ذکر کرده است که کاربران باید حداقل 13 سال سن داشته باشند تا بتوانند ثبت‌نام کنند، اما به‌راحتی می‌توان با استفاده از یک تاریخ تولد اشتباه، حتی به عنوان یک کودک، وارد این شبکه‌ها شد.

در مقابل شکایت‌هایی وجود دارند که این موضوع را به‌عنوان یک مسئله قابل توجه مطرح می‌کنند و ادعا می‌کنند که متا (شامل فیسبوک و اینستاگرام) از این مسئله آگاه است، امامسئله اینجاست که با وجود اگاهی تا به حال تلاش‌های قابل توجهی برای متوقف‌کردن این فعالیت‌ها نکرده است.

با توجه به این شکایت، مشخص شده است که در بازه زمانی 2019 تا 2023، شرکت متا (Meta) بیش از 1.1 میلیون گزارش از حضور کاربران زیر 13 سال را در اینستاگرام، دریافت کرده است. اما ادعا شده است که این شرکت فقط بخشی از این حساب‌ها را غیرفعال کرده و به جمع‌آوری داده‌های کودکان بدون رضایت والدین ادامه داده است.

میلیون‌ها کاربر زیر سن قانونی در اینستاگرام فعال هستند
حضور کاربر زیر سن قانونی در اینستاگرام

با اشاره به این موضوع که شرکت متا (فیسبوک قبلی) اطلاعات کودکان را بدون اجازه والدین جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، شاکیان ادعا کرده‌اند که این عمل قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض می‌کند. آن‌ها همچنین اظهار کرده‌اند که پلتفرم‌های متا می‌توانند محتوای مضر برای کاربران جوان خود فراهم کنند.
ماه گذشته، متا یک پست جدید در وبلاگ خود منتشر کرد و درخواست داد که قوانین فدرالی تشدید شوند تا والدین بیشتر مسئولیت دانلود برنامه‌ها توسط کودکانشان را بپذیرند. در این پست، آنتیگون دیویس، رئیس ایمنی جهانی متا، بر الزام والدین برای نظارت بر دانلودهای کودکان زیر 16 ساله‌شان تأکید کرد. وی گفت که والدین قادرند با نظارت بر دانلودهای کودکان زیر 16 ساله‌شان، مسئولیت خود را بپذیرند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی حضور کودکان زیر سن قانونی در اینستاگرام چیست؟ آیا شما تجربه‌ی مشابهی داشته‌اید؟ لطفا نظرات خود را در این خصوص در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر