coinex
راهنمای خرید تکراتو

مدیرعامل گوگل: اپلیکیشن‌ها را از منابع غیررسمی دانلود نکنید

نصب اپلیکیشن ها از منابع غیر رسمی امنیت گوشی هوشمند شما را به خطر می‌اندازد. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل به کاربران سیستم عامل اندروید توصیه کرد از این کار اجتناب کنند.

یکی از تفاوت‌های بزرگ بین iOS و Android این است که سیستم عامل اندروید به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها را از منابع غیر رسمی دانلود کنند؛ در حالی که iOS این اجازه را به کاربران نمی‌دهد. وقتی یک اپ را از منبعی غیر رسمی دانلود می‌کنید در واقع آن را از یک اپ‌استور شخص ثالث نصب می‌کنید و اپل اجازۀ این کار را نمی‌دهد.

در واقع iOS نمی‌تواند برنامه‌های خارج از اپ‌استور را بررسی کند. عدم بررسی برنامه‌ها هنگام نصب باعث افزایش احتمال نصب بدافزارها بر روی آیفون می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نصب اپلیکیشن ها از منابع غیر رسمی در گوشی اندروید

افرادی که معتقدند سیستم‌عامل iOS دیوارهای امنیتی زیادی دارد، باید بدانند که چرا اپل اجازۀ نصب اپلیکیشن ها از منابع غیر رسمی را نمی‌دهد. هرچند که بسیاری افراد ریسک نصب اپلیکیشن‌ها از منابع شخص ثالث را می‌پذیرند و خودخواسته، اطلاعات شخصی و بانکی خود را در آن وارد می‌کنند.

با این حال، کلمۀ سه حرفی DMA (قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا) که خواب را از مدیرعامل اپل گرفته، می‌تواند این شرکت را مجبور کند حداقل در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا اجازۀ نصب از منابع غیر رسمی را بدهد.

نصب اپلیکیشن ها از منابع غیر رسمی

با توجه به اینکه اپل به تازگی پشتیبانی از خدمات ارتباطی پیشرفته (RCS) در آیفون‌های سال آینده را پذیرفته، این احتمال وجود دارد که در سال 2024 اجازۀ نصب از منابع غیر رسمی را در کشورهای دیگر نیز صادر کند.

در مورد اندروید نیز باید بگوییم، فقط به این دلیل که در اندروید می‌توانید اپلیکیشن‌ها را از منابع غیررسمی دانلود کنید به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. بر اساس خبری که در News18.com منتشر شد، این سخنان حکیمانه متعلق به ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت و گوگل است. پیچای سه‌شنبۀ گذشته در دادگاهی که برای گوگل برگزار شده بود گفت که به کاربران اندروید پیشنهاد می‌کند از نصب اپلیکیشن‌ها را از منابع غیر رسمی اجتناب کنند.

او همچنین گفت: «ما نمی‌خواهیم به شما اجازه دهیم گوشی خود را در معرض خطرات امنیتی قرار دهید. نصب از منابع غیر رسمی می‌تواند منجر به نصب بدافزار بر روی گوشی شما شود و این موضوع امنیت شما را به شکل قابل توجهی به خطر می‌اندازد.» این همان دلیلی است که اپل، محدودیت‌هایی را در iOS اعمال می‌کند. شاید برخی افراد معتقد باشند که گوگل با کاربران اندروید مثل بزرگسالانی که می‌توانند برای خود تصمیم بگیرند رفتار می‌کند.

از سوی دیگر ممکن است بعضی کاربران با مفهوم نصب از منابع غیر رسمی آشنا نباشند یا متوجه نشوند یک بدافزار با حساب بانکی آنها چه کار می‌کند. اینکه اپل کاربرانش را از این خطر باز می‌دارد می‌تواند موجب خوشحالی باشد. استیو جابز از روز اول این نگرانی را در مورد اپ‌استور داشت. با توجه به اینکه ممکن است در حال حاضر بعضی برنامه‌ها در اسکن اولیه تأیید شوند و با به‌روز‌رسانی بعدی تبدیل به بدافزار شوند، بهترین کار این است که از نصب برنامه‌های توسعه‌دهندگانی که برای شما آشنا نیستند خودداری کنید.

شما ترجیح می‌دهید برنامه‌ها را از منابع رسمی نصب کنید یا غیر رسمی؟ اگر از کاربران آیفون هستید با این محدودیت کنار آمده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را از طریق تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر